[Exchange 2007] Na crash geen webmail berichten in IE

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-02 18:39
Tijd terug is m'n privé servertje vastgelopen met daarop wat vm's draaiend waaronder een Exchange 2007 server. Na een paar keer gecrashed te zijn (had geen idee waarom hij vast liep) is m'n store en alle andere databases stuk gegaan.
Deze heb ik allemaal kunnen restoren met eseutil, alles werkt ook weer op een stukje van webmail na.

Als ik in de owa in de 'light' modus open worden de berichten keurig geopend en weergegeven. Alleen in de full versie komt de volgende melding:

Het item waartoe u toegang probeert te krijgen, bestaat niet meer.
Kan het item niet vinden. Het item is mogelijk door u of een gemachtigde met Microsoft Outlook of Outlook Web Access vanaf een andere computer of vanaf een mobiel apparaat verplaatst of verwijderd.

Dit komt zowel als ik het bericht echt open, of hem aanklik en hij komt in het leesvenster. Outlook zelf gaat ook gewoon goed.

Heeft iemand dit wel eens gezien? Heb een poos op google zitten zoeken, maar daar kom ik er niet uit.

Verwijderd

Probeer eens een user te disablen in je Exchange console en daarna de emailbox opnieuw connecten aan de betreffende user. Staat me iets van bij dat dit wel eens je probleem kan verhelpen...Proberen waard ieder geval :)

• Sa1
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:25:
Probeer eens een user te disablen in je Exchange console en daarna de emailbox opnieuw connecten aan de betreffende user. Staat me iets van bij dat dit wel eens je probleem kan verhelpen...Proberen waard ieder geval :)
absoluut het proberen waar maar het mag helaas niet baten. Heb de user gedisabled, vervolgens komt de mailbox bij disconnected mailboxen te staan, deze weer geconnect..

zelfde resultaat, wel moest ik weer m'n locals invoeren in de webmail.

het gekke is natuurlijk dat met het bericht ansich niets mis is natuurlijk, anders zou het in de light versie ook niet naar voren komen.

iemand anders nog een idee?

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08
Reinstall van je webmail component zou denk het nuttigste zijn.
Probeer dit maar eens, http://support.microsoft.com/kb/941201

Als dat niet werkt is er nog een heftigere waarbij je ook de CAS rol verwijderd en opnieuw installeerd word.
http://support.microsoft.com/kb/320202
Het verwijderen van de rol heeft trouwens geen effect op je mailbox zelf. De store valt onder een andere rol.

Vooral deze laatste voorziet in een reset van het hele iis component zoals je in exchange 2003 ook had.

Succes

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• Sa1
Red Cell schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:07:
Reinstall van je webmail component zou denk het nuttigste zijn.
Probeer dit maar eens, http://support.microsoft.com/kb/941201

Als dat niet werkt is er nog een heftigere waarbij je ook de CAS rol verwijderd en opnieuw installeerd word.
http://support.microsoft.com/kb/320202
Het verwijderen van de rol heeft trouwens geen effect op je mailbox zelf. De store valt onder een andere rol.

Vooral deze laatste voorziet in een reset van het hele iis component zoals je in exchange 2003 ook had.

Succes
juist, noujah, als dat de oplossing is dan, so be it. Had gehoopt dat iemand zou zeggen "oh, dat ligt hier aan, even vinkje hier zetten.. vinkje hier weghalen, rebuild wazig databasetje en klaar".

ga het van de week proberen! tnx voor reply

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08
Sa1 schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:09:
[...]

juist, noujah, als dat de oplossing is dan, so be it. Had gehoopt dat iemand zou zeggen "oh, dat ligt hier aan, even vinkje hier zetten.. vinkje hier weghalen, rebuild wazig databasetje en klaar".

ga het van de week proberen! tnx voor reply
Vooral die eerste optie is vrij rap gedaan en heeft weinig concequenties voor je omgeving en is vaak een stuk sneller dan ieder vinkje na te gaan lopen als er al 1 verkeerd staat.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Pagina: 1