• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-01 21:58
Beste tweakers,

Ik heb helaas een heel vervelend probleempje met mijn zojuist aangeschafte usb 2.0 video capture ding. Ik wil gewoon mijn oude cassette bandjes van mijn heel erg oude ( ~10-8 jaar ) videocamera omzetten in digitaal formaat en daarna gewoon op een dvdtje branden. Vandaar dat ik dus die usb video capture ding heb gekocht.

Installatie ging al raar, m'n laptop wou het apparaat maar niet herkennen. Na een vermoeiend uur bezig te zijn geweest, is de installatie uiteindelijk goed gelukt waarbij het pc ook geen een foutmelding geeft dat iets verkeerd is.

Dus de volgende stap, het aansluiten en het programma openen die meegeleverd werd ( Ulead VideoStudio SE DVD). En wat blijkt er deze keer, ja hoor de videocamera wordt niet herkend. Het doet helemaal niks. Kan zelf die usb apparaat ook niet terug vinden in het programma...

Dus typische een driver probleem... maar het gaf toch duidelijk aan dat het correct was geinstalleerd ( vanaf de meegeleverde cd ). Netjes laptop opnieuw gestart en geen een foutmelding te zien :/

Heeft iemand anders hier ook z'n soort probleem gehad? Of weet hoe ik dit probleem kan fixen?

Ik ga dus zometeen ook weer langs computerland om het aan hun te vragen ( weet zeker dat ze het niet weten ... ). Weet ook niet op welke naam ik moet gaan googlen. Meeste mensen hebben een andere programma/capture device.

elke klein beetje hulp is welkom

Wat beeldmateriaal:
Cam en zooi
Cam ??
Het programma herkent wel een andere soort shizzle

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Dit hoort zeker niet hier, aangezien dit niks met de camera zelf te maken heeft; de USB capture dongle doet van zichzelf al raar, dus zie niet waarom dit met camera's te maken heeft.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 15:27
video naar usb dongle ken ik. Is uit me hoofd een dc60+. Volgens mij is die oorspronkelijk voor een windows XP omegeving bedoeld, maar er zijn ook drivers downloadbaar, welke beter installeerden en ook andere OS'en ondersteunden.

Kan helaas uit bovenstaande niet halen welk OS je gebruikt op de computer. Als je belangstelling hebt wil ik wel even zoeken voor een download link of je een mail sturen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nsa1984 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:02:
video naar usb dongle ken ik. Is uit me hoofd een dc60+. Volgens mij is die oorspronkelijk voor een windows XP omegeving bedoeld, maar er zijn ook drivers downloadbaar, welke beter installeerden en ook andere OS'en ondersteunden.

Kan helaas uit bovenstaande niet halen welk OS je gebruikt op de computer. Als je belangstelling hebt wil ik wel even zoeken voor een download link of je een mail sturen.
Klinkt idd als een driverprobleem. Ik heb wel eens ooit gezien dat je eerst de driver moest installeren en dan pas de boel aansluiten en dan werkte het prima. Andersom niet 8)7 Dat zou je even kunnen testen dus.

verder zie ik dat je Windows 7 gebruikt. Wat nsa al zegt: die dingen zijn onderhand voor XP gemaakt qua drivers enzo. Dikke kans dat je driver het in Win7 gewoon niet lekker doet. Alternatief: de boel even in een XP VM hangen en van daaruit verder werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ik heb een tijdje geleden ook mijn analoge spul gedigitaliseert en heb toen een pakket van Magix gebruikt.
Het usb capture ding wat ik heb lijkt als twee druppels water op die van jou (alleen een ander logo waarschijnlijk), dus misschien kan je wat met de drivers van magix:
(uit een mailtje van hun support afdeling, omdat ik wat problemen had met hun programma):
Download de stuurprogramma's voor het USB-Opnameapparaat via volgende link:
http://download.magix.net/easycap-treiber_bda32_de.zip

Sla dit ZIP bestand in een eigen map op, en pak het daar uit.

Sluit het USB-opname apparaat aan.

Open daarna het Windows Apparaatbeheer (zie ook Windows Helpfunctie), en ga dan naar Besturing voor geluid, video en spelletjes. Rechtsklik dan op het USB audioapparaat, en kies Stuurprogramma bijwerken...
In de daarop volgende assisten kiest u Ik wil zelf kiezen...Volgende..., Niet zoeken ik bepaal zelf...., Volgende. Klik op Bladeren, en ga dan naar de map waarin u het gedownloade ZIP bestand heeft uitgepakt, naar de directory BDA32, klik Openen, Ok, en Volgende.
Wanneer Windows komt met de melding Logotest, dan klikt u op Toch doorgaan.

Nadat u dit gedaan heeft, klikt u nogmaals rechts op het USB video en daarna op het audio apparaat, en kiest u Eigenschappen. Dara kiest u tabblad Stuurprogramma en controleert u of daar volgende versies staan:
easycap video adapter (Stuurprorgammaversie: 5.7.116.0)
easycap usb audio device (Stuurprorgammaversie: 5.7.129.0)

Wanneer deze daar staan dient feitelijk alles goed te verlopen.
Je kan anders ook nog een ander opneemprogramma proberen. Ik ben, na het uitproberen van meerdere programma's, uiteindelijk uitgekomen bij Cyberlink Powerdirector 7.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-01 21:58
Oke bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik heb Windows Vista op het moment, dus zal ff kijken of er een vista drivers zijn. Ik zal het ook even proberen met die drivers van magix

Ik laat het nog weten of het gelukt is of niet :)

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 00:19

fmb

FireBladeX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:01:
...
Ik laat het nog weten of het gelukt is of niet :)
En?
(ben benieuwd, want nu zelf op zoek)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Pagina: 1