Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Op dit moment beheer ik via remote desktop een computer waar een beamer op aangesloten is. Vorige week heb ik deze computer helemaal opnieuw geinstaleerd, ik ben alleen 1 ding vergeten:

De computer zet na +-15minuten inactiviteit het beeldscherm uit (in dit geval stopt hij signaal te geven naar de beamer. Dit moet natuurlijk niet aangezien het een computer is die gewoon de hele dag een programma laat zien.

Via remote desktop kan ik netjes de screensaver en screensaver time-out veranderen, ook kan ik de powersaving opties zien, zowel de computer als de hardeschijven gaan nooit uit. Maar 1 ding mis ik: de instellingen van het beeldscherm, zowel in powersaving als in beeldscherm eigenschappen kan ik via remote desktop niet de energie opties van het beeldscherm zien. Dit komt natuurlijk omdat mijn beeldscherm de computer is waarmee ik vanaf afstand verbinding maak met de computer.

Toch wil ik graag remote deze instelling aanpassen, iemand enig idee of ik dat met een programma'tje/commando/registerinstelling kan doen?

De computer hangt namelijk 4 meter boven de grond, er is wel een trap maar die is op dit moment in gebruik en ik zou graag eerder het probleem oplossen.

Ik heb al gezocht naar register aanpassingen maar van powersaving kon ik alleen het globale schema veranderen en die stond al goed.

OS: Ik log van Windows Server 2003 in op Windows XP Pro machines. (Sorry dat was ik vergeten).

Edit: ik heb dus remote niet het knopje energie:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/20g1y6f.png

[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 05-11-2009 10:29 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
De remote computer draait Windows XP Pro SP3. (ook even geupdate in de TS).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Even VNC installeren en dat via VNC regelen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Misschien een idee: (tight)VNC installeren op de pc, en dan via VNC de computer overnemen. VNC stuurt gewoon het beeld door, en daardoor zou je het wel kunnen instellen. Je moet dan wel dat programmaatje installeren, maar dat lijkt me het eenvoudigst

ah, één minuutje te laat |:(

[ Voor 6% gewijzigd door TrekDude101 op 05-11-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Roy,

1) op me Windows 7 kan ik dit instellen via regedit --> HKEY_CURrenT_USER\Control Panel\PowerCfg\PowerPolicies\2

Die 2 kan anders zijn bij jou dus kijk daar even na. Ik zal zelf ook even een XP OS pakken om dit te controleren maar misschien kun je nu al iets verder komen.
PS:
Volgens mij staat deze post wel verkeerd...Je hebt deze geplaatst in: "Serversoftware en Windows Servers"
Hij past beter bij: "Windows Clients"volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:39:
Beste Roy,

1) op me Windows 7 kan ik dit instellen via regedit --> HKEY_CURrenT_USER\Control Panel\PowerCfg\PowerPolicies\2

Die 2 kan anders zijn bij jou dus kijk daar even na. Ik zal zelf ook even een XP OS pakken om dit te controleren maar misschien kun je nu al iets verder komen.
PS:
Volgens mij staat deze post wel verkeerd...Je hebt deze geplaatst in: "Serversoftware en Windows Servers"
Hij past beter bij: "Windows Clients"volgens mij...
Bedankt voor die tip, ik had al ongeveer dezelfde tip gevonden via googl,e maar daar werd niet Current_User maar Users aangepast, en daar werkte het niet. (Ook hadden ze het daar over waarde '0'). Na jouw tip heb ik even opgezocht en inderdaad houd policy '2' het beeldscherm ook aan).

Ik heb de computer remote herstart en kan over 15 minuten zien of dit nu goed werkt (Ik hoop het). Bedankt voor je tip! Ik had iets verder moeten zoeken.

Ik had het topic in WOS gezet omdat het over remote desktop ging, misschien is het toch meer een client probleem. Als over 15 minuten blijkt dat dit niet de oplossing was zal ik even een modje schoppen om te kijken waar dit topic het beste tot zijn recht komt.

Edit: het werkt :D

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap niet zo goed wat dit in Serversoftware en Windows Servers doet, volgens mij is dit beter p z'n plaats in Windows Clients,

Serversoftware en Windows Servers >> Windows Clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Twijfel gevalletje van mij, woopsie. Anyway het werkt nu, allemaal erg bedankt voor de suggesties :).

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1