Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook2007] Enkele quotes om e-mailadres problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailmerge ingesteld in Word om vanuit een Excel lijst wat persoonsgegevens te halen en deze in te vullen in een sjabloon. Ik wil naar iedere 'record' in het Excel sheet een mail sturen. Het mailadres is terug te vinden in het excel sheet (gewoon als tekst in een kolom). Als ik de mailmerge afrond en de mails wil versturen zie ik ze netjes in mijn Outlook Postvak Uit verschijnen.

Het probleem is nu echter dat de e-mailadressen (in het To: veld) zijn omringd door enkele quotes '. Op het moment dat ik de mail wil versturen krijg ik hem meteen terug met de melding dat de syntax niet juist is. Op de een of andere manier voegt Outlook deze dus automatisch toe.

Ik heb al rond gezocht mbv Google en de meeste oplossingen verwijzen naar het verwijderen van je NK2 bestand zodat auto-complete niet automatisch meer adressen kan ophalen (vaak met ' erin gezet). Dit heeft voor echter niet de oplossing gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de search: het lag er uiteindelijk aan dat ik met een VBA script nog een adres toevoegde.Hieronder de werkende code:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
    Set myRecipient = Item.Recipients.Add(emailadres)   ' voeg e-mailadres toe aan recipients
    myRecipient.Type = olCC  ' zorg ervoor dat deze als CC verstuurd wordt
    myRecipient.Resolve   ' deze regel zorgde ervoor dat de extra ' verdwenen
End Sub