Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 19:15
Ik heb een Indesign documentje en deze wil ik graag vier keer printen (4 x A6) op een A4 pagina. Is dit mogelijk zonder dat ik vier pages krijg in Adobe Indesign? Ik gebruik CS3.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 27-06 14:16
Je hebt neem ik aan een origineel A6 document? .PDF van bakken en deze 4x placen in een nieuw document.

Maar had je dat niet zelf kunnen verzinnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 20-05 19:15
Nee, dat is te kort door de bocht. Ik heb namelijk 50 pagina's die ik op deze manier ga printen.

Doc is op A4 formaat.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Wees dan wat duidelijker.

1. Je hebt een document op A4 grootte met 50 pagina's.
2. Je wilt dat document vier keer printen, op A6 grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60876

Als je het document compleet exporteert naar PDF en dan via Afdrukken in de Adobe Reader aangeeft dat je meerdere pagina's (standaard 2 maar kun je zelf aanpassen) op 1 afdrukpagina wilt hebben.... tadaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Wat heb je zelf al geprobeerd en wat heb je gevonden toen je hiernaar op Google zocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 17:53
In CS4 kan je het in het printdialoog instellen, daar ga je naar Setup en zet je Thumpnails op 2x2. Kweet niet of het in CS3 ook zo kan though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-06 15:37
Hmm, volgens mij wil TutanRamon juist 4 keer dezelfde pagina op 1 A4, en dat voor 50 pagina's herhaald, toch? Dat is wat lastiger. Misschien kan dat beter vanuit Acrobat, dus eerst een pdf maken (als je die niet al hebt) en in Acrobat samenvoegen... Ik weet alleen niet of je dit lukt zonder impositie plugin..?
Hmm, voor InDesign heb je bijvoorbeeld http://www.croptima.com/index.php?modul=home
Voor Acrobat is Quite Imposing een goede plugin. (Al is het al een aantal jaren geleden dat ik er mee gewerkt heb).
Impositionering is over het algemeen meer voor drukkers om zo efficient mogelijk papier te gebruiken. Dit is voor creatie minder relevant, dus zijn er alleen aparte plugins voor. Ik kan me trouwens voor Windows een printprogrammatje herinneren dat zoiets ook kon, maar geen idee meer hoe dat heette (Print Magic oid).

[ Voor 51% gewijzigd door Savantas op 04-11-2009 16:23 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1