Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:33

Saven

Administrator

Topicstarter
Goedenacht :P

Ik heb sinds vandaag een nieuwe telefoon, met een Hi abonnement erbij :) Toestel bevalt prima, en ik kreeg vanmiddag een SMSje op mijn oude telefoon dat de migratie van kpn prepaid naar hi abonnement goed gegaan is (ik heb dus nog steeds het oude KPN sim-kaartje). Vanwege nummer behoud enzo (niet dat het uitmaakte dat behoud want ik had dat nieuwe nummer net 3 dagen :P)

Maargoed,
Als ik SALDO naar 1244 SMS dan krijg ik 2 smsjes terug, eentje dat mijn Eindeloos Online 0mb is sinds 01 juli twv €0,00.
Dat is prima dat hoort ook :)

Alleen bij het eerste smsje dat ik krijg staat het volgende:
Melding Hi Online 16,95:
Uw tegoed is €30,85 tot factuur 12 november.

Ik snap alleen niks van dat SMSje... Hoezo een tegoed? Ik hoor 125/250 belminuten/smsjes te hebben en Onbeperkt internet er bij.

Ik had al gebeld naar de helpdesk vanmiddag maar die verzekerde mij dat ik nu gewoon via het abonnement bel en internet.... Maar die callcenter medewerkers verkopen wel vaker p0ep :')

Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met dat smsje over die 30,85 euro?
Ik heb tussentijds veel geinternet en gebeld, maar mijn 'tegoed' tot factuur 12 november blijft hetzelfde na meerdere smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Saven schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:24:
Maar die callcenter medewerkers verkopen wel vaker p0ep :')
Misschien moet je dan toch een keer iets van die mensen aannemen... Veelgestelde vragen op Hi.nl

Je Eindeloos Online bundel zal altijd op 0,000 MB twv € 0,00 euro staan, tenzij je in het buitenland data verbruikt (buiten de bundel), dan komt dat verbruik wel in dat smsje te staan.

overigens ook al heel veel op dit forum besproken en uitgelegd

[ Voor 32% gewijzigd door jelle. op 04-11-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-10 14:26
Saven schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:24:
Goedenacht :P

Ik heb sinds vandaag een nieuwe telefoon, met een Hi abonnement erbij :) Toestel bevalt prima, en ik kreeg vanmiddag een SMSje op mijn oude telefoon dat de migratie van kpn prepaid naar hi abonnement goed gegaan is (ik heb dus nog steeds het oude KPN sim-kaartje). Vanwege nummer behoud enzo (niet dat het uitmaakte dat behoud want ik had dat nieuwe nummer net 3 dagen :P)

Maargoed,
Als ik SALDO naar 1244 SMS dan krijg ik 2 smsjes terug, eentje dat mijn Eindeloos Online 0mb is sinds 01 juli twv €0,00.
Dat is prima dat hoort ook :)

Alleen bij het eerste smsje dat ik krijg staat het volgende:
Melding Hi Online 16,95:
Uw tegoed is €30,85 tot factuur 12 november.

Ik snap alleen niks van dat SMSje... Hoezo een tegoed? Ik hoor 125/250 belminuten/smsjes te hebben en Onbeperkt internet er bij.

Ik had al gebeld naar de helpdesk vanmiddag maar die verzekerde mij dat ik nu gewoon via het abonnement bel en internet.... Maar die callcenter medewerkers verkopen wel vaker p0ep :')

Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met dat smsje over die 30,85 euro?
Ik heb tussentijds veel geinternet en gebeld, maar mijn 'tegoed' tot factuur 12 november blijft hetzelfde na meerdere smsjes.

Hallo Saven :')

Ik heb ook en Hi abbo,

Volgens mijn ervaringen blijkt het volgende :

Je krijgt idd voor de belminuten die je koopt, een bedrag per maand.
Als je belt of smst wordt dit van dat bedrag afgetrokken.
Het komt neer op in jou geval 125/250 smsjes per maand.

Het SALDO smsen naar 1244 is niet echt up to date,
Dat updaten ze om het uur ofzo ongeveer.

Als ik namelijk mijn saldo opvraag en daarna bel,
Staat het er ook niet meteen bij als ik daarna mijn saldo opnieuw opvraag,
Als ik het ong een uur daarna weer opvraag is het er netjes af.

Niks om je zorgen over te maken!

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
jelle. schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:57:
[...]

Misschien moet je dan toch een keer iets van die mensen aannemen... Veelgestelde vragen op Hi.nl

Je Eindeloos Online bundel zal altijd op 0,000 MB twv € 0,00 euro staan, tenzij je in het buitenland data verbruikt (buiten de bundel), dan komt dat verbruik wel in dat smsje te staan.

overigens ook al heel veel op dit forum besproken en uitgelegd
Bedankt voor je antwoord, maar dat was ook niet mijn vraag :)
mikenuun schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:04:
[...]

Hallo Saven :')

Ik heb ook en Hi abbo,

Volgens mijn ervaringen blijkt het volgende :

Je krijgt idd voor de belminuten die je koopt, een bedrag per maand.
Als je belt of smst wordt dit van dat bedrag afgetrokken.
Het komt neer op in jou geval 125/250 smsjes per maand.

Het SALDO smsen naar 1244 is niet echt up to date,
Dat updaten ze om het uur ofzo ongeveer.

Als ik namelijk mijn saldo opvraag en daarna bel,
Staat het er ook niet meteen bij als ik daarna mijn saldo opnieuw opvraag,
Als ik het ong een uur daarna weer opvraag is het er netjes af.

Niks om je zorgen over te maken!

:9
Hehe je hebt gelijk, net weer ff gesmst en staat nu op 29,65 :P
Maar wat houdt dat in van dat 'tot factuur 12 november'. Gaat mijn nieuwe maand dan in ofzo? Lijkt me niet toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Vanaf 12 november heb je idd nieuw tegoed als het er zo staat ;)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Om alles makkelijk en overzichtelijk te houden wordt aan jouw € 16,95 kostende abonnement een bundel gehangen van zo'n 32 euro. Eén belminuut kost met jouw abonnement afgerond 14 cent, maar als je een minuut belt wordt er 1/125e van die 32 euro afgehaald, wat neerkomt op zo'n 26 cent. Gewoon, om het duidelijk te houden :)

Voorheen werd bij Hi je resterende bundeltegoed in procenten gesms't, maar dat was natuurlijk onduidelijk, want dan kon de consument nog een beetje hoofdrekenen.

Daarnaast heb je, als je Hi in de winkel afsluit, een bundel die twee maanden geldig is: minuten euro's die je de ene maand overhoudt kun je de volgende maand nog gebruiken, volgens het principe first in, first out. Verleng je je abonnement echter, of sluit je een Hi-abonnement online af, dan vervalt je bundel na een maand: minuten euro's die je niet opbelt of -sms't verdwijnen in het niets.

Maar ja, deze ontwikkelingen gelden voor zo'n beetje alle telecomproviders, je moet het maar accepteren :)

Hoe moeilijk zal het technisch nou zijn om te sms'en: "Je hebt nog 32 minuten of 64 sms'jes over van je 125/250-bundel", of om te laten sms'en wanneer de bundel voor deze maand op is?

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 04-11-2009 18:24 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ja dat laatste zou een heel stuk duidelijker zijn inderdaad :)
Dus voor die 16.95 euro per maand krijg ik als het ware zo'n 32 euro 'beltegoed' als ik het goed begrijp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Saven schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:31:
Ja dat laatste zou een heel stuk duidelijker zijn inderdaad :)
Dus voor die 16.95 euro per maand krijg ik als het ware zo'n 32 euro 'beltegoed' als ik het goed begrijp? :)
Ja. En zie mijn link in eerste reply waarom dat 32 euro is en niet 16,95 (of 20 euro want dat is je bundel zonder korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
jelle. schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:59:
[...]

Ja. En zie mijn link in eerste reply waarom dat 32 euro is en niet 16,95 (of 20 euro want dat is je bundel zonder korting).
Ik ben eens even gaan rekenen, en normaal zou ik voor mijn bundel 20 euro + 9,95 euro = 29,95 euro moeten betalen. Dat is het abo zonder korting en het internet abo zonder korting.
Weet jij misschien waar de overige paar euro vandaan komt dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat zegt jelle. toch al :P Hij linkt er zelfs naar in z'n eerste post:
Let op: Het bundeltegoed kan hoger zijn dan je verwacht. Er zijn namelijk twee tarieven: het binnenbundeltarief en het buitenbundeltarief. In dit overzicht zie je welk binnenbundeltarief bij jouw abonnement hoort.

Technisch is het niet mogelijk deze twee tarieven op de telefoonrekening te verwerken.
Dat dit je reinste onzin is hoef ik je hopelijk niet te vertellen.

Je internetbundel van 9,95 (die je tijdelijk 0,00 kost) wordt apart verrekend, daarom krijg je ook twee sms'jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 23:08
Saven,
Volgens mij betaal je gewoon 16,95 per maand. Die 20 heeft eigenlijk niks te maken met het bel tegoed te maken (16,95 / 125 = 14cnt, zie http://www.delaagsterekening.nl/abonnementen/Hi/Hi-Online-20) en is gewoon marketing. Ik denk dus dat je al 2 maanden tegoed hebt gehad. Vraag eens aan de klantenservice, nummer 1200 (van de hi site: "Voor gesprekken met een medewerker worden minimale kosten in rekening gebracht") wanneer je abo is ingegaan.

PS vergeet niet DUBBEL AAN naar 1266 te smsen anders zijn je smsjes 2x zo duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Saven schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:24:
Weet jij misschien waar de overige paar euro vandaan komt dan? :)
Je weigert ook echt op die link te klikken he 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
jelle. schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:37:
[...]

Je weigert ook echt op die link te klikken he 8)7 ?
Jawel maar ik snap er echt niks van sorry :$
Wat is het verschil tussen het binnen- en buitenbundeltarief
Elk Hi € abonnemenent heeft een eigen tarief voor belminuten en sms'jes. In dit overzicht zie je welk tarief bij jouw abonnement hoort.
Dit heet het binnenbundeltarief.
Bel of sms je meer dan je bundeltegoed, dan betaal je het buitenbundeltarief. Deze tarieven vind je door op 'meer info' te klikken in bovenstaand overzicht.
Oke voor de duidelijkheid: mijn binnenbundeltarief bedraagt dan 16.95

Echt ik voel me zo ontzettend dom 8)7 maar ik snap echt totaal niet waar dat hoge buitenbundeltegoed van mij vandaan komt. Want voor wat ik begrijp krijg je dus per sms alleen je buitenbundeltegoed.
Ik heb (nog) geen SMS verdubbelaar
harmster schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:36:
Saven,
Volgens mij betaal je gewoon 16,95 per maand. Die 20 heeft eigenlijk niks te maken met het bel tegoed te maken (16,95 / 125 = 14cnt, zie http://www.delaagsterekening.nl/abonnementen/Hi/Hi-Online-20) en is gewoon marketing. Ik denk dus dat je al 2 maanden tegoed hebt gehad. Vraag eens aan de klantenservice, nummer 1200 (van de hi site: "Voor gesprekken met een medewerker worden minimale kosten in rekening gebracht") wanneer je abo is ingegaan.

PS vergeet niet DUBBEL AAN naar 1266 te smsen anders zijn je smsjes 2x zo duur!
En dat is helemaal gratis? Eigenlijk een beetje misleiding als ze met 250 smsjes adverteren maar die eerst nog moet activeren zonder dat ik daarover ben ingelicht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een minuut kost met jouw abonnement buiten je bundel 25 cent. Daarom heb je een bundel van 31,25 euro (125 * 25 cent), omdat Hi geen zin heeft om de daadwerkelijke hoogte van je belbundel weer te geven.

En dat je die sms-verdubbelaar moet activeren is echt wel aangegeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Oooooh damn oke dan!
En dus zonder sms verdubbelaar kost één smsje buiten de bundel ook 25 cent begrijp ik, maar mét sms verdubbelaar 12,5 cent (of 13?) :P

Hoe kom je btw aan 25 cent, die kan ik nergens terugvinden O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Saven op 06-11-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hier staat een heleboel uitgelegd. Het is zelfs 30 cent zie ik, dus je bundeltegoed bedraagt € 37,50 aan het begin van de maand, kan dat kloppen? :)

[ Voor 69% gewijzigd door CodeCaster op 06-11-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Dat is denk ik een beetje hoog, aangezien ik in 2 dagen echt niet had gebeld voor 7 euro :P (pakweg 25 minuten)
En sms is dus 15 cent zonder verdubbelaar zie ik :) maar ik heb ook niet heel veel ge SMS't

Maar als mijn saldo dat aangeeft moet het haast wel :X nja
Bedankt in iedergeval voor de uitleg :)!
Pagina: 1