Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] Nieuwe partitie aanmaken lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een dual boot te maken op Vista met Windows 7. Daarvoor wil ik een extra partitie van 50 GB aanmaken mb.v. schijfbeheer in Vista. Als ik de selectie "verkleinen" kies kan ik maar max. 13155 Mb vrijmaken (= ongeveer 13 GB) voor de nieuwe partitie. Als ik meer kies (ik heb 111 GB ter beschikking) dan schiet de "totale grootte na verkleinen" naar 0. Daar snap ik niets van, ik moet toch makkelijk een partitie van bijv. 50 GB kunnen maken zodat de overblijvende C-schijf 238.03 GB wordt ? Wie helpt ?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 11:26 ]

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 16:46

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Dat kan ook wel alleen shrinken en resizen werkt via windows schijf beheer alleen op dynamic volumes, niet op simple volumes.
Oftewel maak van je partitie waar je ruimte van wil gappen een dynamic volume (weet zo niet hoe ze het in de NL versie noemen) en dan zou je wel moeten kunnen resizen. :)

Weet alleen niet 100% zeker of dat ook opgaat voor een systeem partitie, maar daar is snel genoeg achter te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hans.Solo op 04-11-2009 17:00 ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat of diverse forums rondgekeken en daar werd gemeld dat er op het eind van de schijf wat niet-verplaatsbare systeembestanden werden geplaatst door Vista waardoor Vista schijfbeheer niet de gewenste partitie-grootte kan vrijmaken. Oplossing die werd gemeld is Paragon Partition Manager. Die heb ik gebruikt en ja hoor....geen probleem om 50 GB vrij te maken en daarna Windows 7 te installeren als dual-boot met Vista.