Volgende komt van www.bp6.com
Check ook het messageboard van die site eens..Febuary 7th 2000
A Germanm PC Magazine recently did an article on how to convert 2 PPGA motherboards to support the FC-PGA CPU's. Some of you may want to put the soldering iron away and save up a handfull of bills for the upcoming FC-PGA adapters due out in March. (Thanks for the info Malman)
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Daviddw: de fc-pga coppermines die nu op de markt zijn zijn niet multiprocessor-enabled. Je hebt wel fc-pga naar ppga adapters, en daar kan dan dus een coppermine op, maar de mp coppermines zijn er nog niet. Daar zou Intel een aparte socket voor gaan maken. Waarom moet je me niet vragen want een socket 370 kan ook al MP.
Waarom lijkt mij wel duidelijk.. Ze vinden het nodig voor een processor dat voor SMP gebruikt zal worden drie keer zoveel moet opbrengen dan eentje voor een standalone oplossing.
Frappant is echter dat ze in produktiekosten gelijk zijn. Ze verkopen zelfs meer CPU's als ze het gewoon mogelijk houden !
Ik snap het gewoonweg niet wat die gasten willen. Reken maar egge na.. Nu zegt misschien 1 op de 100 computergebruikers.. Goh. Dat SMP lijkt mij wel wat. Als inhell het 3 keer zou duur wil maken valt ruim 70% al af.
Gevolg:
* Toestand zo laten, SMP gewoon mogelijk:
- Er worden 2 % meer CPU's verkocht. Omzet stijging van 2 %.
* Nieuwe slot ontwikkelen, duurder proc.
- Er worden 0.5 % meer CPU's verkocht. (duurder wellicht) Netto levert het niets op want de ontwikkeling van die Socket 370-SMP moet worden gefinancierd.
Schiet mij maar lek... Maar wat is het bedrijfsfilosofie van Intel ? Maken van winst of het uitoefenen van zoveel mogelijk macht.
En ja.. ik heb een DUAL-Celly systeem...
Frappant is echter dat ze in produktiekosten gelijk zijn. Ze verkopen zelfs meer CPU's als ze het gewoon mogelijk houden !
Ik snap het gewoonweg niet wat die gasten willen. Reken maar egge na.. Nu zegt misschien 1 op de 100 computergebruikers.. Goh. Dat SMP lijkt mij wel wat. Als inhell het 3 keer zou duur wil maken valt ruim 70% al af.
Gevolg:
* Toestand zo laten, SMP gewoon mogelijk:
- Er worden 2 % meer CPU's verkocht. Omzet stijging van 2 %.
* Nieuwe slot ontwikkelen, duurder proc.
- Er worden 0.5 % meer CPU's verkocht. (duurder wellicht) Netto levert het niets op want de ontwikkeling van die Socket 370-SMP moet worden gefinancierd.
Schiet mij maar lek... Maar wat is het bedrijfsfilosofie van Intel ? Maken van winst of het uitoefenen van zoveel mogelijk macht.
En ja.. ik heb een DUAL-Celly systeem...
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Volgens mij is er geen SMP support op de FCPPGA, wat niet betekend dat SMP niet werkt, denk maar aan al die dual cellery systeempjes. Ik denk niet dat intel en een core zonder SMP maakt en een core met SMP voor de Xeon. Er zijn al converters en ze schijnen al getest te zijn op dual mobo's
Verwijderd
ho ho ho.. niet zo snel, ik las bij (geloof ik) hard-ocp dat een of andere pipo dat al had geprobeerd, 2 coppermines op zijn BP6, maar zijn bord is nu wel kapot. hehe..
dus werkt nog niet zo lekker die dual-coppermines...
dus werkt nog niet zo lekker die dual-coppermines...
ben nog even wat verder gaan graven, volgende komt van het forum van powerleap, een fabrikant van socket370 -> fcppga converters
Re: BP6 and not "is it really possible?" - the mail server I ...
From: Paul@powerleap.com
Remote Name: 210.65.221.73
Date: 09 Feb 2000
Time: 04:37:20
Comments
Hi,
We're cautious in answering this, our top-management people ask us to test all these BP6 again and give detailed information, I believe these days PL-S370 got too much attentions.
We've got mails from Steve@Abit USA who's willing to help. We're checking the different BIOS versions of the BP6 now, it seems no problem to identify the FC-PGA P-III, but more decent tests needed. Stay tuned, please.
Cheers,
Paul at PowerLeap
(bdw de jongens van HardOCP hebben een mod op het mobo zelf uitgevoerd, zoals beschreven staat op http://www.zdnet.de/tut/artikel/200003/sockeltrick_00-wc.html )Re: PL_S370 ENABLE SMP?
From: Paul@powerleap.com
Remote Name: 210.65.221.73
Date: 09 Feb 2000
Time: 04:24:08
Comments
Hi,
That's another PL-project, but not concerning the PL-S370. I'm not allowed to reveal details of that project.
The Coppermine's SMP based on 2 pin-signals identical to the Celeron's, as long as the orignial MB supports the SMP, the PL-S370 works with the Dual CPUs.
As for the Coppermine FC-PGA, the SMP will be unlocked since the 600MHz on. Stay tuned.
Paul at PowerLeap
Pagina: 1