Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Hallo allemaal,

In mijn PC zit een AMD Phenom II 720 BE.
Toen ik deze kocht had ik nog niet gehoord van die core die je kan unlocken.
Ik heb dus ook geen moederbord met de functie ''Advanced Clock Calibration ''(ACC). Op het moederbord dat ik nu heb (MSI GF615m -p33), heb je totaaal geen overklokmogelijkheden, behalve de CPU multiplier.
Ik ben dus op zoek naar een leuk moederbord met onverklok mogelijkheden als de FSB en voltages, en met de functie ACC, zodat ik de 4e core kan inschakelen -ja, ik weet de risico's-. Ik heb overigens gehoord dat veel fabrikanten de Hybrid ACC uit hun BIOS (updates) hebben gehaald.
Mijn budget ligt tussen de €70,-en de €90,-.

Ik hoor jullie advies graag!
Mvg Joachim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P. Heb ik zelf ook en hiermee kun je ACC inschakelen en de hybrid EC firmware. (zit ook in de laatste bios update) Hiermee heb ik 2MB extra cache unlockt van mijn Phenom II x810.

[ Voor 33% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-11-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik denk dat je al goed zit bij het merk. Nu nog een ander type.

Ik zou om te beginnen al eens kijken op de site van MSI. Hierover bestaat een uitgebreide pagina
http://www.msi.eu/unlockcore/

Maar ik denk dat dit ook geld voor een aantal andere moederborden die niet opgesommend zijn onder bovenstaande link zoals de 790FX-GD70 maar die zal al boven je budget zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gewoon opzoek gaan naar een mobo met een SB710/SB750 southbridge. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
wols schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:45:

Ik zou om te beginnen al eens kijken op de site van MSI. Hierover bestaat een uitgebreide pagina
http://www.msi.eu/unlockcore/
Ik denk dat de MSI 785GM-E65 een goede keus is, of zal ik kiezen voor de Asus M4A77TD PRO?
Ik lees trouwens op Tom's Hardware:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Similar to the Gigabyte and ASUS boards, the MSI 785GM-E65 has an EC Firmware option in the BIOS that changes the way AMD's ACC works. If EC Firmware is left at the default “normal” setting when ACC is enabled, you won't unlock any dormant CPU cores, but you might get the improved overclocking headroom from an original Phenom processor. However, if EC Firmware is set to “special,” it allows for CPU cores to be unlocked. This is a great feature because most other boards only offer one type of BIOS. Either they will unlock dormant CPU cores and crash an unwilling processor or they will not unlock dormant CPU cores and allow for more overclocking tolerance.

The EC Firmware setting allows the user to choose what works best. We tested this feature and found that it worked great, allowing our Phenom II 550 BE to run stably with the ACC feature enabled without unlocking the dormant CPU cores. This same Phenom II 550 would crash when the “special” feature was used with ACC enabled, because the locked cores were faulty. But our Phenom II X3 705e sample would work with all four cores enabled.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Begrijp ik dus goed dat IK wel met mijn X3 720 ACC en EC Firmware tegelijk kan aanzetten, maar iemand met een X2 550 niet?

[ Voor 6% gewijzigd door peaceful_turing op 04-11-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met een 550 kan dat ook, mits hij/zij een processor heeft die een goed functionerende extra core heeft. Meestal zijn de gelockte cores defect maar met geluk heb je een triplecore die over was en naar een dual core terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

nee, dat unlocken dmv de special functie geen garantie is, het kan ook gewoon niet werken, en dan heb je alleen een x3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Mijn Asus M4A785TD-V Evo unlockte mijn X2 550 prima, alle 4 cores hebben 11uur prime95 overleefd. Beetje geluk zal hiervoor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindusaiyan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik ben ook van plan om een Asus M4A785TD-V Evo te kopen icm een x2 550.
Op wikipedia heb ik gelezen dat er op 4 november een nieuwe stepping is uitgekomen.

Phenom II X2 550 Black Edition2
C2 3.1 GHz 2x 512 KB 6 MB 2 GHz 15.5x 0.850 - 1.425 80 W AM3 June 1, 2009 HDZ550WFK2DGI
C3 3.1 GHz 2x 512 KB 6 MB 2 GHz 15.5x 0.875 - 1.400 80 W AM3 November 4, 2009 HDX550WFK2DGM
Bron:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_Phenom_microprocessors

Weet jij toevallig welke stepping jij hebt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Afgelopen vrijdag mijn spulletje binnen gehad:

AMD Phenom II x2 550 BE, Gigabyte MA-GA785G-UD3H en een Scythe Mugen 2 cooler

Na installatie Windows 7 64 bit er op gezet en een nachtje Prime95 laten lopen. Zoals verwacht geen enkel probleem gevonden.
Zaterdagmiddag de BIOS ingedoken en ACC op auto gezet en EC firmware op Hybrid gezet. Afsluiten en opslaan. Ffies wachten tot je BIOS de EC firmware bijgewerkt heeft en voila een quad-core processor! Knallen maar!

De nacht van zaterdag op zondag wederom Prime95 laten lopen en wederom geen problemen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

je vierde core werkt op voorwaarde dat je een mobo hebt met een AMI bios.

en je 4de core nog naar behoren werkt, is niet voor niks disabled

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Sinds ik de 4 cores heb geactiveerd is de computer nog niet uitgeweest. Verschillende toepassingen erop losgelaten en loopt nog steeds stabiel. Ik denk dat ik een beetje geluk heb gehad.

https://untappd.com/user/OzzBier

Pagina: 1