Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoe achterhaal ik de ware audio stream ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
http://217.196.35.24/seasonal?.wma
Bovenstaand speelt prima op winamp maar ik wil dit ook graag aan mijn internet radio toevoegen.
Deze speelt alleen de directe link of mp3 af.
Hoe achterhaal ik dit ?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....wat heeft dit met Windows Clients te maken? Niets volgens mij--> Aangezien dit iets software algemeens is gaat hij dus naar Client Software Algemeen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Openen in VLC, wachten op verbinding, tools -> media information?

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
mms://217.196.35.24/seasonal?.wma&MSWMExt=.asf

geeft VLC weer

[ Voor 16% gewijzigd door iamzero456 op 05-11-2009 14:42 ]

• Nick39
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:13:
Eh.....wat heeft dit met Windows Clients te maken? Niets volgens mij--> Aangezien dit iets software algemeens is gaat hij dus naar Client Software Algemeen.
Excuus.

@all mijn xtreamer kan alleen mp3 en pls bestanden afspelen.
Dus ik probeer of er iets is zodat ik toch de stream kan afspelen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 19:04

Sebazzz

3dp

Met VLC kan je streams op de harddisk opslaan. Helaas slaat ie het op zo'n manier op dat het bestand daarna alleen nog met VLC is te openen, bovendien is het niet erg stabiel/gebruiksvriendelijk. Ik neem aan dat je op het opslaan van een stream doelt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een hardware apparaat wat mp3's kan afspelen kan geen wma afspelen; dat is namelijk een compleet andere codec. Hoezo denk je dat er achter deze wma stream een mp3 te vinden valt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nick39
  • Niet online
Spider.007 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:09:
Een hardware apparaat wat mp3's kan afspelen kan geen wma afspelen; dat is namelijk een compleet andere codec. Hoezo denk je dat er achter deze wma stream een mp3 te vinden valt?
Laat ik de vraag anders proberen te formuleren,ik ben dislectisch.
Ik lig veel in bed,ernstige migraine.
Zachte muziek helpt maar ik heb geen computer naast mijn bed staan.
Mijn internet radio heeft iets nodig als 217.196.35.24:2176

Ik heb zelf al met VLC gespeeld maar daar kom ik zo niet uit.
Het mooiste zou een programma zijn dat de stream oppikt op http://217.196.35.24/seasonal?.wma
En dit dan als een gewone stream doorzet op bv 192.168.1.100:2176 in mijn interne netwerk.
Dan kan ik de pc beneden laten "luisteren" op de stream die dat dan op mijn interne netwerk doorzet als een normale stream welke de internet radio weer kan geven.
Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Ik kom wel allemaal programma's tegen maar die nemen de stream op.
Dat wil ik niet,en dat hoeft ook niet,ik wil geen muziek jatten.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:26
Wat ik kan achterhalen gaat het hier om de Skyradio Kerst zender (zit op mijn werk en geluid is geen goed plan :) )
Via skyradio.nl ben ik gaan kijken en kom ik op deze MP3 link uit: http://217.196.35.30/preroll/seasonal.mp3

• Nick39
  • Niet online
mhoogendam schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:54:
Wat ik kan achterhalen gaat het hier om de Skyradio Kerst zender (zit op mijn werk en geluid is geen goed plan :) )
Via skyradio.nl ben ik gaan kijken en kom ik op deze MP3 link uit: http://217.196.35.30/preroll/seasonal.mp3
Hoe ben je daar precies achter gekomen,want ik kom niet verder dan de wma stream... ik ga dit in elk geval gelijk uit proberen.
Er zijn niet veel zenders die ik verder wil beluisteren,radio 10 gold zou ook leuk zijn..
Hoop dat dit werkt ben in elk geval al dankbaar voor de moeite...
/edit helaas,het geeft alleen de jingle,niet de stream zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 09-11-2009 13:08 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:26
Ik heb de site geopend en ben in de bron gaan zoeken naar de .asx file
Deze gedownload en bekeken via notepad, hier staat de link naar de mp3 file in.

• Nick39
  • Niet online
mhoogendam schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:09:
Ik heb de site geopend en ben in de bron gaan zoeken naar de .asx file
Deze gedownload en bekeken via notepad, hier staat de link naar de mp3 file in.
Ok.. helaas gaf dat niet het gewenste effect,maar ik zoek door naar een server programma die dit eventueel kan.. bedankt

Verwijderd

Het gaat dus om een radio met internetverbinding, die die stream niet kan afspelen, en nu wil je dat door de computer beneden laten doen, dan om laten zetten, en dan doorzetten/streamen van pc naar je radio. Denk niet dat dat gaat lukken, althans niet op een makkelijke manier. Kun je beter een goedkoop (2ehands) pc'tje boven neer zetten

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:02:
Het gaat dus om een radio met internetverbinding, die die stream niet kan afspelen, en nu wil je dat door de computer beneden laten doen, dan om laten zetten, en dan doorzetten/streamen van pc naar je radio. Denk niet dat dat gaat lukken, althans niet op een makkelijke manier. Kun je beter een goedkoop (2ehands) pc'tje boven neer zetten
Dat vindt moeders niet zo'n leuk idee,bovendien maakt het erg veel herrie,het hoeft geen makkelijke manier te zijn als het maar lukt ;)
Ik weet dat een dergelijk server programma bestaat,je kan zelfs meerdere streams doorzetten op meerdere poorten,ik kan alleen niet meer op de naam komen dat is het probleem..
Pagina: 1