Toon posts:

specifieke vraag over upgradebaarheid van nieuwe i7 laptops.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe gaminglaptop en nu heb ik een leuke laptop op het oog, de XXODD XNi870cu (oftewel de CLEVO W870CU).

Ik heb echter een hele specifieke vraag. Is het in de toekomst mogelijk om de videokaart van dit model laptops te upgraden? B.v. wanneer er een directx 11 kaart uitkomt zou ik deze graag in die laptop willen hebben. Is dit mogelijk? Wat ik begrijp is dat tegenwoordig veel laptops met losse grafische kaarten werken en dat deze te vervangen zijn.

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 12:32
Laptop kunnen eigenlijk nooit een videokaart upgrade krijgen, omdat de chip vast gesoldeerd zit op het moederbord. Normale PC's hebben PCI insteekkaarten die je makkelijk kan uitwisselen
Ik ben onzin aan het verkopen, de videokaart in een XNi870cu kan blijkbaar wel vervangen worden

[ Voor 45% gewijzigd door mathijs92 op 04-11-2009 16:32 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08
Vziw heeft de XNi870cu een MXM videokaart die te vervangen is. Dat wil echter niet zeggen dat het makkelijk is, want dan nog zitten er veel hobbels in de weg zoals garantie, koeling, voeding, prijs (niet in de winkels te koop, enkel via de online markt op oa ebay).

Roberto van Notebooktotaal zal je iig wel van de nodige info kunnen voorzien in [Ervaringen] De systemen en notebooks van XXODD

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 04-11-2009 16:26 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik denk dat het verstandig is, om even af te vragen hoe belangrijk het voor je is, om een directx 11 videokaart te hebben. Mocht je dit erg belangrijk vinden, dan is mijn advies om gewoon te wachten totdat een laptop uitkomt met deze videokaart.

Upgraden is leuk, maar hou er wel rekening mee dat je meestal direct de hoofdprijs betaald voor zo kaart. En naar een tijd de waarde hiervan echt niet terug zal vinden bij een eventuele verkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik het begrijp gaan die kaarten nog zeker een jaar op zich laten wachten, of heb ik het verkeerd? Die laptop moet ongeveer 3 tot 3,5 jaar meegaan. Netzoals als mijn XPS M1710 die ik nu met pensioen wil sturen. Als voor die periode directx 11 kaarten nog niet echt boeien, dan is het niet erg belangrijk.
PCMedic schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:54:
Ik denk dat het verstandig is, om even af te vragen hoe belangrijk het voor je is, om een directx 11 videokaart te hebben. Mocht je dit erg belangrijk vinden, dan is mijn advies om gewoon te wachten totdat een laptop uitkomt met deze videokaart.

Upgraden is leuk, maar hou er wel rekening mee dat je meestal direct de hoofdprijs betaald voor zo kaart. En naar een tijd de waarde hiervan echt niet terug zal vinden bij een eventuele verkoop.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 05:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica