Windows 7 Random Freezes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Medetweakerts!

na een hele tijd met Windows 7 gewerkt te hebben, crashte 1 van mijn 2 Raid 0 schijfen.
schijf vervangen, en windows 7 opnieuw geinstalleerd.

heeft een paar dagen goed gewerkt en toen begonnen de problemen.

bij het doorbladeren van Folders Bv ; D:\Nieuwsgroepen\Downloads\Voltooid\*Map vol muziek*
gaat het groene balkje lopen en dit duurt ook behoorlijk lang. 1 a 2 minuten is niks, terwijl het maar om rond de 30 nummers gaat. tevens ontbreekt er dan veel van de informatie over de betreffende liederen (artiest, Lengte, Bitrate, etc)

tijdens dit hele gebeuren, freezed het systeem ook. alleen dat groene balkje werkt.
alles waar ik in die tussen tijd op klik en/of toetsencombinaties worden allemaal spontaan uitgevoerd zodra dat groene balkje aan het einde is.

tevens heb ik in mijn start-menu last van veel witte iconen. deze werkt tevens ook niet.
het systeem freezed dan wederom, en al mijn inputs, worden na de tijd weer allemaal netjes uitgevoerd.

wie o wie weet wat dit probleem is. had al eea gegoogled maar kan eigenlijk niks vinden.

het systeem :
Windows 7 Home Premium x64
Phenom II x4 940BE @ Stock
Asus M3A78 Pro
4GB Corsair XMS 2
2x Hitatchi Deskstart 80GB @ Raid 0 (Os, Applicaties)
1x 640GB Western Digital Data

Probleem is er op XP en Vista zowel X64 als x32 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Tijdens dit "hangen" staat Windows te wachten op reactie van (een van je) hdd's.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:17:
...
Probleem is er op XP en Vista zowel X64 als x32 niet.
Heb je deze OSen ook nog geprobeerd na dat de problemen begonnen?

Ik zou eens naar de SMART status van je HDD(s) kijken met bv S.M.A.R.T. Assistant, of op een andere manier de gezondheid controleren.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja heb deze 2 OS'sen nog geprobeerd na deze probelmen, en dan is er Niks, maar dan ook Niks aan de hand.

tijdens opstarten zegt de bios gewoon dat alle schijfen volgens S.M.A.R.T. "healthy" zijn.
en mijn ervaring met SMART is dat er ook maar iets hoeft te mankeren aan de hdd dat je al een melding krijgt. zelfs als 't non critical is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:29
Zo snel mogelijk een disk check draaien. Waarschijnlijk zitten er bad sectors op.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zat zonet even te denken, en er schoot mij ineens iets te binnen.

ik gebruik een iets minder legale versie van Win7.

maar ik gebruik Norman Virus Control als antivirus programma.

heb hiervoor namelijk een licentie van school.
alleen is Norman officeel nog niet ondersteund voor windows 7.
dmv van een workaround (compibaliteit>vorige versie van windows) krijg je het gewoon geinstalleerd en werkt het gewoon.

kan het zijn dat de on-access scanner van norman deze problemen veroorzaakt?

#Edit 1,

NVC Gedeinstalleerd -> Alles Ok.
NVC Geinstalleerd -> Freezes bij mappen bladeren
NVC Gedeinstaleerd -> Alles Ok.

neem nu maar even voorlief dus dat norman gewoon windows 7 nog niet lekker support.
en gebruik nu maar even Avast Home Edition, welke wel windows 7 offcieel support.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
Ik heb hetzelfde / een vergelijkbaar probleem. Direct na het opstarten of het uit standby komen (vaak zelfs al voor het inloggen) blijft het systeem volledig hangen, om dan na een aantal minuten weer een bepaalde tijd (varierend van een paar seconden tot soms wel een half uur) verder te gaan alsof er niets aan de hand is. Als het systeem hangt kan ik zelfs de muis niet meer bewegen, en blijft het geluid ook hangen.

Ik heb behalve Windows 7 32-bit alleen Microsoft Security Essentials geïnstalleerd, en de drivers voor audio (Realtek chipje op het moederbord), video (GeForce 6150 on-board) en m'n TV-kaarten (Hauppauge PVR-150). Er zijn in apparaatbeheer ook geen problemen te zien en alle drivers zijn up-to-date.

Mijn systeem:
Asus P1-AH2 barebone met nVidia nForce 430 chipset en GeForce 6150 video
AMD Athlon 64 3200+
2x 512 MB Kingston ValueRAM
WD Green 640 GB harddisk
2x Hauppauge PVR-150 TV-kaart

Ik heb al redelijk wat tijd via Google gezocht naar oplossingen, maar daar gaat het meestal over Intel Matrix Storage drivers, maar die zijn natuurlijk niet van toepassing op mijn systeem.

Iemand anders hier ook last van (gehad) en wellicht nog (suggesties voor) een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb nog even contact gehad met norman, over dit euvel, en ze geven toe dat het probleem in norman zit.

norman security suite 7.3 (de thuis editie dus) levert geen problemen op.

aangezien ik de MKB/Enterprise versie gebruik welke officeel nog geen ondersteuning heeft voor Win7gebruik, gaf de beste meneer van de helpdesk mij deze oplossing.

NVC laat zich niet correct instalelren op alle Windows 7 systemen. Zo te horen is dit wel gelukt, in dat geval zou u gewoon NVC kunnen blijven gebruiken.
Om het systeem niet zo erg te laten vertragen dient u *.lnk (de eerste letter is een L van Leonard) toe te voegen aan de uitsluitingslijst.
Dit kan als volgt:
- Klik met de rehcter muisknop op het N icoon.
- Kies voor Configuratie-editor.
- Kies uit de tree aan de linkerkant de optie Algemene instellingen onder Norman Virus Control.
- Klik hier op Toevoegen en tik daar in: *.lnk
- Klik op OK.
- Zorg ervoor dat onder de opties On-demand scanner, On-access scanner (lokale gebruikers) en On-access scanner (services en externe gebruikers) het vinkje aangevinkt staat bij Bestanden uit de uitsluitingslijst.

zodoende zou het probleem opgelost moeten zijn. gebruik nu avast, en wacht wel totdat norman met een officele verise komt die windows 7 wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master.fean
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-08 01:38
ik heb hier ook last van gehad nu draai ik weer Vista en Server 2008 en heb er geen last meer van daarnaast heb ik mijn hd voor garantie naar de MyCom gestuurd zij hebben hem terug gestuurd en gezegd dat er totaal niks mis mee is daarna heb ik hem thuis getest en hij gaf nog steeds dezelfde freezes toen heb ik er spinrite 6.0 overheen laten lopen die zij dat mijn schijf helemaal in orde was daarna heb ik uiteraard een memtest gedraaid ook die zei dat er totaal niks aan de hand was met mn memory zou iemand mischien een oplossing hiervoor weten alvast bedankt voor de hulp

mijn Specs:

AMD Phenom II X3 @ 3.2 GHz(OC'ed)
2GB ddr3 1066 Mhz
WDC 500GB schijf
Gigabyte MA790XT-UD4P
Sapphire ATI Radeon 4890 daarvoor een Gigabyte Geforce 9600 GT(deze gaf ook freezes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
ik heb hetzelfde probleem.
draaide ook AVG, heb net weer (oud vertrouwde :P) avast geinstalleerd. tot nu toe nog geen problemen.
en ik maar denken dat het door een flac codec kwam, of mn Raid0.

(al is het wel raar, dat voordat ik een raid setup had, ik 7 ultimate 64 draaide met dezelfde avg zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
het was toch niet opgelost maar nu weer wel :P

ik had een SIS raidcontroller die alles veroorzaakte, kaartje eruitgehaald en voila no problems!
miss dat het iemand helpt.
Pagina: 1