Toon posts:

videokaart met hdmi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers ik zoek een video kaart met hdmi aan boord waar ook audi over heen kan

ik heb namelijk een oude pc

1.66 ghz ati

waar ik een film pc van wil maken voor bij mijn tv het mooiste is dan natuurlijk een hdmi videokaart op mijn full hd

nu zit ik er alleen mee dat ik niet precies weet hoe dat nou zit met audio
want hdmi kan audio versturen maar doen deze kaarten dat ook.
zo ja welke kaarten doen dat

en wat is de voordeligste keus dan want het moet niet te duur worden

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In iedergeval alle moderne ATi kaarten van de HD2000 serie doen dit, maar met een beetje moeite moet je dit toch wel zelf kunnen achterhalen? De twee grootste GPU bakkers hebben een eigen topic waar in de startpost alle technisch aspecten behandeld worden.

[ Voor 58% gewijzigd door _Dune_ op 04-11-2009 08:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 01:45
Welk type kaarten kan er in je mobo? Aangezien je het hebt over 'oude PC', beschikt 'ie wel over PCI-E of moeten we gaan zoeken naar een AGP kaart?

Welke kaarten heb je zelf al op het oog?

Verwijderd

Meer informatie benodigd; watvoor processor heb je , wat voor bus zit je huidige videokaart in? Let wel, zonder extra acceleratie van je videokaart zul je een aardig rappe processor moeten hebben om 1920x1080 VC1 / x264 content te kunnen decoden. Zelf heb ik goede ervaringen met de Gefore 8400GS , een kaart die de onderkant van de markt bedient maar wel CUDA en VDPAU functionaliteit heeft.

Zodra je de benodigde informatie hebt over je systeem raad ik je aan te kijken in de pricewatch. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 08:53 . Reden: ik moet sneller leren typen. ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zoals je merkt kunnen we je sowieso geen kant-en-klare antwoord geven omdat jij ons te weining info geeft (zoals welk moederbord je exact hebt en welke sloten erop zitten...). Daarnaast is het zoals _Dune_ zegt de bedoeling op GoT dat je eerst zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Kom je er niet uit? Dat is niet erg en dan mag je zeker een topic openen, maar geef dan exact aan waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (linkjes!) en tenslotte wat dan exact onduidelijk is. Oh, en zoals gezegd dus volledige specs van je systeem, met name het moederbord en de voeding.

Misschien een idee dat nu alsnog te doen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En even om de zoektocht naar een geschikt slot wat makkelijker te maken: Hier. en hier;) Meestal is AGP bruin en PCI wit maar dat kan verschillen. Als de sloten leeg zijn kan je sowieso zien welke het is, aan waar dat stukje extra plastic zit (aan de zijkant of meer in het midden. En als het aan de zijkant zit, voor of achter.)

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 04-11-2009 10:12 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:46:
beste tweakers ik zoek een video kaart met hdmi aan boord waar ook audi over heen kan
Dude, je gaat toch niet met een audi over een videokaart? Ik ken geen videokaarten met HDMI die een audi overleven.

En nu serieus:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/991008/agp.jpg

Een AGP slot boven een PCI-E slot, het PCI-E slot staat verder naar voren dan het AGP slot, wat zelfs een stukje naar achter staat in verhouding tot 'gewone' PCI sloten:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/AGP_slot.jpg
AGP slot bij gewone PCI sloten.

Zoek uit wat voor moederbord je hebt, wat voor voeding (ook belangrijk, het ding moet wel PCI-E connectors hebben voor een PCI-E kaart), en wat voor OS je wilt draaien.
Pagina: 1