Toon posts:

Kan iemand helpen met QDI drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar drivers voor een p4 moederbord van QDI het gaat om een p2e/333.
Krijg er maar geen geluid uit, en ik ben al op internet aan het zoeken geweest maar tot nu toe nog redelijk vruchteloos.
Is er hier iemand die ze heeft of kan helpen?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42
Als je de drivers niet kan vinden, kijk dan even naar het moederbord en kijk welke soundchip er op zit. Wellicht dat andere fabrikanten ook deze chip gebruiken en dan kan je daar de driver downloaden.
Met een beetje geluk zit er een realtek chip op ( 99% van de onboard soundcard's is van realtek) en kan je de driver gewoon downloaden van de realtek site.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:31

Kwastie

Awesomeness

Een mooie handleiding voor hoe je drivers kunt vinden voor een hardware waarvan je niet weet wat voor driver je nodig bent hebt. :9 How to find drivers for Unknown Devices (engels).

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bovenstaande guide helpt natuurlijk alleen als je een Windows NT-based OS draait. En darkfeather heeft niet aangegeven wat hij draait. Dezelfde info vind je onder Linux met lspci vanaf command line.

...maar daar ga je in dit geval niets aan hebben omdat het gaat om AC'97 audio die dus niet aan de PCI-bus hangt :o

Waarom niet gewoon kijken op het bord zelf om te zien welke chip erop zit :?

AC'97 codec chips zijn meestal kleine vierkante chips aan de achterkant van het bord. Ik heb een pic van een QDI P4 bord gezien waar het net achter de onderste PCI slot te vinden was. Als je weet welke chip het is (geheid een Realtek ALCxxx) kun je daar drivers voor zoeken.

Verder:
ik ben al op internet aan het zoeken geweest maar tot nu toe nog redelijk vruchteloos.
Dit is natuurlijk erg loos. Als je wilt dat we met je meedenken, wees dan volledig en geef aan waar je gezocht hebt, op welke zoektermen en wat je toen vond (links). Dan kunnen we je veel makkelijker in de juiste richting sturen - misschien staat de info er zelfs al maar heb je het over het hoofd gezien :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site van QDI gevonden maar kon weinig uitrichten met de bestanden die ik daar vond. Heb gezocht op QDI p2e/333. ga de tip van de geluidchip even uitproberen, hartstikke bedankt!
de Site van qDI zelf is in het chinees mijn Chinees is wat roestig... kan ook we vertaald maar staan ze evengoed niet bij.