[win7] bootmgr missing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

ik hoop dat dit het goeie forum is,
ik hbe sinds 2 dagen een nieuwe pc met windows 7 ultimate.
en ik wil vanavond mijn pc opstarten en ik krijg na de sequence: verifying pooldata
de melding dat hij neit op kan starten omdat de file bootmgr mist.

ik heb deze pc net nieuw en na wat research op de laptop van mijn zoontje heb ik met mijn laatste dvd een start-up disc gemaakt met een gedownloade file van een website. het blijkt dus dat die dvd niet werkt. en ik weet nu niet wat ik moet doen, aangezine de fabrikant geen startupcd heeft meegegeven. zouden jullie mij kunnen helpen ik vind dit zeer frustrerend. en wil weer achter mijn normale pc kunnen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
ja geweldig is dat tegenwoordig, je krijgt geeneens meer een install dvd/cd erbij

Maare watvoor gedownloade file heb je op die dvd gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
Bovendien zou ik eigenlijk gewoon teruggaan met de pc, binnen 2 weken kan je het gewoon gooien op niet correct product, dus geld terug of nieuw product.
Ik heb een keer iets zoals jou nu gehad, binnen 1 week allemaal fouten met opstarten ed. Maarja als eigenwijze tweaker 2 dagen aan verprutst en het bleek gewoon een hardware fout te zijn in de hardeschijf, en toen zat ik net buiten de omwisseltijd, dus moest de gehele laptop terug naar de fabriek, en daar kan je dan gerust een maand op wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door DLGandalf op 04-11-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de file gedownload via http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/

mjah terugbrengen is geen optie ik heb hem zelf gebouwd en had een windows 7 voorgeinstallerde hdd.. het bizarre is dat ik nu tijdens dat ik dit bericht schrijf ook met me pc aan het sleutelen ben. ik heb net de laatste ide hdd er uit gehaald en hij schijnt het nu te doen. nou staan er op die ide hdd allemaal belangrijke bestanden belastingaangiften en werk dingen dus hoe kan ik er voor zorgen dat ik dit probleem kan omzeilen. want ik wil op zijn minst nog 1 keer gebruiken om alle data over te zetten. en ik heb helaas het probleem dat de bootmgr mist wel vaker gehad. * een van de redenen voor een nieuwe pc naast de hardware upgrade*.

heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFF>WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat je bootsequence nog wel goed?

niet dat hij vanaf de verkeerde HDD wil opstraten?
want als die bv van je data schijf wil opstarten kan hij inderdaad geen Bootloader vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ga naar technet.com en download de 90 dagen trial van windows 7 en brand die op dvd. daarmee kun je prima je bootmgr terug zetten :)
Die kun je ook meteen als media gebruiken mits je je serial nummer bewaard hebt van windows 7 :)

http://technet.microsoft....442495.aspx?ITPID=wtcfeed

edit: als recovery media zul je misschien de dvd aan moeten passen door ei.cfg weg te halen gezien dit de enterprise editie is. wanneer je ei.cfg er uit sloopt kun je alle versies installeren :)

[ Voor 37% gewijzigd door Razwer op 05-11-2009 17:10 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1