Toon posts:

WDS/RIS Server 2003 installeert niet alle drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een WDS/RIS server ingericht voor het uitrollen van RiPrep images naar desktops en laptops. Dit werkt uitstekend voor mijn bestaande werkstations. Wanneer ik echter een nieuwe desktop (Dell D745 in dit voorbeeld) uitrol, installeert deze niet alle drivers.

De video driver (R189424) staat bij de andere drivers op de server in de map $OEM$\$1\Drivers\VGA\R189424. De .inf en .sys files staan direct onder deze map en kunnen geinstalleerd worden als ik de map handmatig opgeef. Uiteraard herstart ik na elke wijziging de Windows Deployment Service.

Nu is het zo dat de drivers worden gekopieerd naar de lokale schijf (in mijn geval C:\Drivers\) om vanaf daar geinstalleerd te worden. Wanneer ik naar het uitgerolde image kijk staat de nieuwe driver hier niet bij, dus kan deze niet geinstalleerd worden.

Op Google en GoT is wel duidelijk te vinden hoe drivers worden neergezet voor de installatie en de mappen structuur, maar dit probleem kom ik nergens tegen. Het zou al schelen om te weten of alle drivers onder $OEM$\$1\Drivers worden gekopieerd of dat alleen compatible drivers worden overgenomen.

Hierbij nog de belangrijke zaken uit mijn SIF file:

[Unattended]
OemPreinstall = yes
OemPnpDriversPath ="\Drivers\Audio\R213367;\Drivers\HDD\R190228;\Drivers\HDD\R215241;\Drivers\HDD\R215879;\Drivers\NIC\R194573;\Drivers\NIC\R196407;\Drivers\NIC\R213294;\Drivers\Other\R170381;\Drivers\Other\R210554;\Drivers\Other\R212017;\Drivers\VGA\R212481;\Drivers\Other\R153997;\Drivers\Other\R167368;\Drivers\Audio\R171789;\Drivers\VGA\R181739;\Drivers\Other\R182329;\Drivers\Other\R155395;\Drivers\VGA\Nvidia;\Drivers\Other\Modem;\Drivers\Audio\R197257;\Drivers\NIC\R207259;\Drivers\Other\R162565;\Drivers\Other\R205428;\Drivers\Other\R208366;\Drivers\Other\R218457;\Drivers\Other\R218459;\Drivers\Other\R207886;\Drivers\VGA\R189424"
FileSystem = LeaveAlone
DriverSigningPolicy = Ignore
ExtendOEMPartition = 0
TargetPath = \WINDOWS
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
LegacyNIC = 1
UnattendMode=DefaultHide
WaitForReboot=no

Heb even gedacht dat het aan een limiet van het aantal characters binnen de OemPnpDriversPath. Maar dit bleek 2000 te zijn en deze is 619 characters lang.

Ik hoor graag jullie suggesties, ik begin het na twee weken zoeken wel zat te worden :)

• hvandrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2025
hmm,

In principe is het idd zo dat alles onder $OEM$\$1 naar de root van je hardeschijf wordt gekopiëerd.

Check eens je log files die worden gecreëerd tijdens de setup, of post die hier:
1. C:\Windows\setupapi.log logs (driver installations.)
2. C:\Windows\setupact.log logs (install actions.)
3. C:\Windows\setuperr.log logs (install errors.)

Klinkt stom, maar heb je al eens geprobeerd de driverpad "\Drivers\VGA\R189424" aan het begin van de OemPnpDriversPath te zetten?

edit:

Ik zie ook dat je overal een "\" ervoor zet, dus "\Drivers", de backslash zou niet nodig moeten zijn.
Check ook eens volgende artikel: <http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1543707.php>

Goodluck!

Herman

[ Voor 18% gewijzigd door hvandrie op 05-11-2009 09:31 . Reden: Extra info... ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi Herman,

Bedankt voor je reactie, ik ben al iets verder. Het lijkt er op dat mijn RiPrep-image niet kijkt naar OemPnpDriversPath in riprep.sif. Wanneer ik namelijk kijk naar de bestanden (\RemoteInstall\Setup\Dutch\Images\WINXP_NL_SP3_V2.0.4\i386\Mirror1\UserData) dan zie ik daar al de map Drivers staan. En daar staat de nieuwe uiteraard niet tussen. Dit is de map C:\Drivers die dus naar de nieuwe werkstations wordt gekopieerd.

Als ik het als een RiSetup flat image uitrol kijkt hij wel naar OemPnpDriversPath en installeert hij deze dus wel. Gezien beide sif files deze entry hebben, zou ik toch verwachten dat er naar gekeken moet worden.

Wanneer ik de RiPrep image uitrol is de SetupErr.log leeg en wordt de driver niet genoemd in de SetupApi en SetupAct. In het geval van de RiSetup wel.

De driver vooraan in de OemPnpDriversPath zetten verhelpt het niet, dit heb ik geprobeerd toen ik aan de maximale lengte dacht. De backslash maakt geen verschil, gezien het in de RiSetup met dezelfde notering wel werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 10:34 ]