Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen tijd heb ik op onze school plm 10 beamers (Mitsubishi XD510U) opgehangen, via VGA gekoppeld aan vast opgestelde pc's. De beamers zouden moeten worden ingeschakeld via een RC maar die wil in schoolomgevingen nogal eens verdwijnen. Een vervangende orginele RC is duur (€85), en tijdrovend om te bestellen, een programmeerbare RC is weliswaar goedkoper maar nog sneller gestolen.

Docenten gaan beamers met stokken aanzetten of klimmen op tafels en stoelen om hun doel te bereiken. Gevaarlijk, zeker gezien het lerarentekort...

Ik wist nooit waar de 9-polige D-sub RS232 aansluiting op beamers voor bedoeld was maar kennelijk kan je de beamert hirmee oa aan- en uitzetten. De website van Mitsubishi vermeldt hiervoor zelfs hexadecimale codes. Kabels moet je toch leggen dus een extra kabel maakt niet uit en echt duur zal zo'n rs232 kabel niet zijn.

Maar welk programma gebruik je voor de communicatie? Kun je het zo maken dat met het uitvoeren van een scriptje vanaf het bureaublad de beamer start? Dat zou ideaal zijn...

Verwijderd

welk merk beamer en bord gebruik je?

Cor

Verwijderd

Sorry ik zag dat je had aangeven dat het van mitsubishi was. Welk merk bord heb je erbij? er zijn leveranciers die die mogelijkheid in hun bord software hebben.

Cor

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Bij ons hebben ze nu Hitachi starboards met de bediening in weggewerkt in een kabelgoot (aan/uit/source)
Ik moet zeggen dat dit beter werkt dan met afstandsbedieningen.
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.starboard.nl/img/images/Product/52/xl_photo.jpg
Maar dan net iets anders :P

[ Voor 40% gewijzigd door Puch-Maxi op 01-12-2009 00:24 ]

My favorite programming language is solder.