Linksys AG241V2 schiet in management mode

Pagina: 1
Acties:

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 16:20
Hier thuis gebruik ik, sinds dat onze oude, vertrouwde Thomson ermee ophielt, een Linksys AG241V2 ADSL modem/router.
De laatste tijd gebeuren er rare dingen...
Soms (lang niet altijd) schiet de router in management mode, wat op de webinterface de optie geeft nieuwe firmware te uploaden.
Opzich geen ramp, was het niet dat internetverkeer dan gewoon niet meer werkt.
Na wat testen en eindeloze pings naar Google ben ik erachter gekomen dat dit vaak gebeurd wanneer ik een PC aanzet (andere switches etc zijn niet van invloed).

Op de router draait al heel erg lang de 7.01.04-Phoenix firmware, omdat de originele firmware brak is mbt NAT en forwarding. Daarbij deed de lokale DNS het niet.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen?
Op het netwerk zitten nog een paar 'always on' switches van diverse merken, maar zonder die switches gebeurd het ook.
Daarnaast is er nog een Netgear router/accesspoint en een Linksys router/accesspoint. Bij deze routers is de DHCP uiteraard uitgeschakeld en ze worden als switch gebruikt.
Mijn specifieke interesse gaat uit naar de linksys accesspoint. Zou die op wat voor manier dan ook roet in het netwerk kunnen strooien? Hij is namelijk al langere tijd onbereikbaar (en onvindbaar, reset moet eens gebeuren) op het netwerk, maar bedraad een pc/laptop aansluiten werkt prima.