Kan T-net eens een goed artikel te schrijven over copyright

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 08:16

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik lees vaak over artikelen die over copyright gaan, en wat ik lees de laatste tijd word er met het maken van wetten steeds meer naar een kant gekeken.
Ik zeg niet dat gratis download in zijn huidige vorm moet blijven bestaan, maar wel dat er een betere balans moet komen tussen gebruikers en leveranciers van content.

Want zo als het er nu uit ziet, zullen (bijna) alle sites als P-bay verdwijnen en de "good old days" voor leveranciers terug keren en wij alleen over prijst content aan geboden krijgen.

Nederland is ook deelnemer in de groep die in dit artikel besproken word, en hoewel de regering nu zegt, dat pas als er redelijke alternatieven zijn downloaden verboden word, ze straks als niemand oplet er op eens een EU regelgeving komt die gewoon alles verbied waar de leveranciers het niet mee eens zijn.

Een ander goed artikel van Ars is ook een goed begin van een artikel.

Prima dat men op komt voor de rechten van content houders, maar wie komt er straks op voor mijn rechten?

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rechten? Welke rechten heb jij als jij iets 'overpriced' vind? Je hebt recht op iets als je ervoor betaald, niet meer.. en niet minder.

Het nieuws op T.net volgt op neutrale voet de ontwikkelingen binnen het download gebied. 'Ik vind' of 'er moet' of 'let maar op dit gaat fout!' berichten zouden niet eens op t.net moeten komen, zeker als ze in de lijn geschreven zijn van 'conspiracy theorie' of 'wij hebben recht op downloaden van copyrighted content'.

[ Voor 54% gewijzigd door SinergyX op 04-11-2009 17:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik heb helemaal geen problemen met dat de industrie het downloaden binnen de perken probeert te krijgen, en dat ze daar met regeringen (inter)nationale afspraken over proberen te maken.
Het probleem is dat dit achter gesloten deuren gebeurd en niet in het open.

Prima als men begint achter gesloten deuren, als die deuren maar op tijd open gaan zo dat de tekst kan worden veranderd, want als dit verdrag word ondertekent zond publieke discussie zitten straks aan iets vast wat niet meer te veranderen valt en wel eens de hele manier van hoe het internet en recht daar van nu werkt, in eens totaal verandert kan zijn.

Straks heb jij bv een home site waar jij een filmpje op hebt staan, in dat filmpje gebruik je een clipje van een stukje muziek (wat is toe gestaan onder de huidige wetgeving)
Als het klopt wat Torentfreek schrijft, hoeft maar een iemand een klacht in te dienen bij je ISP en hij moet je pagina op zwart zetten.
Among other things, the ACTA draft calls for a global three-strikes policy to disconnect alleged file-sharers from the Internet, without solid evidence or a court order. If ISPs won’t do so, they will be held liable for the copyright infringements of their customers.
Dit is totaal het tegenover gestelde van alles waar ons recht systeem is op gebaseerd, onschuldig tot bewezen schuldig, en er komt hier zelfs geen rechter aan te pas, en als jij het wild aan vechten moet jij privé tegen over een bedrijfs advocaat opnemen van de content industrie, ik wens je succes.

En het Ars artikel dat ik aan haal is verre van een "conspiracy theorie" artikel te noemen.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
De ontwikkelingen waar jij aan refereert worden door Tweakers.net sinds 2007 al gevolgd, http://tweakers.net/archieven/cat/1/nieuws/?keyword=acta

Hierbij hebben we in 2008 al gemeld dat de EU weigert inzage te geven in bepaalde documenten (nieuws: EU weigert documenten over antipiraterijpact vrij te geven)

Ik weet niet precies wat voor artikelen je dan voor ogen hebt, maar je topictitle insinueert dat je van mening bent dat we tot op heden nog geen goede artikelen hebben geschreven over copyright.
Prima dat men op komt voor de rechten van content houders, maar wie komt er straks op voor mijn rechten?
Wij niet in ieder geval. Heb je gestemd bij de Europese en Nederlandse verkiezingen?

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:42:Ik weet niet precies wat voor artikelen je dan voor ogen hebt, maar je topictitle insinueert dat je van mening bent dat we tot op heden nog geen goede artikelen hebben geschreven over copyright.
Ik dacht meer aan een artikel in Reviews & features en interviews met professors en advocaten en politici.

Ik zat te denk aan een artikel met veel meer diepgang dan de huidige nieuws post van het onderwerp

en als je bv kijkt naar de reacties op volgende artikel leeft het zeker onder de tweakers
nieuws: 'Copyrightverdrag gaat afsluiting van filesharers verplicht stellen'

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05

Qwerty-273

Meukposter

Er zijn al verschillende punten geweest in review die dit onderwerp aantippen (in welke vorm dan ook):

reviews: Downloaden van muziek: hele en halve waarheden
reviews: Jaaroverzicht: Recht en wet
reviews: Jaaroverzicht: Brein voert de strijd tegen torrentsites verder op
reviews: Jaaroverzicht: De grillen van de muziekindustrie
reviews: Jaaroverzicht: Auteursrecht en de handhaving ervan
reviews: Wat betekent het verbod op The Pirate Bay?

In je TS lijk je te zoeken naar een partij die op komt voor "jouw rechten", hoe zou je dit willen terug zien in een review/feature met interviews van professoren, advocaten en politici?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1