Ik ben bezig met een website en ik heb een header gemaakt waarin een javascript (die de dag en datum weergeeft) en een plaatje naast elkaar staan. Bij schermresolutie van 800x600 is dat geen gezicht. Is het mogelijk om het javascript boven op het plaatje te plaatsen (bv in de linker benedenhoek)? Ik kan dan een container van 800 px breed maken met een header van alleen het plaatje en waarop dan de dag en de datum is te zien. Dan heb ik probleem van de verschillende schermresoluties opgelost.
Ik kan er geen hout van snijden of geen touw aan vastknopen. Heb je (relevante!) code of een (uitgeklede!) testcase online staan?
Je zou gewoon een div/span/whatever over het plaatje/header kunnen positioneren met CSS.
Je zou gewoon een div/span/whatever over het plaatje/header kunnen positioneren met CSS.
[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 04-11-2009 14:30 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Erm... Is dit niet al opgelost door het plaatje niet in je head div te plaatsen maar te gebruiiken als achtergrond van je header div?
Zoals Rob al aangeeft is het probleem niet glashelder, maar dit is de eerste ingeving die ik krijg...
Zoals Rob al aangeeft is het probleem niet glashelder, maar dit is de eerste ingeving die ik krijg...
.
"een javascript" is ook niet perse iets, wat maakt het voor element aan en kun je niet gewoon die elementen classes/id's meegeven om het te positioneren. Gewoon ff met een DOM-inspector checken wat ie ervan maakt dus.
Bedankt. Dit wat ik in gedachten had. het resultaat is te zien op http://www.joopliefaard.com Het moet nog wel gecentreerd worden.Da Weef schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:42:
Erm... Is dit niet al opgelost door het plaatje niet in je head div te plaatsen maar te gebruiiken als achtergrond van je header div?
De css is:
#container {
width:700px;
margin-left:50px;
margin-top;
}
#Header {
margin:50px 0px 0px 0px;
height:120px;
background-color:#cccc00;
background-image:url(bannerjoopliefaard1.jpg);
background-repeat:no-repeat;
background-position:right;
}
#datum{
padding-top:55px;
padding-left:100px;
}
Joop.
Wat wil je bereiken met een "lege" margin-top?Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:43:
[...]
Bedankt. Dit wat ik in gedachten had. het resultaat is te zien op http://www.joopliefaard.com Het moet nog wel gecentreerd worden.
De css is:
#container {
margin-left:50px;
margin-top;
}
Als je het wilt centreren zou margin: 0 auto genoeg moeten zijn, al weet ik niet 100% zeker of dat werkt in IE met een Transitional doctype (als je iets nieuws maakt, waarom zou je dan niet meteen voor Strict gaan?)
Full-stack webdeveloper in Groningen
Die margin-top hoort daar niet. Uw suggestie om te centreren werkt maar daarvoor heb ik wel eerst doctype gewijzigd naar Strict.ZanderZ schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:59:
[...]
Wat wil je bereiken met een "lege" margin-top?
Als je het wilt centreren zou margin: 0 auto genoeg moeten zijn, al weet ik niet 100% zeker of dat werkt in IE met een Transitional doctype (als je iets nieuws maakt, waarom zou je dan niet meteen voor Strict gaan?)
Bedankt voor de hulp.
Joop.
Goed punt. Valt mij op hoeveel nieuwe websites altijd een transitional in plaats van strict doctype gebruiken.ZanderZ schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:59:
[...]
(als je iets nieuws maakt, waarom zou je dan niet meteen voor Strict gaan?)
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Er wordt volgens mij vaak gedacht dat dat voor veel problemen zorgt. En onterecht natuurlijk, het voorkomt juist een hoop problemen.Sebazzz schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:13:
[...]
Valt mij op hoeveel nieuwe websites altijd een transitional in plaats van strict doctype gebruiken.
Pagina: 1