Toon posts:

Externe hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

ik heb een vraagje, ik werk op een hp thin client t5540, alleen het nadeel van deze dingen is natuurlijk de opslag capiciteit, heeft het nut om er een externe harde schijf of een usb stick aan te hangen waarop ik verschillende dingen kan opslaan en laten afspelen ?

Bij voorbaat dank !

Carlo

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het hele idee van een Thin Client is dat je niets meer lokaal gaat opslaan of installeren. Het is de bedoeling dat alles gecentraliseerd wordt. Het lijkt mij dan een beetje vreemd om dan USB devices voor opslag aan een Thin Client te gaan hangen.

Maar het is handig om eerst eens te vertellen wat je nu precies wilt. Waarom wil je meer opslag capaciteit op een Thin Client? Iets meer achtergrond informatie zou wel makkelijk zijn om iets zinnigs hierover te kunnen zeggen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Wij loggen in op een andere server, maar deze is zo beperkt qua mogelijk heden, denk hierbij aan dat je niks meer op internet kan doen, geen google maps niks, en dit is nogal belangrijk omdat we in het transport zitten. kan ook niks opslaan op de server, dit is allemaal dicht gegooid ivm virussen enzo, wij werken namelijk met 5 bedrijven op 1 server dus als er iets gebeurd gaat iedereen plat. daarvoor willen we iets op de thin client hebben zodat we daar en routeplanner op kunnen zetten, en alle flug ins kunnen downloaden voor internet explorer. ik hoop dat je nu meer informatie hebt.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

kortom: je gaat gewoon expres de beveiliging lopen omzeilen. wanneer denk je dat die server plat gaat? precies, zo gauw als iemand perongeluk n virus op die thinclient schijf zet..

Verwijderd

Topicstarter
huh die snap ik ff niet, die thin client gebruik ik nu alleen maar om verbinding te maken met de remote desktop voor de rest niks, dus als daar een virus opkomt heeft niemand er last van want iedereen maakt verbinding met die remote desktop.

maar zou het wel nut hebben ? of totaal niet want dan is mijn vraag beantwoord

Verwijderd

Als de usb poort niet is afgesloten: portable apps gebruiken.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:48:
huh die snap ik ff niet, die thin client gebruik ik nu alleen maar om verbinding te maken met de remote desktop voor de rest niks, dus als daar een virus opkomt heeft niemand er last van want iedereen maakt verbinding met die remote desktop.

maar zou het wel nut hebben ? of totaal niet want dan is mijn vraag beantwoord
Álles wat jij doet op die Thin Client, wordt in feite gedaan door de Terminal Server, dus als jij een virus krijgt, dan zit dat virus op de Terminal Server, en niet op je Thin Client.

Ik vraag me trouwens wel af hoe erg het is als één Thin Client besmet raakt, in principe zou dat niet veel problemen op moeten leveren met de andere clients. (niet dat ik nou vind dat men gewoon alles zou mogen doen op zo'n client hoor, ik vraag het me gewoon af ;))

De enige juiste actie is gewoon even contact opnemen met je systeembeheerder en even vragen of er een mogelijkheid is om meer ruimte te krijgen. al dan niet door het gebruik van een externe harde schijf.
Pagina: 1