Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Schermlayout gespiegeld, maar letters niet

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 01:06

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Een van mijn laptops startte vanochtend nogal vreemd op. In het inlogscherm (XP Home) stond het XP-logo rechts, en de gebruikersiconen links, ipv andersom. Eenmaal ingelogd was het scherm gespiegeld omgebouwd. Echter, de teksten worden wel normaal van links naar rechts opgebouwd, dus het is puur de layout die gespiegeld is, niet het hele beeld. Een voorbeeld heb ik hieronder bijgevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://enquete.quintop.nl/temp/desktop-verkeerd-om.gif

Ik heb geen idee hoe dit komt. De gebruiker zegt niks raars te hebben gedaan gisteren. Andere profielen op de laptop hebben hetzelfde probleem. Ik zie geen vreemde software draaien. Virusscanner (TrendMicro) is up2date en vindt geen virus. Trend vertoont wel een beetje raar gedrag tov de andere laptops: Windows meldt dat er geen virusscanner actief is, terwijl Trend gewoon actief is. In het viruslog staan 4 gevonden virussen, echter zonder datum. Deze kunnen echter wel wat ouder zijn, omdat Trend niks geroepen heeft gisteren/vandaag over een virus. Het eventlog meldt sinds gisteren ook dat het Security Center geen info over AV kan vinden. Tevens lukt het het systeem niet om een datum te tonen. Zowel in virus-event-log (in Trend)als het Windows Event-log blijft de datum-kolom leeg. Kijk ik in het control panel bij regional settings dan staat er ook geen voorbeeld van een korte datumnotatie.

Kortom: ik vermoed dat er toch op de eoa manier een virus op het ding terecht is gekomen. Ik sta op het punt om de schijf te formatteren & Windows opnieuw te installeren.

Mijn vragen:
1: herkent iemand bovenstaande situatie?
2: ik vermoed een virusinfectie. Zou het ook iets anders kunnen zijn (en zo ja: wat dan?)
3: herkent iemand toevallig dit virus en weet je een manier om eraf te komen? Dit ivm het evt opschonen van documenten van de laptop (die we wel eerst gaan veiligstellen).

Dank!

Met of zonder mayonaise?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
Arabische regio instellingen denk ik.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.joelonsoftware.com/pictures/Hebrew_Win2K_CityDesk.jpg

Nog meer info:
http://msdn.microsoft.com/en-us/goglobal/bb688119.aspx#EDC

[ Voor 79% gewijzigd door bredend op 04-11-2009 13:48 ]

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Sorry, vergeten te vermelden: in de regioinstellingen / taalinstellingen / toetsenbordinstellingen staat alles 'gewoon' op Nederlands danwel Engels

Met of zonder mayonaise?

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Inderdaad, dat plaatje is wel precies hoe het eruit ziet... nu is de vraag: hoe zet ik het weer terug :-). Ik ga ff pielen...

Met of zonder mayonaise?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
Je kan proberen om het even in te stellen op Hebrew en dan weer terug naar Nederlands. Misschien staat ergens in het register iets fout waardoor Windows denk dat het right-to-left moet renderen.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Setting voor linkshandigen? :+

Het is wel echt vaag....
googelen levert niet echt iets op behalve kantelen van scherm...

/edit
hier nog wel iets over right-left rendering... Moet nog ergens wat staan aangezien dit deel 2 is..

[ Voor 41% gewijzigd door J2pc op 04-11-2009 14:03 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Pagina: 1