Af en toe geen netwerk en internet paar sec...

Pagina: 1
Acties:

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Er is hier een netwerk gaande met een eminent 300mbps router. De EM4550 wLINK 300 Draadloze N Router

Nu valt willekeurig af en toe het netwerk uit gedurende een paar seconden en dan werkt het weer.

Configuratie

adsl modemrouter waar 1 pc is op aangsloten die geen problemen heeft.

EM4550 wLINK 300 Draadloze N Router waar 3 laptops en een Qnap server op zijn aangesloten en zij hebben allemaal het probleem.

Afstand vanaf de router verschillen en dat heeft geen invloed op het geheel. Onderling is het ook willekeurig
wanneer het netwerk even weg valt. Soms gaat het een dag goed, soms gebeurd het wel 10x per dag, het maakt ook niet uit of er meerdere pc`s op zijn aangesloten.

Beveiling WPA

Iemand eerder een dergelijk probleem gehad of misschien een oplossing hiervoor.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
hoe sterk is het wifi signaal? op welk kanaal zend je het signaal uit? Zijn er nog meer draadloze netwerken in de buurt? Als er namelijk meerdere wifi signalen op 1 kanaal zitten, wil dat nog wel eens problemen met elkaar opleveren.

Daarnaast is wifi bij lange na niet zo betrouwbaar als bedraad en klinkt het als een kleine bedrijfsomgeving, als ik zo vrij mag zijn op die uitspraak te doen. Mocht dat zo zijn raad ik je aan om alsnog naar bedraad te gaan kijken, dan heb je dit soort problemen dus niet, hogere snelheden, lagere latencytijden (handig als je iets van de QNAP af wilt vissen). Mocht dit alles niet mogelijk zijn, dan zou ik de QNAP als eerst bedraad hangen, want die hangt nu dus ook wireless als ik je verhaal goed begrijp