Toon posts:

Probleem met Sharkoon quickport Pro en HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een Sata Quickport Pro aangekocht en daarin een WD Black Caviar 1TB en dan via USB naar de USB ingang van mijn pc.
De pc draait onder Windows XP Home Servicepack 3 en processor is Intel Pentium 4.Mobo:Chaintech 9VJL5 via PT800+8237
grafische kaart Peak Radeon 9200SE 128 mb MB DVI-TV Retail

Ik dacht dat ik een 'plug en play' zou hebben van deze externe hard disk maar : de schijf wil niet "mounten"; enkel de hoeveelheid beschikbare opslag in (k)bytes is zichtbaar (900.000 en zoveel ofwel 1 TB). De computer vraagt eveneens "een schijf insteken aub', maar deze is dus reeds fysiek in het dockingstation aanwezig.

> Wie heeft een oplossing voor dit probleem aub ?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb ook alleen maar problemen met de quickport pro.Ik gebruik win7 op een ga-ma78gm-s2h met phenom X3.

Ik had ook de indruk dat dit apparaat plug & play(hotswap) zou zijn.Daar heb ik hem ook voor gekocht.Maar de enige manier waarop de pc de ingestoken schijven leest,is na een reboot met de quickport ingeschakeld.Zowel met esata als USB.De schijven spinnen wel op maar worden niet herkent.

Wanneer ik de schijven direct aan een SATA poort en voeding hang,of in mijn chieftek backplane plaats,dan zijn ze gewoon hot swappable.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Ik heb ook de Quickport Duo (in WinXP SP3) en die herkent moeiteloos alle schijven (merken: Samsung 1TB, Hitachi 250 GB en Seagate 1.5 TB) op USB. SATA heb ik niet geprobeerd. Vreemd genoeg moet bij mij de Quickport juist uit staan tijdens het opstarten van de pc. Anders blijft de zaak bij het herkennen van schijven hangen.

Hebben jullie nog steeds problemen?

Het enige probleem waar ik last van heb is dat de schijven erin na ongeveer 10 minuten zonder gebruik omlaag spinnen (in een saving stand springen dus). Dit wil ik echter niet omdat ik er regelmatig ieder kwartier een keer bij moet.

Ik heb al alle vormen van powersaving uitgezet (ook de USB controllers in Device Manager). Met andere casings met een harde schijf erin heb ik dit probleem niet. Iemand een idee?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 22:17 . Reden: Pro in Duo veranderd. ]

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Heb je de schijf al geformatteerd in NTFS? Het lijkt mij dat dit veroorzaakt wordt door de schijf zelf en niet door je dockingstation. Ik heb zelf de normale basic versie maar die werkt onder een P4 ook met elke schijf grootte, en dat zou bij jou ook moeten kunnen. Via USB maakt de capaciteit namelijk niets uit.
Dus schijf formatteren, een driveletter geven indien hij deze nog niet heeft. Even op errors checken met HDTune misschien!