Toon posts:

gamersmonitor 24", need advies

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goed 24" scherm geschikt voor gamen en voor gemiddeld film/fotobewerking.
Ik heb nu zelf een 22" 226BW van samsung en deze is altijd HEEL erg goed bevallen. Maar deze moet vanwege omstandigheden weg.

Wat ga ik er mee doen:

75% gaming,
10% Film/series
15% chat/windows/browsen

Verder vind ik het uiterlijk niet heel belangrijk, en ook wel of niet glossy vind ik niet erg. Speakers etc heb ik niet nodig. DVI is wel een must.

Hopelijk hebben jullie goed advies, mijn budget ligt tussen de 200 en 300 euro.

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
Heb je al in de pricewatch je voorkeuren ingevuld en gekeken wat voor schermen er uit kwamen rollen?

Als je regelmatig films en series kijkt zou ik toch eerder richting een 16:9 scherm neigen, als je er ook nog een console aan wilt hangen is dit helemaal makkelijk.

En omdat je 226BW zo goed beviel zou je ook prima bij Samsung kunnen blijven en is een 2343BW een prima scherm en heeft deze een groter aantal pixels dan een 24"

Verwijderd

hangt ervan af wat voor videokaart je hebt

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik gebruik zelf een ASUS VW246H. Kan niet anders zeggen dat deze me zeer goed bevalt. Mooi helder geen last van ghosting, En niet echt een hele dikke zwarte rand.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 19:22
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:22:
Dat is bullshit en dat weet je best. Keuze voor een monitor hangt niet af van je videokaart. Probeer nou maar niet met nutteloze opmerkingen je postcount omhoog te krikken, dat wordt niet gewaardeerd.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:22:
Wat een onzin 8)7 .

Overigens, zit er aan de bovenkant van dit Subforum een Sticky:
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een NVIDIA Geforce 9800 GTX TOP, en ik verwacht dat deze de meeste games toch gewoon op 1900 bij whatever moet kunnen draaien.

Tevens heb ik de pricewatch gebruikt, en ik krijg inderdaad een mooi overzicht van monitoren. Maar geen duidelijke reviews, en ook google is daar niet echt heel behulpzaam in. Het lijkt wel alsof alle reviews over 22" monitoren gaan. Maar ik waardeer de info, en zal even de asus ebrij zoeken.

(Al is positieve mijn mening over asus de laatste jaartjes wel iets ingekakt.)

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-04 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:19:
Ik ben opzoek naar een goed 24" scherm geschikt voor gamen en voor gemiddeld film/fotobewerking.
Ik heb nu zelf een 22" 226BW van samsung en deze is altijd HEEL erg goed bevallen. Maar deze moet vanwege omstandigheden weg.

Wat ga ik er mee doen:

75% gaming,
10% Film/series
15% chat/windows/browsen

Verder vind ik het uiterlijk niet heel belangrijk, en ook wel of niet glossy vind ik niet erg. Speakers etc heb ik niet nodig. DVI is wel een must.

Hopelijk hebben jullie goed advies, mijn budget ligt tussen de 200 en 300 euro.
Heej,

Ik heb vandaag de Samsung 2494HM binnen gekregen en ik kan niet anders zeggen dan dat het echt een top scherm is!
contrast is 50.000:1 en dat komt echt goed tot zijn recht. Scherm is HD geschikt, wat goed uitkomt voor series. Ook zwart is goed zwart en dankzij de 5 ms reactietijd heb je geen last van 'blur' (of hoe je dat ook noemt wanneer het beeld vaag is door een langzame reactie tijd).
Ook het feit dat dit scherm in hoogte verstelbaar is en draaibaar vind ik echt een toppunt, want hij staat half gedraaid op mijn bureau (tja, deze is nu eenmaal niet zo groot) en ik kan hem makkelijk richting mijn bed draaien wanneer ik een film wil kijken op bed.

Ik game ook heel veel en kijken daarnaast ook aardig wat series. Dit scherm heb ik voor 249 euro aangeschaft en valt mooi in je price range.

De ervaring verschilt natuurlijk per persoon, maar omdat je al een samsung hebt gehad zou ik je willen aanraden de specificaties van dit scherm eens op te zoeken op de website van samsung en de waarderingen van andere tweakers te lezen in de pricewatch (hierdoor ben ik ook over de streep getrokken en ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb).

Veel succes iig met het uitzoeken van je scherm!

Verwijderd

ja alleen wel een beetje jammer van je nvidia kaart, dan heb je zo'n mooi groot scherm en kun je vervolgens je niet met hoge settings op full HD spelen .. een 5000 kaart zou dan wel goed tot zijn recht komen

• Rudy
  • Laatst online: 24-06-2024
Boxman schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:32:
[...]

Dat is bullshit en dat weet je best. Keuze voor een monitor hangt niet af van je videokaart. Probeer nou maar niet met nutteloze opmerkingen je postcount omhoog te krikken, dat wordt niet gewaardeerd.
Niet zo haten, deels heeft hij wel gelijk.
Als je een hogere resolutie wilt, zijn de specs van de videokaart wel relevant.

Uit de OP en het verloop van dit topic kan je wel interpreteren dat hij het grafisch wel aan kan, maar om dan nog zo te reageren?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Boxman schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:32:
[...]
Dat is bullshit en dat weet je best. Keuze voor een monitor hangt niet af van je videokaart.
Jullie hebben gelijk dat in normale omstandigheden het niet uitmaakt wat voor kaart je hebt voor de keuze van monitor maar het kan wel ergens een rol spelen in bepaalde beperkingen of futureproof beslissingen.

Bv. Als hij een te zwakke kaart heeft en hij wil gamen met alle instellingen max en hoogste AA en AF en ... dan is het misschien beter om aan te raden om een wat kleiner scherm te nemen met een lagere resolutie omdat een 24" op full hd en hoger of zonde is omdat het spel toch op een lagere res. moet of hij de instellingen niet aankan met die resolutie. Tenzij hij in de nabije toekomst de mogelijk zwakke grafische kaart ook gaat updaten.

Een ander punt zou zijn, indien hij graag later met een 58x0 kaart eyefinity (3 of meer schermen) wil laten draaien. Dan kan misschien beter een scherm met diplayport aangeraden worden. (kan, niet moet)

Maar indien dat niet mee speelt in de keuze zie ik inderdaad verder niet echt een reden waarom een monitor keuze zou afhangen van de grafische kaart die in het systeem hangt.

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-01 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:03:
ja alleen wel een beetje jammer van je nvidia kaart, dan heb je zo'n mooi groot scherm en kun je vervolgens je niet met hoge settings op full HD spelen .. een 5000 kaart zou dan wel goed tot zijn recht komen
Wanneer heeft de OP gezegt dat hij alleen nieuwe/zware spelletjes speelt?
Zo slecht is een 9800GTX nu ook weer niet hoor..
En gelieve je ATI fanboyism in een ander forum te posten. :)

Ikzelf ben het eens met Blitzkrieg_Bob, een 2343BW is een zeer goed scherm, heb er zelf geen (nogaltijd mijn 226BW) maar dees al aangeraden aan mensen die hulp vroegen, en het is echt een zeer mooi/goed scherm.

• SirNobax
kluyze schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:09:
Jullie hebben gelijk dat in normale omstandigheden het niet uitmaakt wat voor kaart je hebt voor de keuze van monitor maar het kan wel ergens een rol spelen in bepaalde beperkingen of futureproof beslissingen.
Ik weet niet hoe het bij de rest van de Tweakers hier zit, maar mijn beeldscherm is ECHT wel meer "futureproof" dan mijn videokaart.

Je zou toch gek zijn als je een 22" of kleiner scherm gaat kopen i.p.v. een 24" scherm, omdat je niet al je spelletjes op maximale settings, op de maximale resolutie, met maximale AA en AF ... etc.
Of niet?

[ Voor 20% gewijzigd door SirNobax op 03-11-2009 21:29 ]

Pentaxiaan

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

Cheezus

Luiaard

Bovendien was de vraag welk 24" scherm het meest geschikt is. Aangezien praktisch alle 24" schermen dezelfde resolutie hebben maakt het dus niks uit of welke videokaart je hebt (het is niet zo dat een ati mooier beeld geeft op een samsung en nvidia op iiyama ofzo 8)7 )..

Verwijderd

Ik zou zeggen bekijk wat reviews ik kan wel zeggen neem de samsung 2443BW omdat ik hem heb
en er zeer tevreden over ben en gebruik hem voor dezelde doeleinden als jou MAAR dat zeggen
veel mensen over zijn monitor. Daarom zou ik zeggen kijk in winkels en vergelijk ze en bekijk reviews
en vergelijk ze.

Waarom ben ik voor de 2443BW gegaan? Lekker scherp beeld, hoge resolutie 1920x1200,
geen gosting, weining last van tearing, lekker groot 24" , goede kleur weergave hoef zelf namelijk
zelf niets aan te passen. Hij heeft verder een reactie tijd van 5ms maar hoero merk in eingelijk niets van
vergeleken met een 2ms monitor de 206bw. O jah de samsung 2443BW heeft lekkere dunne zwarte randen met
en heeft een mooi uiterlijk.
primusz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:31:
Bovendien was de vraag welk 24" scherm het meest geschikt is. Aangezien praktisch alle 24" schermen dezelfde resolutie hebben maakt het dus niks uit of welke videokaart je hebt (het is niet zo dat een ati mooier beeld geeft op een samsung en nvidia op iiyama ofzo 8)7 )..
Er zijn 24" schermen met verschillende resoluties ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 21:35 ]

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dit topic lijkt er verdacht veel op: Gamemonitor (24" kwestie van wennen?)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:10

Audione0

Strijdt der titanen

Boagriuz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:01:
[...]

Heej,

Ik heb vandaag de Samsung 2494HM binnen gekregen en ik kan niet anders zeggen dan dat het echt een top scherm is!
contrast is 50.000:1 en dat komt echt goed tot zijn recht. Scherm is HD geschikt, wat goed uitkomt voor series. Ook zwart is goed zwart en dankzij de 5 ms reactietijd heb je geen last van 'blur' (of hoe je dat ook noemt wanneer het beeld vaag is door een langzame reactie tijd).
Ook het feit dat dit scherm in hoogte verstelbaar is en draaibaar vind ik echt een toppunt, want hij staat half gedraaid op mijn bureau (tja, deze is nu eenmaal niet zo groot) en ik kan hem makkelijk richting mijn bed draaien wanneer ik een film wil kijken op bed.

Ik game ook heel veel en kijken daarnaast ook aardig wat series. Dit scherm heb ik voor 249 euro aangeschaft en valt mooi in je price range.

De ervaring verschilt natuurlijk per persoon, maar omdat je al een samsung hebt gehad zou ik je willen aanraden de specificaties van dit scherm eens op te zoeken op de website van samsung en de waarderingen van andere tweakers te lezen in de pricewatch (hierdoor ben ik ook over de streep getrokken en ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb).

Veel succes iig met het uitzoeken van je scherm!
Idd een top scherm! Heb um zelf ook. En ik wil een 2e om eyefinity te kunnen gebruiken!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• kluyze
  • Niet online
SirNobax schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:25:
[...]
Ik weet niet hoe het bij de rest van de Tweakers hier zit, maar mijn beeldscherm is ECHT wel meer "futureproof" dan mijn videokaart.
Of niet?
Als er binnen dit en een jaar meer kaarten overgaan op displayport dan is jouw scherm verouderd en ga je bij het kopen van een nieuwe grafische kaart of als je meer dan 2 schermen wilt aansluiten een nieuw scherm moeten kopen. Hoeveel tweakers hebben hier een scherm waar een displayport op zit? Want eyefinity met meer dan 2 schermen vereist een DP aansluiting. Dat bedoelde ik met futureproof. Ik zeg niet dat DVI er uit gaat, voorlopig heeft alleen ati een techniek zoals eyefinity. Maar het kan en dus is een scherm met zowel dvi als dp meer futureproof dan een scherm met alleen dvi.

Als ik bv nu een nieuw scherm zou moeten kopen dan zou ik ook niet meer kiezen voor een 2494HM maar één waar een dp aansluiting op zit. Hoewel die samsung een goed scherm is.
Audione0 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:33:
[...]
Idd een top scherm! Heb um zelf ook. En ik wil een 2e om eyefinity te kunnen gebruiken!
Je weet dat voor eyefinity, dus met 3-6 schermen (2 schermen is geen eyefinity) moet je 1-4 schermen met dp hebben. Of je moet een actieve convertor van €100 of zo gebruiken. Of beter, je kan maar 2 dvi schermen aansluiten elk extra scherm moet een displayport aansluiting hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door kluyze op 03-11-2009 21:43 ]

Verwijderd

is het verschil tussen de 2443bw en 2494hm alleen de resolutie ?

• SirNobax
kluyze schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:38:
[...]
Want eyefinity met meer dan 2 schermen vereist een DP aansluiting. Dat bedoelde ik met futureproof.
Dan koop je een DP->DVI adapter van nog geen 2 tientjes, ben je ook futureproof.

Pentaxiaan

• kluyze
  • Niet online
De passieve adapters werken niet als je er meer als 2 schermen wil aansluiten. De kaarten kunnen maar 2 dvi schermen aansluiten. Elk extra scherm moet je via een dure actieve adapter aansluiten of moet native displayport zijn.

Bij de passieve adapters gaat de kaart zelf detecteren dat er een dvi signaal uitgestuurd moet worden op die poort. En de kaart kan dat maar bij 2 aansluitingen. Dit omdat dvi en displayport niet compatibel zijn en er dus een actieve omvorming nodig is. Er is dacht ik ook een probleem met het doorsturen van hdcp.

[ Voor 43% gewijzigd door kluyze op 03-11-2009 21:50 ]

• SirNobax
Als de TS 3 schermen wou, had hij niet deze Thread geopend met de vraag voor 1 24" scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 03-11-2009 21:58 ]

Pentaxiaan

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dicht wegens te weinig inzet. Je weet inmiddels dat je met een beter onderzoek in je TS moet komen en daar geeft het geen blijk van.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.