Scherm financieel systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 13:13
Omdat ik in ons team op mijn werk redelijk snel weg ben met ICT aangelegenheden hebben ze gevraagd wat mij het beste leek voor een nieuwe schermen set up.

Echter ervaring is de beste leerschool en daarom wil ik jullie hulp vragen.

Uitgangspunt:

financiele aplicatie werkt ideaal op een resolutie van 1024*768 (exclusief takenbalk)

(op het moment is dit schermvullend op een 17 inch monitor)

Nu zal op termijn de fysieke factuur niet meer aanwezig zijn bij ons op de afdeling maar op de postkamer achter blijven.

Om prettig te kunnen blijven werken en niet heen en weer te moeten klikken zullen factuur (standaard formaat a4) en applicatie tegelijk getoond moeten kunnen worden.

toegevoegd naar aanleiding eerste reactie:
Het budget wordt pas gecreeerd op het moment dat het besluit valt voor welke optie er gegaan word. Indien het nog niet mogelijk is om 2 schermen aan te sluiten zal er een upgrade plaatsvinden om dit wel mogelijk te maken als voor deze optie gekozen word.

Wat zou de beste/prettigste manier zijn om dit te doen.

Zelf zat ik te denken aan 2 opties

1 groot breedbeeldscherm op hoge resultie zodat de a4 naast het programma kan komen te staan

2 kleine schermen waarbij de ene de aplicatie toont en de 2e de factuur

Heeft er iemand al ervaring hiermee? wat lijkt jullie de beste oplossing

Alvast bedankt ;)

(Omdat er nog geen budget is vastgesteld gaat het me nu ook om de optie die het prettigste zal werken. Het is bij de werkgever bekend dat hier een kostenplaatje aan hangt, maar vanwege digitalisering en het feit dat de facturen op een andere lokatie binnen komen dan dat de financiele administratie zit wil men dit digitaal oplossen)

[ Voor 24% gewijzigd door Tribledragon op 03-11-2009 23:26 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 06:52

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Wat is eigenlijk het budget en heb je wel op iedere computer twee monitor uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees eens duidelijker -

1) geef exact aan wat voor systeem het is en hoeveel en welke uitgangen het heeft (financiele systemen kunnen soms erg exotisch zijn qua hardware, dingen als DEC VAXen enzo...)
2) geef aan hoeveel schermruimte die factuur exact gebruikt ("A4" zegt niets over hoeveel pixels)
3) waarom gelijk 2 schermen overwegen ipv één breedbeeldscherm waar de facturen naast de financiele applicatie kunnen draaien? Geef eens wat meer achtergronden - juist met dit soort non-standaard applicatie is de kans dat iemand gelijk begrijpt wat je bedoelt minimaal.
4) sowieso, geef eens aan exact welke apps het hier betreft - het is wat loos om naar ervaringen te vragen zonder aan te geven waarin die ervaringen dan zouden moeten zijn 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
Werkt die financiele optie wel handig in een niet full-screen venster. Dat is het eerste wat je eens moet checken. Als je regelmatig venstertjes van die applicatie fullscreen maakt kan het erg storend zijn als je dat op je grote monitor niet meer kan en je dus beter 2 schermen zou kunnen hebben. Al zou wellicht een virtuele splitsing ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies, fullscreen in VMware draaien in een window van 1024x768 bijvoorbeeld ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
Mijn excuses dat ik niet duidelijker was

@dion_b

1) Het huidige systeem is een normale desktop aangesloten op een netwerk waarbij de het financiële pakket op de server draait (key2financien van centric) . De zogenaamde scanmodule dis4all ook van centric is lokaal geïnstalleerd. De factuur moet in een resolutie op het scherm komen die direct goed leesbaar is en het gescande document heeft a4 formaat. De scanresolutie is 300dpi in zwart-wit

Op de roadmap van de volgende investeringsronde staat thin-clients op iedere werkplaats met alle software draaiend op de server. (deze testen zijn geweest en de software kan het aan). In deze investeringsronde zullen ook de beeldschermen en indien nodig een videokaart meegenomen worden.

2) De factuur moet in een resolutie op het scherm komen die direct goed leesbaar is en het gescande document heeft a4 formaat. De scanresolutie is 300dpi in zwart-wit. Hij moet dus fysiek minimaal zo groot zijn als een a4 vermoed ik om te kunnen lezen.

3) De reden om ook 2 beeldschermen te overwegen is dat ik zoek naar de beste manier om het weer te geven en ik niet weet of dit met 1 of met 2 schermen beter werkt. Op ons callcenter wordt al gewerkt met 2 schermen dus ik weet dat dit mogelijk is voor onze ICT afdeling om uit te voeren.

In mijn ogen was 1 kleiner scherm erbij een kleinere investering dan het scherm vervangen voor 1 groot. Echter moet er nog hardware bijkomen in de vorm van videokaart zal dit gelijk teniet gedaan worden. Hier kan ik helaas alleen geen uitspraken over doen omdit ik niet weet of de huidige installatie dit kan en of er in de investeringsronde gelijk overal thin clients komen die dit wel kunnen.

4) De applicatie van het financiele pakker is key2financien en de scanmodule om de facturen te koppelen aan de financiele administratie is dis4all beide pakketten van centric. Nadat de facturen gekoppeld zijn worden ze weergegeven in infranview.

@ djluc
Het financiele pakket werkt binnen 1 venster op een webbased wijze welke geoptimaliseerd is voor de resolutie 1024*768. Groter heeft geen nut dit vergroot niet het gedeelte waarin de gegevens staan en ingevoerd kunnen worden, vergroot alleen de randen. Kleinere resolutie levert schuifbalken op dit is ook niet handig. Het hoeft niet schermvullend te zijn maar het venster moet dus wel 1024*768 groot zijn om prettig te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
Zijn er mensen met ideeen hierover ? (kick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien de vraag wat het handigst is sterk samenhangt in jouw beschrijving met of er videokaarten aangeschaft worden, lijkt het me erg nuttig om te weten welke videouitgangen die "normale desktop" systemen danwel de thin clients die er straks gaan komen exact hebben. Een beetje mobo met integrated VGA heeft tegenwoordig VGA en DVI, VGA en HDMI danwel VGA en DisplayPort erop. Als dat hier het geval is moge duidelijk zijn dat je voor een tweede scherm geen videokaart nodig hebt. Is dat niet het geval, dan is dat mogelijk wel noodzakelijk.

Verder mbt die scans - hoeveel oppervlak je daar nodig hebt hangt vooral af van hoe klein de lettertjes erop zijn. Als je high-density juridische meuk hebt, heb je minimaal A4 formaat scherm nodig ervoor, maar als het "gewoon" om duidelijk gedrukte factuurgegevens gaat kun je waarschijnlijk met een stuk minder wegkomen. Hoe groot is de venster waar ze nu in getoond worden (in pixels)? Dat is dus wat je straks ook nodig gaat hebben voor hetzelfde resultaat, of in ieder geval dezelfde hoogte.

Stel dat het nu ook op 1024x768 getoond wordt. Dan heb je een hoogte van 768 nodig. Maar aangezien A4 een verhouding kent van 1:wortel 2 (1:1.4142), dus dat je voor A4 met een hoogte van 768 pixels nagenoeg exact 543 pixels nodig hebt in de breedte.

Als je dan 543+1024 doet kom je uit op een gezamelijke breedte van 1567 pixels. Nu bestaan er naar mijn weten geen monitoren met 1567x768 resolutie, maar dat zit aardig in de buurt van de veelvoorkomende 1680x1050 resolutie. Je kunt dus prima op zo'n monitor een window van 1024x768 open hebben met daarnaast dezelfde (of betere) A4 weergave als nu op een scherm van 1024x768 te zien is met nog wat ruimte over eronder voor taakbalken oid.

Maareh, je toont jezelf niet echt creatief hier. Misschien dat meer mensen met je mee zouden denken als je ook laat zien wat je zelf allemaal op basis van onze input verzint en berekent...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
Het probleem is dat ik zelf ook erg weinig informatie tot mijn beschikking heb. En door interne zaken ook moeilijk meer informatie tot mij kan krijgen. De bedoeling van mijn opdracht is dat ik mijn wens neerleg welke dan de gezamelijke wens wordt en deze doorgespeeld gaat worden naar onze ICT afdeling om de mogelijkheden en onmogelijkheden van de wens te bekijken. Ik besef dat dit juist een omgekeerde werkwijze is echter hier kan ik niets aan veranderen.

Een mogelijkheid zoals je zelf aangeeft is breedbeeld met een (minimale) resolutie van 1680x1050. Echter wat ik graag zou horen hier was niet welke setup ik exact zou moeten hebben. Maar wat mensen die er al mee werken van een 2 schermen set-up vinden. (krijg je geen tennis effect met je hoofd van links naar rechts als je op beide schermen info hebt waarmee je tegelijk werkt). En wat mensen vinden die hetzelfde doen op 1 groot scherm. En het liefst mensen die met beide set-ups hebben gewerkt.

Hierover vind ik weinig hier en ook niet op google vandaar dat ik de vraag hier heb neergezet maar mogelijk niet goed mijn richting waarin ik zocht heb aangegeven.

Maar het zou ook goed mogelijk zijn doordat ik zo weinig info tot mijn beschikking heb mijn vraag niet beantwoord kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Uit onderzoek blijkt dat de productiviteit omhoog gaat tot een schermgrootte van 24". Bij 30" neemt het weer af.

Dit geldt natuurlijk voor de gemiddelde persoon, want zelf vind ik 30" veel fijner omdat je gewoon 2x een 1280 pixels naast elkaar hebt en vrijwel alles dan goed past. Ook gebruik ik 'gridmove' om met 1 of 2 muisklikken alle vensters een efficiënt plekje op het scherm te geven.

Een gemiddelde kantoorgebruiker zal echter alles gewoon maar maximaliseren, wat natuurlijk onzin is bij zulke schermafmetingen. Maar met 2 schermen heb je dat natuurlijk ook: weet de gemiddelde gebruiker zijn applicaties goed te verdelen over beide schermen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tribledragon schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:26:
Het probleem is dat ik zelf ook erg weinig informatie tot mijn beschikking heb. En door interne zaken ook moeilijk meer informatie tot mij kan krijgen. De bedoeling van mijn opdracht is dat ik mijn wens neerleg welke dan de gezamelijke wens wordt en deze doorgespeeld gaat worden naar onze ICT afdeling om de mogelijkheden en onmogelijkheden van de wens te bekijken. Ik besef dat dit juist een omgekeerde werkwijze is echter hier kan ik niets aan veranderen.
Nee, maar je kunt wel zelf actief op zoek gaan naar mogelijkheden, kijken naar wat de voor- en nadelen daarvan zijn en die dan neerzetten in plaats van werkelijk alles aan anderen hier over te laten :o
Een mogelijkheid zoals je zelf aangeeft is breedbeeld met een (minimale) resolutie van 1680x1050. Echter wat ik graag zou horen hier was niet welke setup ik exact zou moeten hebben. Maar wat mensen die er al mee werken van een 2 schermen set-up vinden. (krijg je geen tennis effect met je hoofd van links naar rechts als je op beide schermen info hebt waarmee je tegelijk werkt). En wat mensen vinden die hetzelfde doen op 1 groot scherm. En het liefst mensen die met beide set-ups hebben gewerkt.

Hierover vind ik weinig hier en ook niet op google vandaar dat ik de vraag hier heb neergezet maar mogelijk niet goed mijn richting waarin ik zocht heb aangegeven.
Waarom kom je hier nu pas mee ipv dat je het eerder vraagt? Hoe verwacht je nou dat je antwoorden krijgt op vragen die je niet gesteld hebt :?

Geef voor de grap eens aan exact op welke termen je gezocht hebt en wat je dan wel gevonden hebt (links!) - er is bijvoorbeeld een site die niets anders is dan een database van ervaringen van multiple monitor setups incl melding van gebruikte OS, videokaart en monitoren :o

Ik geef hier de link even (nog) niet omdat het zowel op GoT als met Google prima te vinden is en je hier ofwel gewoon niet gezocht hebt, danwel je *echt* fout zoekt en hulp nodig hebt - maar hulp die we alleen kunnen geven als je volledig en duidelijk bent in hoe je op zoek gaat (iets wat we eigenlijk in een topicstart verwachten)
Maar het zou ook goed mogelijk zijn doordat ik zo weinig info tot mijn beschikking heb mijn vraag niet beantwoord kan worden.
Waarschijnlijk zul je geen definitief, volledig en exact dekkend antwoord kunnen vinden nee (bovendien is de vraag of één grote danwel twee kleinere monitoren beter werkt vaak erg subjectief, dus hangt het sowieso van de gebruikers af), maar je kunt verdomde veel meer hieruit halen dan je tot nu toe gedaan hebt door zelf wat creatiever en grondiger te zijn.

Als je wilt dat wij je verder helpen zul je echt moeten aangeven exact welke zoekstappen je doorloopt, want daar gaat het in dit geval overduidleijk fout...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1