Toon posts:

Computer start opniew op na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende systeem:
Asus P6T SE
Corsair Voeding CMPSU-650HXEU
Gigabyte Videokaart PCI-e Radeon HD4850 1GB 1xDVI/HDMI Silent
Intel Core i7 920
Intel Solid State Disk 2.5" 80GB SATA, X25-M Postville
Microsoft Windows 7 Home Premium NL 1u 64bit OEM
OCZ 3x2GB DDR3 PC12800 CL8.0 Gold

Heb alles in elkaar gezet, Win7 geinstalleerd en alles deed het prima. Totdat ik de computer uitschakelde, normale shut down procedure maar als alles uit lijkt dan start het direct weer op.

Heb al de volgende dingen geprobeerd:
Alle niet noodzakelijke dingen verwijderen
Bios Power settings "Wake on ..." staan allemaal op disabled
Bios update naar de laatste versie

Maar het mocht allemaal niet baten. Heeft iemand nog ideeën?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

dan heeft ie waarschijnlijk een foutmelding, een BSOD bij het afsluiten, en het standaardgedrag van windows is dan herstarten. je kan dat ook ergens veranderen:
startknop --> System intypen --> "System" aanklikken --> Advanced settings (links) --> "startup and recovery" klikken, en dan het vinkje bij automatisch herstarten uitzetten.. (en dan n paar keer op OK drukken)

dan krijg je waarschijnlijk te zien wat dr mis is tijdens het afsluiten. errorcode opschrijven, en dan kun je googlen wat dr mis is/kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 04-11-2009 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal dat vanavond eens proberen.
Heb trouwens nog bedacht dat ik ook nog Express Gate van Asus kan proberen om te kijken of het vanaf daar wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou probleem opgelost.

Had vanavond nog van alles geprobeerd. Uiteindelijk maar alles uit de kast gehaald en met het moederbord op tafel de boel opgestart. Toen kon ik wel netjes afsluiten. Na alles weer terug te hebben gedaan werkte het nog steeds. Dus misschien dat er ergens contact werd gemaakt ofzo...