Windows 7 compatible video kaart in oud shutle systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een shuttle systeem versie SB51G SB51G-manual wil deze iig als een MediaCenter gaan gebruiken.

Heb er nu nog een 1,8 Ghz processor in zitten en heb windows 7 alvast op het systeem gezet om te kijken of hij al wat doet met het huidige systeem. Wonderbaarlijk draait hij erg goed 2D met de onboard videokaart die nu via een standaard vga driver van windows werkt. Alleen de movies speelt hij nu heel slecht af.
Ik heb zover ik weet alle nodige codecs geinstaleerd dus ga er vanuit dat ik een andere video kaart moet plaatsen. Voor mijn onboard kaart is namelijk geen windows 7 driver beschikbaar.

Heb inmiddels een tweedehands Intel pentium 4 3.06 Ghz (Northwood) processor met hyperthreading kunnen vinden. Om iig de processor (nu intel 1.8 Ghz) te vervangen.

Om de fims beter beter aftedraaien wil ik een 2e hand videokaart kopen. Wil graag een kaart die iig TV out heeft en moeiteloos HD qualiteit draait en eventueel Windows Aero. Verlopig is het niet nodig met dit systeem 3D games te spelen.
Via een vorige topic werd mij verteld dat de HD3650 512mb, dvi, vga, agp 4x/8x‏ een eventueele optie is onder windows 7, maar hoogstwaarschijnlijk mijn 200W power suplyhet niet gaat trekken als ik full power gebruik met deze video kaart.
Nu is mijn vraag:
Ik kan voor 23 euro een hier boven genoemde HD3650 kaart 2e hands overnemen.
Mij lijkt de prijs erg schappelijk. Nu is mijn vraag:
Kan ik deze kaart evengoed gebruiken als ik niet van 3D gaming gebruik ga maken in dit systeem met 200W power supply en een 3.06 Ghz hyperthreading intel pentium 4 processor?
Wil wel HD films zoals blue ray enz kunnen afspelen
Er zit geen andere kaarten in en heb 1HDD en een CD_ROM/DVD speler inzitten

Hoop dat het een en ander duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Kun je het niet gewoon proberen en mocht het niet lukken, de kaart weer doorverkopen hier in V&A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een HD3650 gaat het zeker lukken HD en Aero, maar of je voeding het trekt is een andere vraag.

Een HD3450 is misschien ook een optie, gebruikt minder stroom en ik weet dat een vergelijkbare onboard HD3300 dat op de ATI 780g chipset zit zonder moeite HD afsleept.

Sapphire en Asus hebben daar een AGP versie van.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info.
Heb zojuist een mooi overzicht gevonden van de power consumption van diverse video kaarten.
De kaart 3450 blijkt zeker laag te zitten vergeleken met de andere kaarten.

Hier de link naar het overzicht:
http://www.pcgameshardware.com/aid,660043/Power-consumption-of-graphics-cards-compared/Practice/?page=2