Batch bestand in Windows Vista/7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:11
De oplossing zal wel eenvoudig zijn, maar na een aantal maanden zoeken zonder resultaat hoop ik toch hier een antwoord te vinden.

Ik heb het volgende vereenvoudigde batchprogramma:
Batchfile:
1
2
3
@echo off
echo Hier stond een lijst met DOS-commando's.....
mspaint.exe

In Windows XP en eerder werd MsPaint gestart en direct werd het batchprogramma afgesloten. MsPaint bleef open staan totdat je het zelf afsloot.
In Windows Vista en Windows 7 wordt, misschien wel correct, gewacht totdat MsPaint is afgesloten waarna het batchprogramma wordt afgesloten. Hoe krijg ik het voor elkaar om het batchprogramma automatisch af te sluiten nadat MsPaint is gestart?

(Hier wordt een batch programma gebruikt omdat de DOS-commando's regelmatig wijzigen, dus graag geen oplossingen aandragen om dit in een .exe-bestand te gieten. :) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Start MSPaint.exe

:?

Verder: Waar hoort mijn topic?
PRG >> WOS

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 04-11-2009 22:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:11
En ik zie het er inderdaad in staan:
Problemen die direct te maken hebben met je eigen lokale 98/2000/XP-systeempje. VBScript- en Batch-vragen horen ook in WOS.
Misschien moet ik maar eens een cursus vinden volgen. :) Achteraf is het zo simpel soms....
In ieder geval bedankt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Idd, soms simpel... [Google=CMD start application] geeft de eerste meteen wat je nodig hebt...

Wat mij af en toe ook nog eens helpt zijn overzichtspagina zoals http://www.computerhope.com/msdos.htm om je in een richting te helpen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.