Toon posts:

AMD K6-3 in Socket7 (geen super 7)

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan deze combinatie.
Mijn Mobo heeft als laagste corespanning 2.5V, de manual praat over K6 maar niet K6-2 of K6-3.
Als ik dan lees dat veel mensen hun K6-x overklokken en op 2.5V laten lopen dan moet dat op mijn moederboard toch ook lukken?? Of fikt alles weg omdat er teveel Ampere wordt gebruikt??

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

2,5 volt kan maar dan moet je wel goed koelen en setk6 proggie gebruiken als je BIOS de cpu niet herkent

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:43

winnie

de poes...

kijk op http://www.aceshardware.com/Spades/read.php?article_id=108 voor het overclocken van een k3

Verwijderd

Ik heb nu twee weken een K6-3 400 in een TX moederbordje. Ook geen super7 dus. Hij draait bij mij op 5x83 = 416 en dat loopt als een speer. Ik heb zelf een A-Open AP5T-3 bord.
Het bios kon ik upgraden zodat de CPU ook
correct herkend wordt bij het opstarten.
A-Open zegt zelf erover dat deze CPU wel op
het bord kan qua voltage en CPU-herkenning
maar dat het "unsupported" is. Logisch natuurlijk want officieel moet de K6-3 100Mhz FSB hebben. Anyway, het werkt dus perfect met 83Mhz FSB in ieder geval.

Groetjes!

Marco

Verwijderd

Topicstarter
En op welke spanning draait de K6?

Verwijderd

Bij mij op iets tussen de 2.2 en 2.4 volt.
Bij het ter perse gaan van mijn mobo documentatie was het niet bekend wat voor waarde ze op die laatste jumper zouden zetten. Anyway, hij draait goed en wordt niet heet dus mij hoor je er verder niet over zeuren. 2,4-2.5 gaat best op een K6-3 als je
maar een goeie koeler hebt.

Marco

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
mijn k6-3 draait op 2.7volt. Anders is ie niet stabiel en hij word zo'n 45graden dus dat haalt nie uit......
Pagina: 1