Toon posts:

lage internetsnelheid UPC Fiber Power 25

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb UPC Fiber Power 25 maar op speedtest haal ik maar 100 kb/s. Ook bij het gebruik van Grabit i.c.m. een payserver haal ik maximaal 125 kb/s. Ik heb een nieuwe modem van UPC met daarachter een linksys router. Ik heb dit abbo pas sinds zondag 1 november en op die dag haalde ik wel gewoon 2000 kb/s....het trage internet heb ik al vanaf maandag, maar heb het even afgewacht of het niet tijdelijk zou zijn. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
rene@FragServU:~$ lftp dl.xs4all.nl
lftp dl.xs4all.nl:~> get /pub/test/1000mb.bin 1048576000 bytes transferred in 95 seconds (10.50M/s)

Probeer deze eens.
dus ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/1000mb.bin ; 1GB File
of ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin ; 100MB File

[ Voor 23% gewijzigd door vDorst op 04-11-2009 22:53 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rechtstreeks bekabeld aangesloten haal je dezelde snelheid?

https://powershellisfun.com

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
klinkt alsof je abbonement niet goed geactiveerd is, vooral als t wel (even) goed gewerkt heeft.

Helpdesk al eens gebeld?

(Ik neem aan dat je m al wel even direct op modem zonder je router getest hebt?)

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 04-11-2009 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
vDorst schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:51:
rene@FragServU:~$ lftp dl.xs4all.nl
lftp dl.xs4all.nl:~> get /pub/test/1000mb.bin 1048576000 bytes transferred in 95 seconds (10.50M/s)

Probeer deze eens.
dus ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/1000mb.bin ; 1GB File
of ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin ; 100MB File
Beide gedaan...allebei maar ongeveer 30 kb/s :?
DJSmiley schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:00:
klinkt alsof je abbonement niet goed geactiveerd is, vooral als t wel (even) goed gewerkt heeft.

Helpdesk al eens gebeld?

(Ik neem aan dat je m al wel even direct op modem zonder je router getest hebt?)
Nee dat heb ik nog niet getest aangezien ik daarvoor ook via de router 2000 kb/s haalde.....
Ik ga dat nu wel even proberen

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zojuist getest met de laptop naast de router
Bedraad haal ik nu een snelheid van 2000 kb/s
Draadloos haal ik een snelheid van 1500 kb/s

Nu kom ik echter weer boven (houten vloer direct boven router verbinding geeft aan 56 Mbps uitstekende verbinding te hebben) en nu krijg ik nogsteeds maar 150 kb/s maximaal.....
lijkt dus aan de computer te liggen

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
bumpje

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 19:56
Kan je de PC boven bedraad aansluiten?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:00:
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Trek een kabel.

Draadloze netwerken halen nou eenmaal vaak die hoge snelheden niet. Ook niet als ze zeggen "Goede signaal sterkte 54 Mbps".

Toegegeven, 150 kbps is wat laag... Maar ik kijk er niet van op.

Alles kan stuk.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Al geprobeerd met kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan ga ik het maar proberen.....moet wel iets van 10 gaten boren maar dan moet het maar..... ik hou jullie op de hoogte ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedacht me ineens dat het ook wel handig zou zijn als ik de laptop eens boven zou proberen...
Gedaan, en deze haalt wel 1500 kb/s boven op dezelfde kamer.
Is het dan toch niet iets anders?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:00
Uhm ja, je zit te ver van je accesspoint af? Dus of een kabel trekken, of een accesspoint erbij zetten.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Mute schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:27:
Uhm ja, je zit te ver van je accesspoint af? Dus of een kabel trekken, of een accesspoint erbij zetten.
Dan zou ik toch met de laptop deze snelheden ook niet kunnen halen?

Verwijderd

Topicstarter
bumpje

• remco_k

remco_k

Daar mag je mee stoppen, hier op tweakers lezen we het echt wel. Daarnaast mag je hier pas na 24 uur schoppen.
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:32:
[...]

Dan zou ik toch met de laptop deze snelheden ook niet kunnen halen?
De ene draadloze netwerkkaart (en bijbehorende driver en os en andere geinstalleerde zooi) is de andere niet.
Blijft dat het verschil wel erg groot is. Maar als je betrouwbaar snel wilt zijn, moet je geen wifi netwerk gebruiken maar een bedraad netwerk.

Overigens een AccessPoint ertussen zetten als repeater daarmee vergroot je als het ware je bereik, maar de snelheid halveerd zo'n beetje.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 05-11-2009 19:01 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:00:
[...]

Daar mag je mee stoppen, hier op tweakers lezen we het echt wel. Daarnaast mag je hier pas na 24 uur schoppen.
Ok excuus
[...]

De ene draadloze netwerkkaart (en bijbehorende driver en os en andere geinstalleerde zooi) is de andere niet.
Blijft dat het verschil wel erg groot is. Maar als je betrouwbaar snel wilt zijn, moet je geen wifi netwerk gebruiken maar een bedraad netwerk.

Overigens een AccessPoint ertussen zetten als repeater daarmee vergroot je als het ware je bereik, maar de snelheid halveerd zo'n beetje.
Ik begrijp wat je bedoelt, zo een accespoint aansluiten zou het dus verbeteren maar niet zoals bedraad dus...
Ik vind het verschil tussen de laptop en dc PC erg groot en denk dan persoonlijk ook dat het dus op een of andere manier aan de pc ligt (zeker ook omdat ik op de PC al eens in de eerste dagen gewoon hoge snelheden gehaald heb).
Het is namelijk ook erg veel werk om het bedraad aan te gaan sluiten, dus wil wel zeker weten dat het daaraan ligt.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 19:08 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

recht boven een wifi antenne heb je lagere snelheden, je haalt de hoogste snelheiden op gelijke hoogte met de antenne. Hij straalt namelijk vooral opzij en minder omhoog

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:20:
recht boven een wifi antenne heb je lagere snelheden, je haalt de hoogste snelheiden op gelijke hoogte met de antenne. Hij straalt namelijk vooral opzij en minder omhoog
Maar dan zou ik met de laptop op diezelfde kamer en op dezelfde plek in de kamer ook geen snelheid moeten hebben, en dit is nou juist wel het geval.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

probeer eens ergens anders in het huis, op dezelfde verdieping als de antenne.

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:24:
probeer eens ergens anders in het huis, op dezelfde verdieping als de antenne.
Ik heb het zojuist getest met de laptop naast de router
Bedraad haal ik nu een snelheid van 2000 kb/s
Draadloos haal ik een snelheid van 1500 kb/s
op dezelfde verdieping maar dan zo ver mogelijk van de router af behaal ik hetzelfde

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 20:20 ]

• Blur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb hetzelfde gehad met mijn abonnementje bij UPC.
Draadloos was om te janken. Volgens de gegevens een 'prima verbinding' met 300 Mbps.
Toch was een internetpagina ophalen om te janken en met een speedtest haalde ik niks bijzonders.
Totdat ik even een draadje in plugde. Wereld van verschil.

Dus hoe graag ik mijn plafond en muren intact wilde houden... uiteindelijk heb ik gewoon weer -heerlijk ouderwets- een draadje getrokken.

Wat je trouwens aangeeft kan ik ook niet verklaren. Het is wel raar dat je met laptop boven wel een goede snelheid behaald.. Ik neem aan dat je de instellingen in je router/pc al nagelopen hebt?

Je moet er ook rekening mee houden dat UPC (nog) aan traffic shaping doet. Zo knijpen ze je p2p en usenet dicht. Ze hebben wel aangegeven dit uit te gaan faseren, maar dat is nog niet overal gebeurd (zoals hier te lezen).

PS3 Gamertag: ExcessiveBlur

Verwijderd

Topicstarter
Blur schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:44:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn abonnementje bij UPC.
Draadloos was om te janken. Volgens de gegevens een 'prima verbinding' met 300 Mbps.
Toch was een internetpagina ophalen om te janken en met een speedtest haalde ik niks bijzonders.
Totdat ik even een draadje in plugde. Wereld van verschil.

Dus hoe graag ik mijn plafond en muren intact wilde houden... uiteindelijk heb ik gewoon weer -heerlijk ouderwets- een draadje getrokken.

Wat je trouwens aangeeft kan ik ook niet verklaren. Het is wel raar dat je met laptop boven wel een goede snelheid behaald.. Ik neem aan dat je de instellingen in je router/pc al nagelopen hebt?

Je moet er ook rekening mee houden dat UPC (nog) aan traffic shaping doet. Zo knijpen ze je p2p en usenet dicht. Ze hebben wel aangegeven dit uit te gaan faseren, maar dat is nog niet overal gebeurd (zoals hier te lezen).
Ik zou verder niet weten wat ik zou moeten veranderen in mn router en of pc....heb geen instellingen veranderd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blur schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:44:
[...]

Oud nieuws. Dat is wel degelijk gebeurd eind augustus, lees hier:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=32081.0
De afgelopen periode is er nogal veel te doen geweest rond het 'knijpgedrag' van UPC op bepaalde protocollen.
UPC heeft diverse aanpassing doorgevoerd waardoor het downloaden weer prima lijkt te gaan. Deze conclusie vinden we ook terug in het topic 'UPC knijpt dataverkeer nieuwsservers'. Uiteraard geldt dit niet altijd voor iedereen, maar het bewust tot 1/3 van de verbinding afknijpen lijkt voorlopig van de baan.
Over het algemeen haalt men nu weer de beloofde snelheid. Indien dit niet het geval is, ga dan ook eens na of het probleem ergens anders kan liggen. Bv. bij de usenetprovider, of een instellingen op je eigen PC.

Oslik blyat! Oslik!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

remco_k schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:55:
[...]

Trek een kabel.

Draadloze netwerken halen nou eenmaal vaak die hoge snelheden niet. Ook niet als ze zeggen "Goede signaal sterkte 54 Mbps".

Toegegeven, 150 kbps is wat laag... Maar ik kijk er niet van op.
Wat laag? Ik heb hier een draadloze verbinding van 12Mbps, lage signaalsterkte en ik download gewoon met 800kb/s. Persoonlijk denk ik dat je echt verkeerd zit met deze reply, of je moet echt iets hebben vanwaar ik zeg:"tja, je hebt gelijk". ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• remco_k

remco_k

Outerspace schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:29:
[...]

Wat laag? Ik heb hier een draadloze verbinding van 12Mbps, lage signaalsterkte en ik download gewoon met 800kb/s. Persoonlijk denk ik dat je echt verkeerd zit met deze reply, of je moet echt iets hebben vanwaar ik zeg:"tja, je hebt gelijk". ;)
Eh, ja?
Dan is 150 kbps toch laag (zeker voor een 54 Mbps verbinding) als jij 800 kbps haalt op een 12 Mbps verbinding? Wie snapt nou wie niet? :+

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 06-11-2009 08:51 ]

Alles kan stuk.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

remco_k schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:50:
[...]

Eh, ja?
Dan is 150 kbps toch laag (zeker voor een 54 Mbps verbinding) als jij 800 kbps haalt op een 12 Mbps verbinding? Wie snapt nou wie niet? :+
Ik doel op 'wat laag' ;) Een beetje heel erg traag, maar om eerlijk te zijn denk ik dat draadloze netwerken echt niet constant zulke verbindingen hebben :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot dusver!
Iemand anders nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Nou na zelf het een en ander te proberen lijkt het dus aan mijn interne netwerkkaart te liggen....
Ik had nog ergens een Sweex Wireless LAN USB 2.0 adapter liggen en heb dee aangesloten op mijn pc. Nu doet alles het dus met volle snelheid, denk dus dat mijn netwerkkaart op een of andere manier problemen heeft met iets.....
In ieder geval bedankt voor de hulp en ik ben blij dat ik geen gaten heb moeten boren >:)
Pagina: 1