Toon posts:

Videokaart kapot na installeren nieuwe drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik de versie 9.10 windows 7 64bit driver voor mijn ati 2900xt geïnstalleerd en ik heb nu grote problemen met mijn videokaart. De installatie zelf ging goed. Ik herstartte mijn pc en er was niks aan de hand, totdat ik een spel (TF2) opstartte en ik in het spel kwam, mijn pc crashte direct en zag ik overal artifacts. Sindsdien kan ik niet meer verder komen dan de login screen van windows. Als ik wil inloggen krijg ik een blue screen.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/1zfl89j.jpg

Mijn bootscreen is ook kapot

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/vrc75u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/24c6x6x.jpg

Wanneer naar ik safe mode ga, dan ziet het er wel gewoon normaal uit en als ik al mijn drivers eraf gooi en vervolgens naar de normale windowsomgeving ga dan lijkt er niks aan de hand. Maar als ik de drivers ga installeren, dan gaat het weer mis. Ook de oude drivers werken niet meer. Het irritante is dat mijn bootscreen in alle gevallen kapot is, ook zonder drivers.

Ik heb nu meerdere malen mijn videokaart en mijn drivers (oa. met driver sweeper) verwijderd en hergeinstalleerd zonder succes. Ook systeem herstel hielp niet. De kaart en ook alle onderdelen van mijn pc zijn niet overgeclocked. Ik heb voor de zekerheid mijn bios naar default gezet en dat hielp niet.

Specs:
GPU:Ati 2900xt
CPU: C2D 6750
mobo: Asus P5KC
Ram: 2 x TXD2048M800HC4DC 2 GB (2x1 GB)
Voeding: Corsair HX520W

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Duidelijk een kapotte videokaart, zeer waarschijnlijk het videogeheugen.

Heb je nog garantie? Is meestal twee jaar of soms drie.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 23:18

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Tijdens boot al artifacts zien heeft niks met een driver te maken !
Geheugen stuk van je kaartje lijkt wel, je kaartje is iig niet meer lekker

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 05-11-2009 10:43 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

En toch zou ik gewoon je "vorige oude"driver even terug proberen deze nieuwe drivers geven soms troubles met andere kaarten dan 58xx ,met die serie zelf ook trouwens.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:14:
En toch zou ik gewoon je "vorige oude"driver even terug proberen deze nieuwe drivers geven soms troubles met andere kaarten dan 58xx ,met die serie zelf ook trouwens.
totaal nutteloos. Als je in je bootscherm al problemen hebt dan kun je gaan klooien met drivers wat je wilt maar dat is dan nog niet irrelevant.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:35

B4tman_DH

To the Bat.....

Indeed, over en uit met deze kaart

Verwijderd

Als je met je neus voor het Login scherm zit hoor je bv de fan v/d kaart al minder toeren draaien.Heeft dan de driver niet al "invloed "op de kaart?

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 21:33

page404

Website says no

dan wel, maar het bootscreen is al kapot, op dat moment is het bios actief en zijn de drivers nog niet ingeladen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
mischien heeft de nieuwe diver zijn fancontrol wel veranderd en is door het starten van TF2 zijn mem wel oververhit geraakt, het is ver gezicht, maar als de kaart al beetje op zijn eind liep kan het best de nekslag zijn geweest

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties mannen. Ik ga denk ik dan maar garantie claimen.
Pagina: 1