Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist de harde schijf van mn laptop moeten vervangen omdat de oude het had begeven.
So far so good, maar dan wou ik Vista installeren, en hebik de computer uitgezet met de resetknop omdat het zo lang duurde voor iets van drivers voor cd zoeken.
Nu kom ik tot de ontdekking dat mijn cd-drive niet meer herkend wordt in het BIOS, en ik dus met een lege laptop zit waar ik geen OS op kan installeren..

Heeft iemand misschien een oplossing voor deze benarde situatie?
Alvast bedankt

Edit:
Bios resetten lost niets op..
En ik kan het nog wel open&dicht doen, dus is wel goed aangesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Bootable USB stick maken met Windows Vista.

http://kmwoley.com/blog/?p=345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de tip!
Heb nu Vista kunnen installeren, maar dit helpt me nog steeds niet verder met het feit dat ik mn dvd-drive niet kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Uiteraard, daar zullen we even naar moeten kijken. Kan best zijn dat de oude hdd min of meer de dvd-drive heeft meegenomen, of iig een deel van de controller oid. Wat was er eigenlijk mis met de oude hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het plaatsen van de nieuwe hdd werkte het dvd-stadion nog steeds hé.
Maar tijdens de installatie van Vista (vanaf de dvd), kwam er iets op van drivers voor dvd, maar dat dit niet nodig was als je installeerde vanaf dvd. Nu had ik toch geklikt op dat zoeken naar drivers voor dvdstadion, en wou dit annuleren.
De computer reageerde hier niet op, en dus heb ik hem gereboot met de resetknop.
Daarna herkende het bios deze niet meer.

De oude hdd, veel lees en schrijffouten..was aan het sterven^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb wel eens gehad dat mijn dvd speler in mn laptop ook onjuist werd herkend. Ik weet ook niet waar dat aan lag, maar er is echt van alles mogelijk met datacorruptie. Dus het kan best zijn dat de sata controller oid niet lekker is en dat je nieuwe hdd wellicht ook niet lang goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, daar zeg je nog iets, dat het de satacontroller zou zijn..
Zou wel heel knap gescheten zijn dan. :/
Pagina: 1