Welke adsl modem is de beste???

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ik krijg volgende week adsl en moet nog een modem kopen. Wat is nu de beste adsl modem? Zijn die usb modems werkelijk zo slecht? Wat raden jullie me aan?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
ik dacht dat je die er bij kreeg!
is dar niet zo? En waar kun ej die kopen/kun je die kiezen?

• Xenon
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ik woon dus in België en neem een abbonement bij wanadoo. Je kon via hun een modem kopen maar ik koop er liever zelf een.
Je kan ze in de sommige pc-winkels kopen en bij ons in belgacom-centra (alleen alcatels).

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou hier in nederland krijg je em erbij, kun je neit kiezen volgens mij(correct me if I'm worng:))

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 19:49
je kan beter niet die usb nemen. Hij is niet slecht ofzo maar je hebt 2 abonnement soorten bij adsl dat snelle en de basic als je de basic neemt kan je kiezen tussen die usb en die andere als je het snelle abbo neemt dan kan je die usb niet meer gebruiken dus die is ook sneller. en als je later bijvoorbeeld over wilt stappen op het snelle abbo dan moet je weer een ander modem aanschaffen.....

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:47
eeeeh hallo, LEES ff voordat je iets opschrijft, hij woont in Belgie, waar het anders geregeld is

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 19:49
Denk je nou echt dat het daar zo anders is
ik denk het niet jo!
de providers enzo maa die reden die ik geef die geld daar ook mijn oom woont toevallig in belgie vandaar :)

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 21:34 schreef thomastvd het volgende:
je kan beter niet die usb nemen. Hij is niet slecht ofzo maar je hebt 2 abonnement soorten bij adsl dat snelle en de basic als je de basic neemt kan je kiezen tussen die usb en die andere als je het snelle abbo neemt dan kan je die usb niet meer gebruiken dus die is ook sneller. en als je later bijvoorbeeld over wilt stappen op het snelle abbo dan moet je weer een ander modem aanschaffen.....
Dit had geloof ik te maken met het feit dat je bij de fast versie van adsl je meerdere ips krijgt, en de usb software kon dat ofzo nog niet, de netwerk kaart versie was geen probleem, usb kan iets van 1.1 mb/s dus snel genoeg voor elk adsl abbo van dit moment

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Ook in nederlang krijg je hem er niet altijd bij.. WEL bij mxstream, maar dat is (gelukkig) niet meer de enige aanbieder in de lage landen..

Wat dacht je van cistron ? Die gaan er van uit dat je hem zelf heb, en eventueel kan je hem los kopen..

• zyberteq
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

De Alcatel SpeedTouch Home, dia kan je namelijk upgraden naar de Pro versie (wel die ouwe nemen dus) wij hebben sinds kort op het bedrijf 2 adsl lijnen, en ik heb beide SpeedTouch Home modems ge-upgrade naar de Pro versies (no problemo's) veel makkelijker te installeren onder Linux :P

die SpeedTouch Home is dus de ethernet versie.
en whatever you do, koop GEEN usb versie! (want via netwerk is leuker)

ps. ik woon in NL

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
in nederland KOOP je ook je modem hoor...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
ik zou geen usb omdat ik maar 1 usb poort vrij heb, en wel 4 pci's vrij..

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Op dinsdag 20 november 2001 16:01 schreef Sjah het volgende:
ik zou geen usb omdat ik maar 1 usb poort vrij heb, en wel 4 pci's vrij..
Zo, heb jij al 126 apparaten op je USB aangesloten :P

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

niet iedereen gaat er een paar USB hubs voor kopen :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Op dinsdag 20 november 2001 16:04 schreef Straat het volgende:

[..]

Zo, heb jij al 126 apparaten op je USB aangesloten :P
Weetje nog wat t idee achter usb was? Je kocht een usb keyboard die je in je mobo stopt, en op t keyboard zit weer een usb hub waarop je de muis aansloot, vervolgens sluit op de muis je cam aan, enzo maak je een ketting tot max. 126 apparaten. Ik heb nog nooit zulke apparaten gezien(met een hub erop dus)
Tevens haat ik losse usb-hubs :o

Verwijderd

Ik heb zelf een paar maanden ADSL met de USB modem gehad. Ik had toen winME. Met de nieuwste drivers nooit geen problemen mee gehad.

Voordelen:
Kost je geen PCI slot of ruimte in je kast.
Gemakkelijk aan te sluiten op je USB poort.
Goedkoper dan de ethernet modem.

Nadelen:
Zorg dat het ding uit zicht ligt, hij ziet er namelijk niet echt mooi uit. >:)

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KIJK NAAR DE DATUM :) :( |:(

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11-2025
marcell:nooit geen problemen
[mierenneukmode]continu problemen gehad dus :)[/mierenneukmode]

Verwijderd

moved HA >> IT

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 21:34 schreef thomastvd het volgende:
Zijn er uberhaupt mensen die f 175,00 per maand neertellen voor een snellere adsl-abbo dan? :) Ik vind het toch wat prijzig...

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 16:41 schreef marcell het volgende:
Ik heb zelf een paar maanden ADSL met de USB modem gehad. Ik had toen winME. Met de nieuwste drivers nooit geen problemen mee gehad.

Voordelen:
Kost je geen PCI slot of ruimte in je kast.
Gemakkelijk aan te sluiten op je USB poort.
Goedkoper dan de ethernet modem.

Nadelen:
Zorg dat het ding uit zicht ligt, hij ziet er namelijk niet echt mooi uit. >:)

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Hij is wel leuk voor de kinderen :)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op dinsdag 20 november 2001 16:27 schreef Sjah het volgende:

[..]

Weetje nog wat t idee achter usb was? Je kocht een usb keyboard die je in je mobo stopt, en op t keyboard zit weer een usb hub waarop je de muis aansloot, vervolgens sluit op de muis je cam aan, enzo maak je een ketting tot max. 126 apparaten. Ik heb nog nooit zulke apparaten gezien(met een hub erop dus)
Tevens haat ik losse usb-hubs :o
Ik heb een LG flatron 915FT+ monitor en dit ding heeft o.a. zo'n hub (4 aansluitpunten). Ideaal, met name voor de kabel van mijn digitale camera (die is niet zo lang, anders mot ik met het ding onder het bureau gaan liggen om 'm op mijn PC aan te sluiten |:( ).
Pagina: 1