Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Master Volume start 2 keer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als windows is opgestart, wordt 'Master Volume' twee keer geopend, dat wil zeggen dat ik hem telkens twee keer weg moet klikken. Ik weet niet of het virus is of met iets anders te maken heeft. Wel heb ik enige tijd geleden mijn computer weg moeten brengen omdat Windows niks meer deed. De beste man heeft mijn harde schijf kunnen redden, maar heeft deze klakkeloos op de nieuw geformateerde schijf gezet. Nu heb ik dus twee mappen met de naam 'Bureaublad' (die niet te verwijderen zijn). Bovendien zijn ook alle bestanden van de map 'Program Files' overgenomen, terwijl sommige bestanden niet meer geinstalleerd zijn. Misschien dat het een met het ander te maken heeft, misschien is het een virus...

Alvast bedankt,

Danny

(Mocht dit topic verkeerd geplaatst zijn, verplaats hem gerust)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoi Danny,

Welkom op GoT. Als eerste tip: groeten onder een post hoeft niet, Tweakers groeten elkaar per definitie al :)

Als ik jouw post lees klinkt het alsof de Windows installatie gewoon niet goed meer is. Is Windows nu naast een bestaande installatie geïnstalleerd? Het eerste wat ik zou doen is Windows opnieuw installeren (natuurlijk wel eerst een backup maken van de belangrijke bestanden), gevolgd door een goede virusscanner. De PC goed scannen, gevolgt door het scannen van de backup van de belangrijke bestanden waarna je deze terug kunt zetten.

Waarom denk je zelf dat je last hebt van een virus? Is daar een specifieke reden toe?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Het is alweer een tijdje geleden dat ik windows opnieuw wilde installeren, de reden..? Volgens mij was het toentertijd idd omdat er een virus of iets dergelijks opzat. Toen heb ik dus geprobeerd om windows te repareren met de cd-rom die we thuis hebben. Halverwege dat repareren is het proces vast blijven hangen, waardoor ik hem in geen mogelijkheid meer opgestart heb gekregen. Ik denk zelf doordat de eerste versie van windows met een andere cd-rom is geinstalleerd dan de cd-rom die wij hebben. Daarna hebben we de computer weggebracht. Die jongen heeft een back-up kunnen maken van alles op de harde schijf, windows er opnieuw opgezet en alles van de harde schijf op de nieuwe versie van windows gezet. Met dus als gevolg dat we nutteloze bestanden er op hebben staan en sommige bestanden mappen dubbel hebben.

De oplossing zou dus zijn, windows opnieuw installeren en daarna alles meteen goed scannen met een virusscanner? Is er geen mogelijkheid op de een of andere manier Mastervolume zelf te verwijderen en opnieuw te installeren? Of moet dat per sé met een windowsinstallatie?

De virusscanners die ik er nu op heb staan vinden overigens geen enkel virus meer.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:42

arie_papa

Running on Ubuntu

Klinkt niet als een virus of iets dergelijks, maar gewoon een scr*wed up windows installatie.
Je kunt eens wat cleaner progjes proberen, maar lijkt me stug dat die alle probleemgevallen eruit haalt.
Stoort het = opnieuw installeren
Stoort het niet = gewoon doorgaan

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Misschien is het het register wel, heb ik ook gehad, bij mij stond een bepaalde opstartsleutel er twee keer in, waardoor hetzelfde ook twee keer opstart. heb ik verholpen met de register-scan van CCleaner
http://www.ccleaner.com

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:43:
Misschien is het het register wel, heb ik ook gehad, bij mij stond een bepaalde opstartsleutel er twee keer in, waardoor hetzelfde ook twee keer opstart. heb ik verholpen met de register-scan van CCleaner
http://www.ccleaner.com
Mogelijk maar zo te lezen is er veel meer aan de hand met deze Windows installatie: dubbele mappen, files, applicaties die starten etc. Door op te schonen met registercleaners maak je het geheel er waarschijnlijk niet betrouwbaarder op voor de topicstarter.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Bor de Wollef schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:25:
Het eerste wat ik zou doen is Windows opnieuw installeren (natuurlijk wel eerst een backup maken van de belangrijke bestanden)
Als jij ruzie hebt met je vrouw, ga je dan ook direct voor 'n nieuwe? :P

Homey — Critics are those without skills to create.

Pagina: 1