• mats89
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo,

2 weken terug heb ik besloten om mijn systeem een upgrade te geven. Het moest een I5 systeem worden. Omdat ik de grootste overclockkneus ben, maar toch meer uit mijn processor wilde halen ben ik gegaan voor een MSI P55-CD53 moederbord met de bekende OC Genie functie. In eerste instantie gaf dit een resultaat van +/- 3,8 Mhz.

Vandaag ontdekte ik bij toeval dat mijn processorsnelheid terug is gelopen naar 2,67 Mhz terwijl mijn OC Genie gewoon ingeschakeld is. Er is in de tussentijd niks veranderd aan mijn systeem. Ook heeft mijn pc de laatste tijd afa en toe problemen met het opstarten. Hij blijft dan hangen wanneer je op je scherm het beeld krijg van je moederbord. Meestal is dit euvel te verhelpen met de pc een keer aan en weer uit zetten.

Heeft iemand mischien een idee waar deze problemen aan kunnen liggen?

Alvast bedankt,
Mats

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Het kan heel goed zijn dat je te maken hebt met de Turbo Boost Technology van je i5 in actie ziet. Dit is een technologie die je processor automatisch terugklokt als deze niet veel hoeft te doen, en de processor snelheid opschroeft als deze meer taken te verwerken krijgt. Hier kan je er wat meer over lezen. Dat je opstartproblemen hebt is natuurlijk niet goed. Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgelezen :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• mats89
Is het mogelijk om die automatische terugklok functie uit te schakelen?

Het rare opstarten doet hij nu niet meer. Een zelfreparerende pc, wat wil je nog meer?

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-01 15:56
mats89 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:48:
Is het mogelijk om die automatische terugklok functie uit te schakelen?

Het rare opstarten doet hij nu niet meer. Een zelfreparerende pc, wat wil je nog meer?
Jazeker, Intel Speedstep in je Bios. :)

• mats89
Dank, zal het vanavond bekijken.