Windows 7 - scherm flikkert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist W7 geïnstalleerd via een boot-cd. Hiermee is Vista verwijderd en W7 geïnstalleerd, echter flikkert sinds de installatie mijn scherm en dan met name de taakbalk. Af en toe gebeurd dit en het is weer voorbij wanneer ik er met de muis overheen ga.

Ik heb de taakbalk nu zo ingesteld dat hij alleen zichtbaar is, als je er met de muis overheen gaat. Maar echt ideaal is het niet en volgens mij ook een beetje rare fout.

Wie komt dit bekend voor en heeft eventueel een oplossing? Drivers voor mijn scherm heb ik al geïnstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:10:
Ik heb zojuist W7 geïnstalleerd via een boot-cd. Hiermee is Vista verwijderd en W7 geïnstalleerd, echter flikkert sinds de installatie mijn scherm en dan met name de taakbalk. Af en toe gebeurd dit en het is weer voorbij wanneer ik er met de muis overheen ga.

Ik heb de taakbalk nu zo ingesteld dat hij alleen zichtbaar is, als je er met de muis overheen gaat. Maar echt ideaal is het niet en volgens mij ook een beetje rare fout.

Wie komt dit bekend voor en heeft eventueel een oplossing? Drivers voor mijn scherm heb ik al geïnstalleerd!
Heb precies hetzelfde probleem. Als je op de balk klikt houdt het op, maar het is erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 20:50

Nyana

Who?!

"Disable visual themes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en dat zijn de aero thema's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem ongeveer, maar dan alleen als er donkere kleuren werden weergegeven, dat het aan de videokaart (Asus EN9600GT) of scherm (Samsung SyncMaster 2370 & 2070) zou liggen leek me raar omdat ik in XP dit probleem niet had.

Een beetje spelen met de instellingen van de nVidia Drivers (191.07) heeft men dan op volgende instellingen gebracht:

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/screenshot_2009-11-08_20-38-53_thumb.png

Het gamma heb ik met 0,01 puntje verminderd (vermeerderen mag ook) en het probleem is opgelost. Wanneer het gewoon op 1,00 staat gaat het scherm flikkeren als er ergens donkere kleuren opduiken.

Ik weet niet of het 100% aan jullie probleem gerelateerd is maar het is een poging waard :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is het probleem weg sinds ik de radio 538 widget van mijn desktop heb gehaald ...

het probleem was ook minder sinds ik mijn taakbalk onzichtbaar heb gemaakt (tot je er met je muis over heen gaat)
Pagina: 1