Ik heb hier rondgezocht en Scarlet bleek niet echt een populaire provider te zijn en kon ook geen antwoord vinden op mijn probleem.
Volgende situatie:
Mijn opa heeft Scarlet (One?) Internet met bijbehorende VoIP.
Momenteel gebruikt hij een CopperJet 816-2P.
Hij hoort regelmatig kraakgeluiden door de telefoon en had de helpdesk gebeld.
Deze had hem een gratis nieuwe modem toegestuurd. De CopperJet 1616-2P.
Nu vraag ik me af hoe ik deze opnieuw kan instellen.
Heb geprobeerd in de modem te komen maar waarschijnlijk hebben ze het IP adres van veranderd.
Zowel 192.168.1.1 .2.1 en 10.0.0.1 doen het allemaal niet.
Uiteraard had ik wel de IP van me NIC veranerd naar die range.
Ik moet namelijk de SIP account settings nog in de modem doen om VoIP te laten functioneren.
Tegelijkertijd wil ik ook alles opnieuw bekabelen.
De vorige "monteur" van een rare computersupportbedrijf heeft het erg raar bekabeld.
Vanaf de wand komen 3 kabels, 1 direct naar modem, 1 gaat naar de splitter en 1 gaat naar een losse telefoon. Van die 3 kabels wordt 1 ook weer gesplit en gaat in de Line en de Phone connectors in de splitter. Vanaf de modem port gaat weer een kabel + de kabel die direct uit de muur komt gebundeld tot 1 kabel en gaat in de ADSL port van de modem. Kortom ERG raar. Vind het nog vreemder dat het al een jaar heeft gewerkt.
Naar mijn ervaring sluit je ADSL nooit op die manier aan.
Weet iemand de standaard IP + login van de Scarlet CopperJet 1616 modem/router?
En weet iemand de SIP instellingen? Gebruik ik gewoon de login + password die hij per brief heeft gekregen voor het SIP account of is er een aparte instelling/username/password?
Via de website van Scarlet kom ik niet ver. Best noob bedrijf + website als ik het zo zie.
De helpdesk kon me ook niet vertellen dan "kijk in de handleiding" die me opa niet meer heeft.
Een mail naar de helpdesk schiet ook niet op. Ze vragen alles maar wat te vragen valt. Mijn vraag was heel simpel... Wat is IP adres van de modem? Vragen ze naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, geboordtedatum. Gegeven... daarna vragen ze weer wat onzin zoals waarom wil je nieuwe modem installeren blabla..
Dus als iemand het weet, hoor ik graag!
Thanks alvast
Volgende situatie:
Mijn opa heeft Scarlet (One?) Internet met bijbehorende VoIP.
Momenteel gebruikt hij een CopperJet 816-2P.
Hij hoort regelmatig kraakgeluiden door de telefoon en had de helpdesk gebeld.
Deze had hem een gratis nieuwe modem toegestuurd. De CopperJet 1616-2P.
Nu vraag ik me af hoe ik deze opnieuw kan instellen.
Heb geprobeerd in de modem te komen maar waarschijnlijk hebben ze het IP adres van veranderd.
Zowel 192.168.1.1 .2.1 en 10.0.0.1 doen het allemaal niet.
Uiteraard had ik wel de IP van me NIC veranerd naar die range.
Ik moet namelijk de SIP account settings nog in de modem doen om VoIP te laten functioneren.
Tegelijkertijd wil ik ook alles opnieuw bekabelen.
De vorige "monteur" van een rare computersupportbedrijf heeft het erg raar bekabeld.
Vanaf de wand komen 3 kabels, 1 direct naar modem, 1 gaat naar de splitter en 1 gaat naar een losse telefoon. Van die 3 kabels wordt 1 ook weer gesplit en gaat in de Line en de Phone connectors in de splitter. Vanaf de modem port gaat weer een kabel + de kabel die direct uit de muur komt gebundeld tot 1 kabel en gaat in de ADSL port van de modem. Kortom ERG raar. Vind het nog vreemder dat het al een jaar heeft gewerkt.
Naar mijn ervaring sluit je ADSL nooit op die manier aan.
Weet iemand de standaard IP + login van de Scarlet CopperJet 1616 modem/router?
En weet iemand de SIP instellingen? Gebruik ik gewoon de login + password die hij per brief heeft gekregen voor het SIP account of is er een aparte instelling/username/password?
Via de website van Scarlet kom ik niet ver. Best noob bedrijf + website als ik het zo zie.
De helpdesk kon me ook niet vertellen dan "kijk in de handleiding" die me opa niet meer heeft.
Een mail naar de helpdesk schiet ook niet op. Ze vragen alles maar wat te vragen valt. Mijn vraag was heel simpel... Wat is IP adres van de modem? Vragen ze naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, geboordtedatum. Gegeven... daarna vragen ze weer wat onzin zoals waarom wil je nieuwe modem installeren blabla..
Dus als iemand het weet, hoor ik graag!
Thanks alvast