R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38
Hier stond een dode link.
Dan wordt het nu duidelijker.
Maar als BBned geen ADSL2+ kan leveren dan lijkt het me toch ook zo dat die mogelijkheid gewoon niet aanwezig is in de centrale.. of kan het dus wel zo zijn dat KPN deze mogelijkheid wel heeft..
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Gaat inderdaad TOT 20 mbit/s dus als je 6 mbit/s haalt dan kan je hierover niet gaan klagen of je zegt het abbonement op. Simpel as that.Cidious schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:51:
ADSL ging toch wel tot 20mbit?
In hoeverre kan ik aanspraak maken op de 17mbit garantie die zij mij geven?
En denken jullie dat ik gewoon moet overstappen?
Nog een kleine aanvulling:freedzed6 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:08:
[...]
Gaat inderdaad TOT 20 mbit/s dus als je 6 mbit/s haalt dan kan je hierover niet gaan klagen of je zegt het abbonement op. Simpel as that.
Die schatting is gebaseerd op de te verwachten afstand tussen jouw huis en de telefooncentrale waarop je bent aangesloten, technisch gezien kloppen die schattingen dus wel degelijk.
Maar als je een klapperend koperlijntje hebt naar je huis zal je van KPN (de beheerder van dat koperlijntje) waarschijnlijk niet zoveel hulp krijgen als je eenmaal de diensten van BBned afneemt en KPN geheel opzegt. In principe hoort BBned (of eigenlijk de provider welke BBned adsl aanbiedt) KPN aan te sturen die lijn dan te controleren. Vaak brengt dat kosten met zich mee welke niet altijd opwegen tegen de lage abo kosten. Een makkelijker en goedkopere oplossing is het naar beneden schroeven van de snelheid van de ADSL verbinding, zodat je wel een stabiele verbinding houdt maar dus wel langzamer dan geadverteerd/technisch haalbaar. Tegen dat risico kun je je niet echt indekken, neem gewoon een 20mbit abo en kijk wat je eruit kunt persen.
KPN kon mij aan de telefoon nogmaals bevestigen dat ze minimaal 17mbit garanderen en dat ze het pakket anders niet mogen aanbieden
DSL-verbinding
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:09:48
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 18.720
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 2,90 / 30,69
Maar als ik iets download merk ik nog niks. Nog even wachten dus.
En bij mijn vorige abbo betaalde ik voor 3 mbit en stond deze waarde op 4100 en nu staat deze waarde op 18720.. betekent dit nu niet dat de verbinding automatisch wordt geknepen? en dat deze waarde gewoon op 20000 moet liggen of in ieder geval dicht in de buurt.. zodat ik nog meer uit de verbinding weet te halen?
Of ligt deze waarde nu op 18720 omdat dit gewoon de max van de verbinding is?
Dat laatste ja. Je ADSL-modem en de lijnkaart in de centrale (ook een ADSL-modem) proberen op een zo hoog mogelijke snelheid te verbinden. Merken ze instabiliteit of kunnen ze elkaar niet 'verstaan', dan proberen ze het een stapje lager. Deze onderhandelingen vinden iedere keer opnieuw plaats als een van beide apparaten de verbinding verliest (omdat het modem bijvoorbeeld uit gaat).Cidious schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:05:
Of ligt deze waarde nu op 18720 omdat dit gewoon de max van de verbinding is?
ISP's kunnen wel in de centrale een hard limiet instellen tot welke snelheid de lijnkaart mag gaan in zijn onderhandelingen, maar in de praktijk wordt dat alleen op ronde getallen gedaan en 18720 is geen rond getal.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Al met al mag ik dan niet klagen. Ik vermoed dat de werkelijke download snelheid dan iets rond de 17000 mbit komt te liggen en dat is niet slecht! als ik kijk naar andere aanbieders. Helaas is KPN dan ook niet goedkoop.
Jammer genoeg kan ik nog steeds geen gebruik maken van de snelheid omdat de orderstatus nog steeds op 99% staat.. al 2 dagen..
In de Experia Box is de snelheid al wel doorgevoerd dus.. maar KPN voert zelf die snelheid nog niet door..
Ik heb nog even geduld.
EDIT:
Nou de verbinding is geactiveerd en operationeel. Helaas haal ik maar 1600KB/s binnen via de nieuwsgroepen met Eweka..
Dat is omgerekend nog geen 13000 mbit.. beetje teleurstellend.. mijn draadloze stikkie heeft gewoon een constante 48mbit verbinding met de experia box en goede ontvangst..
Ik vraag me af waar deze vertraging vandaan komt..
[ Voor 21% gewijzigd door Cidious op 10-11-2009 10:26 ]
[ Voor 55% gewijzigd door vincedd op 10-11-2009 13:01 ]
Tip: probeer het eens bedraadCidious schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:33:
Het getal verandert elke keer als ik de modem opnieuw opstart dus ik neem aan dat de modem alles uit de verbinding perst. De down waarde staat nu op 18723 ipv 18720.
Al met al mag ik dan niet klagen. Ik vermoed dat de werkelijke download snelheid dan iets rond de 17000 mbit komt te liggen en dat is niet slecht! als ik kijk naar andere aanbieders. Helaas is KPN dan ook niet goedkoop.
Jammer genoeg kan ik nog steeds geen gebruik maken van de snelheid omdat de orderstatus nog steeds op 99% staat.. al 2 dagen..
In de Experia Box is de snelheid al wel doorgevoerd dus.. maar KPN voert zelf die snelheid nog niet door..
Ik heb nog even geduld.
EDIT:
Nou de verbinding is geactiveerd en operationeel. Helaas haal ik maar 1600KB/s binnen via de nieuwsgroepen met Eweka..
Dat is omgerekend nog geen 13000 mbit.. beetje teleurstellend.. mijn draadloze stikkie heeft gewoon een constante 48mbit verbinding met de experia box en goede ontvangst..
Ik vraag me af waar deze vertraging vandaan komt..
Ben helemaal tevreden! toch weer 400KB/s meer dan met die stomme zwaar verouderde experia box..
Al met al geen slechte snelheid!