Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

De Situatie

Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Windows 7, maar stel dat het mij niet bevalt hoe kan ik dan weer terug naar XP? Ik heb de installatie CD van windows XP niet meer, en wil eigenlijk ook geen andere downloaden omdat de versie die ik nu heb gewoon goed werkt, en met de gedownloade versies weet je nooit wat je aantreft.

Ik wil ook nog even vermelden dat ik niet al te handig ben met computers, en dat ik echt Windows 7 wil installeren dus geen gebruik wil maken van dual boot.

De vraag:

Hoe kan ik nadat ik windows 7 heb geinstalleerd en windows 7 me niet bevalt, weer terug naar Windows Xp (het liefst met alle instellingen zoals die nu zijn) zonder dat ik de installatie cd heb.

Ik heb al gegoogled maar kan het antwoord op deze vraag nergens vinden.

Vriendelijke Groet,

Rigo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Kun je niet gewoon een image maken van je harddisk en als W7 je niet bevalt, deze weer terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 116% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:10:
Dag mensen,

De Situatie

Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Windows 7, maar stel dat het mij niet bevalt hoe kan ik dan weer terug naar XP? Ik heb de installatie CD van windows XP niet meer, en wil eigenlijk ook geen andere downloaden omdat de versie die ik nu heb gewoon goed werkt, en met de gedownloade versies weet je nooit wat je aantreft.

Ik wil ook nog even vermelden dat ik niet al te handig ben met computers.....

De vraag:

Hoe kan ik nadat ik windows 7 heb geinstalleerd en windows 7 me niet bevalt, weer terug naar Windows Xp (het liefst met alle instellingen zoals die nu zijn) zonder dat ik de installatie cd heb.

Ik heb al gegoogled maar kan het antwoord op deze vraag nergens vinden.

Vriendelijke Groet,

Rigo
Zorg dat je je windows schijf zo leeg mogelijk hebt, daar bedoel ik mee dat je user data naar een andere schijf moet zodat je wellicht 10gb aan xp en geïnstalleerde apps over houd. Maak een clone met ghost of acronis naar een andere partitie en stel deze veilig. Installeer daarna Windows 7 op je XP partitie. Bevalt het je niet zet je het image terug. et voila!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Voor jou zou Windows 7 Ultimate een uitkomst kunnen zijn; deze heeft (als extra downloadoptie) Windows XP 'ingebakken' zodat je kunt overschakelen naar XP voor programma's die niet of nauwelijks onder Windows 7 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loewie-643- schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:12:
[...]

Zorg dat je je windows schijf zo leeg mogelijk hebt, daar bedoel ik mee dat je user data naar een andere schijf moet zodat je wellicht 10gb aan xp en geïnstalleerde apps over houd. Maak een clone met ghost of acronis naar een andere partitie en stel deze veilig. Installeer daarna Windows 7 op je XP partitie. Bevalt het je niet zet je het image terug. et voila!
Bedankt voor jullie snelle reacties, Super!

Ik heb mijn HD opgedeeld in een 4 tal partities, XP + alle apps staan op de C schijf. Voor de rest staat alles aan documenten, muziek e.d. op andere partities. Dus nou zou het gewoon mogelijk zijn om een clone te maken van de C schijf, mits deze kleiner is dan 10 Gig (dat weet ik zo niet want ik zit op me werk ;) )?

En als het me niet bevalt kan ik de image terug zetten over windows 7 (hoe dit precies werkt weet ik eigenlijk ook niet) en ben ik weer terug bij het oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop gewoon 'n extra HD en zet daar W7 op, als het niet bevalt zet je gewoon je oud HD weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:28:
Koop gewoon 'n extra HD en zet daar W7 op, als het niet bevalt zet je gewoon je oud HD weer terug.
Dat is ook een oplossing, ik heb al wel een "LaCie LaCinema Premier 1TB Multimedia Speler", kan dat hier ook mee of moet het een gewone HD zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor jullie snelle reacties, Super!

Ik heb mijn HD opgedeeld in een 4 tal partities, XP + alle apps staan op de C schijf. Voor de rest staat alles aan documenten, muziek e.d. op andere partities. Dus nou zou het gewoon mogelijk zijn om een clone te maken van de C schijf, mits deze kleiner is dan 10 Gig (dat weet ik zo niet want ik zit op me werk ;) )?

En als het me niet bevalt kan ik de image terug zetten over windows 7 (hoe dit precies werkt weet ik eigenlijk ook niet) en ben ik weer terug bij het oude?
Ja je kan een hd kopen, ja je kan doorgaans w7 op een usb disk installeren, maar door je partitie te imagen ben je gewoon het snelste klaar en ook het goedkoopste, je hebt toch al vier partities. Het enige waar je op moet letten is dat de schijfruimte van je te imagen partitie, niet de grootte van je doel-partitie overschrijdt want dan past het er niet op en kun je geen image maken.

En ja je gaat dan gewoon verder met xp als waar je was gebleven op het moment dat je een image maakte. Er zijn zat tutorials op internet te vinden over het imagen van je computer. Zoek eens op "norton ghost tutorial" of elk ander programma naar je keuze.

Waar vindt je image software?
*knip* Dit is dus niet toegestaan.

[ Voor 2% gewijzigd door TheVMaster op 05-11-2009 11:26 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik denk dat het me gaat lukken. Vanavond maar eens even een poging wagen. Nog even een "dummie vraag", alles op mijn andere partities blijft toch onverandert? Er vinden tijdens bovenstaande handelingen toch alleen veranderingen plaats op de C partitie, en niet op bijvoorbeeld partitie E waar mijn muziek staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:02:
Oke bedankt, ik denk dat het me gaat lukken. Vanavond maar eens even een poging wagen. Nog even een "dummie vraag", alles op mijn andere partities blijft toch onverandert? Er vinden tijdens bovenstaande handelingen toch alleen veranderingen plaats op de C partitie, en niet op bijvoorbeeld partitie E waar mijn muziek staat?
Alles blijft ongewijzigd tenzij jij gaat wijzigen. Een partitie is een duidelijke afscheiding tussen het ene stuk data en het andere. Dus alles moet goed gaan, tenzij je met de partitie manager van Windows 7 strakjes de hele boel vernacheld maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat vermoeden had ik al, super bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om wat voor installatie gaat het?
als het om een gewone windows xp prof/home gaat, en het is een Oem licentie..
neem aan dat je wel een licentie op je pc hebt.
kan je bij de lokale pc-boer even vragen of je een kopietje van mag zijn/haar prof/home oem cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:49:
kan je bij de lokale pc-boer even vragen of je een kopietje van mag zijn/haar prof/home oem cd.
met alle respect en jij denkt dat ze dat doen?

[ Voor 10% gewijzigd door loewie1984 op 05-11-2009 09:12 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
loewie-643- schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:11:
[...]

met alle respect en jij denkt dat ze dat doen?
Enkel de installatie CD zullen ze misschien nog wel uitlenen, uiteraard moet je zelf de key hebben/kopen.
Pagina: 1