Verwijderd

Topicstarter
Heren tweakers,

Ik zit met een probleem:

PC :

Intel Celeron 3.0 Socket 775
Asus P5P800-VM
Kingston 1 GB ddr 1 ( Nieuwe vervangen ivm storing )
Voeding Enlight 400 ( nieuw ivm Storing )

PC werkt perfect , behalve als we de PC koud starten, Dan gaat de CPU fan effe opspinnen en gaat daarna weer uit.
Wanneer ik 3 x op start gedrukt heb gaat de PC wel keurig netjes naar Windows ( moet eerst warm worden ? :P )

1 : Bios Update ( heeft niets heholpen
2: Mobo er uit , Netjes weer vast gezet ( Kortsluiting achtig iets ? )
3: Nieuwe ( goeie voeding )
4: Nieuw Blokje ram , ( Oude Ram was niet te testen met memtest , Nieuwe wel )

iemand enig ide ?

• Reddol
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-02 21:46
Kortsluiting lijkt me sterk, dan zou je zekering kapot gaan in de voeding of hij start dan gewoon nooit.
En je hebt neem ik aan gewoon je afstandsbusjes tussen je Mobo en kast :p.
Verder durf ik het ook niet te zeggen. Vreemd geval.

Als je het niet kan, laat het dan!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het bordje omnieuw in de kast gezet ( zat wel goed ) Mobo probleem gok ik ?
is iig wel mee te leven alleen je moet hem 3 x aandrukken .... zou mooi wezen als ik een oplossing had.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:41:
Kingston 1 GB ddr 1 ( Nieuwe vervangen ivm storing )
Voeding Enlight 400 ( nieuw ivm Storing )
Wat voor storing was dat? Het klinkt namelijk verdacht veel als het gedrag van een moederbord met kapotte (opgeblazen) condensators. Dat was een aantal jaren geleden een veel voorkomend euvel, wegens productiefouten van condensators.

Zeker aangezien je problemen hebt gehad met je voeding zou dat wel eens je moederbord beschadigd kunnen hebben. Inspecteer je moederbord eens visueel en kijk of er condensatoren zijn die aan de bovenkant 'bol' staan of aan de onderkant wat bruine prut hebben zitten. Kijk voor voorbeelden in het Wikipedia artikel.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
Nou , het mobo ziet er als nieuw uit, geen lekke condesatoren

Voeding % mem vervangen ivm herrie en snelheid. Maar dit is maanden terug al gebeurt.