[Server 2003] Server loopt vast na inloggen client

Pagina: 1
Acties:

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 20:52
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Sinds afgelopen weekend heb ik windows 7 op mijn werk pc draaien. Echter, ik had steeds wat problemen met de admin rechten bij het installeren van programma's, Na aanleiding hiervan ben ik wat met de rechten gaan prutsen waardoor het allemaal niet veel beter werd. Nieuwe install dan maar heb ik toen besloten.

Na die nieuwe install begon de ellende pas echt! De installatie gaat allemaal helemaal feilloos en zo lang ik lokaal inlog is er geen probleem. Echter, als ik mij aanmeld bij het domein dan duurt het lang voordat de desktop ervoor komt. Als ik dan verkenner open dan ziet hij wel mijn netwerk schijven en kan ik ze even benaderen maar dan houdt dat ook op. Daarna is de server niet meer bereikbaar.

Nu heb ik via mijn laptop en RDP gekeken wat er op de server gebeurt na inloggen. Alle functies zijn na inloggen nog enkele seconden beschikbaar maar daarna doet hij helemaal niets meer.
Het vreemde is dat er in de log-bestanden helemaal niets te vinden is waarom hij er mee kapt.

Nogmaals dit lijkt te zijn gestart nadat ik wat met de rechten van de user heb geprutst, De eerste install van windows 7 had ik dan wel wat lichte problemen met deze rechten, het inloggen werkte altijd wel prima naar behoren en de server crashte niet.

Komt iemand dit probleem bekend voor en weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

edit: nu opnieuw XP geinstalleerd en dan wederom Windos 7 install --> zelfde resultaat

[ Voor 3% gewijzigd door The Medic op 05-11-2009 09:35 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Defineer het met rechten prutsen eens? Als je inlogt op het domain, worden er dan loginscripts gestart waardoor dit mogelijk zou kunnen komen? In het eventlog van de server (Wat voor server/ waarvoor dient deze?) is helemaal niets te zien?

https://powershellisfun.com

• The Medic
Zoals ik aangaf waren er wat problemen met de admin rechten op de werk pc. Dus onder gebruiker em groepen heb ik mijn domain account toegevoegd en de lokale "gebruiker" user weggemikt.
Ik heb iig niet met de rechten op mappen zaken lopen te veranderen.

Het is een windows server 2003 apparaat met microsoft exchange. Verder gebruik ik deze nog voor wat website doeleinden en dat is het wel zo'n beetje. Bij het opstarten worden logon scripts gebruikt om netwerkschijven aan te maken. Deze gebruik ik echter al jaren zonder problemen. En ook na de eerste Windows7 install werkten dezen feilloos.
In de logboeken staat inderdaad helemaal niets over het vastlopen van het systeem of wat voor een foutmelding dan ook.

Ik heb het nu wel iets beter voor elkaar. Na de install van windows 7 op de werk-pc meld ik me aan bij het domein, dit gaat goed en vlot. Dan reboot ik het systeem. Log ik in met de lokale gebruiker, voeg mijn domein toe aan de admin groep. Dan reboot ik. Als ik me dan aanlog op het domein, toont hij de melding bureaublad voorbereiden en dan loopt de server vast. Als ik dan de server reboot en me met de werk-oc opnieuw aanmeld gaat het wel goed met inloggen.
Ga ik dan echter op de netwerkschijven bestanden bekijken dankan ik wel door de mappen browsen maar zodra ik een file wil openen klapt de server er weer uit. Wederom zonder foutmelding in het log.

Wijst deze informatie misschien in een richting waar het probleem zou kunnen zitten?

[ Voor 10% gewijzigd door The Medic op 06-11-2009 12:40 ]

• The Medic
*Bumpje*

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je op het console van de server kijkt tijdens het openen van bestanden zie je niets? (Je ziet geen console meldingen als je gewoon via terminalservices inlogt)

https://powershellisfun.com