Onlangs heb ik een laptop gekocht met windows 7 professional (oem licentie). Is het mogelijk om die te upgraden naar de enterprise variant of ultimate variant (oem danwel retail) of is het dan noodzakelijk om een volledig nieuwe licentie aan te schaffen?
Verwijderd
ja je moet een nieuwe licentie aanschaffen, windows heeft een programaatje ingebouwd: Windows upgrade anytime, check dat even
die geeft aan dat het tooltje in nederland niet beschikbaar is:
Ik kwam er nu pas achter dat de functies app-locker, direct acces en het mui pack er niet bijzitten
De taal en regionale instellingen staan gewoon allemaal goed.Windows Anytime Upgrade isn't available for online purchase
We're sorry, Windows Anytime Upgrade isn't currently available for online
purchase in your country or region. To buy a Windows Anytime Upgrade
key and move up to an edition of Windows 7 with more features, visit your
local retail store or check back later.
Ik kwam er nu pas achter dat de functies app-locker, direct acces en het mui pack er niet bijzitten
[ Voor 99% gewijzigd door Avvd op 03-11-2009 22:54 ]
Verwijderd
http://www.informatique.n....-prem.-%3E-ultimate.html
dit is een voorbeeld, je kunt het opzoeken voor jouw favoriete winkel. zoeits moet je hebben
dit is een voorbeeld, je kunt het opzoeken voor jouw favoriete winkel. zoeits moet je hebben
Maar is zoiets ook geldig voor oem licentie?
Overigens kan ik nergens een upgrade key kopen terwijl pro => ultimate wel mogelijk zou moeten zijn:
reviews: Windows 7: Vista voorbij
in de pricewatch is hij ook niet te vinden, alleen home => pro etc.
Overigens kan ik nergens een upgrade key kopen terwijl pro => ultimate wel mogelijk zou moeten zijn:
reviews: Windows 7: Vista voorbij
in de pricewatch is hij ook niet te vinden, alleen home => pro etc.
[ Voor 77% gewijzigd door Avvd op 03-11-2009 22:47 ]
Op deze pagina van de MS website kan je zien dat je van vista bussiness kan upgraden naar Win7 Prof of Win7 Ultimate.
Dus je kan een Win7 Ultimate upgrade of Win7 Prof upgrade versie kopen in de winkel. Deze werkt voor OEM Licenties en je moet niet zoeken naar een specifieke vista bussiness ---> Win7 Ultimate upgrade pakket ofzo. Sommige winkeles zetten dit er misschien bij, maar er bestaat gewoon slechts 1, namelijk de Windows 7 Ultimate upgrade.
Dus je kan een Win7 Ultimate upgrade of Win7 Prof upgrade versie kopen in de winkel. Deze werkt voor OEM Licenties en je moet niet zoeken naar een specifieke vista bussiness ---> Win7 Ultimate upgrade pakket ofzo. Sommige winkeles zetten dit er misschien bij, maar er bestaat gewoon slechts 1, namelijk de Windows 7 Ultimate upgrade.
maar het gaat om win7 pro naar win7 ultimate inplaats van vista ==> windows 7.
Volgens een schema bij microsoft en in de review van tweakers.net zou dit mogelijk moeten zijn.
Volgens een schema bij microsoft en in de review van tweakers.net zou dit mogelijk moeten zijn.
Je kunt met aanschaf van een normale upgrade licentie zonder problemen een upgrade doen van een OEM 7 Professional naar 7 Ultimate Retail Upgrade.
Waarom de Upgrade Anywhere functie nog niet werkt in Nederland is wellicht een ander verhaal, maar als je morgen naar de eerste beste computerhandel loopt en thuis komt met een Ultimate Upgrade, dan gaat dat allemaal prima.
Waarom de Upgrade Anywhere functie nog niet werkt in Nederland is wellicht een ander verhaal, maar als je morgen naar de eerste beste computerhandel loopt en thuis komt met een Ultimate Upgrade, dan gaat dat allemaal prima.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Maar dat is dan ook meteen een dure optie een anytimeupgrade zou een stuk goedkoper moeten zijn.
Dan had je eerder je huiswerk moeten doen.Blueone schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:41:
Maar dat is dan ook meteen een dure optie een anytimeupgrade zou een stuk goedkoper moeten zijn.
Overigens gaat die upgrade via Microsoft ook even duur zijn, if not duurder
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Tja.. met pro ben je flink genaaid wat betreft upgrades imo. (heb zelf ook pro). Verschil in prijs tussen pro en ultimate is een tientje, maar je betaalt evenveel voor de upgrade van Home Premium -> Ultimate als voor de upgrade van Pro -> Ultimate. Belachelijk.
Voorbeeld (prijzen van amazon):
Home Premium Retail = 106 pond
Pro = 150 pond
Ultimate = 170 pond
Upgrade HP -> Ultimate = 106 pond
Upgrade Pro -> Ultimate = 106 pond (is gewoon zelfde pakket)
Dus vanuit HP -> Ultimate is in totaal 106 + 106 = 212 pond
Vanuit Pro -> Ultimate is in totaal 150 + 106 = 256 pond. oei!
En natuurlijk de mooie upgrade van XP/Vista -> win 7 ultimate : 170 pond (is gewoon zelfde prijs als een nieuwe retail win7 ultimate..) Wie koopt dat nou?
Dit is trouwens de link voor de anytime upgrade in de MS store : http://emea.microsoftstor...-Home-Premium-to-Ultimate
Voorbeeld (prijzen van amazon):
Home Premium Retail = 106 pond
Pro = 150 pond
Ultimate = 170 pond
Upgrade HP -> Ultimate = 106 pond
Upgrade Pro -> Ultimate = 106 pond (is gewoon zelfde pakket)
Dus vanuit HP -> Ultimate is in totaal 106 + 106 = 212 pond
Vanuit Pro -> Ultimate is in totaal 150 + 106 = 256 pond. oei!
En natuurlijk de mooie upgrade van XP/Vista -> win 7 ultimate : 170 pond (is gewoon zelfde prijs als een nieuwe retail win7 ultimate..) Wie koopt dat nou?
Dit is trouwens de link voor de anytime upgrade in de MS store : http://emea.microsoftstor...-Home-Premium-to-Ultimate
[ Voor 59% gewijzigd door WVL_KsZeN op 05-11-2009 10:57 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
op een andere pc met windows 7 lukte het nu wel om die anytimeupgrade te openen, win7 pro => win7 ultimate zou dan 135 euro kosten wat opzich nog wel te overzien is.
Heb je hier een bron voor die dit bevestigd? Niet dat ik het gebruik, maar vind het wel vreemd, want overal in de vergelijkingcharts (inclusief die van MS zelf) rept men niet over het verschil in de onderlinge versies (OEM vs retail).Blueone schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:24:
Let goed op dat je 32-bit naar 32-bit upgrade of 64-bit naar 64-bit, iig als je het als upgrade wilt installeren ipv een clean install.
Studeer je nog, of iemand in je omgeving? Als dit zo is zou je kunnen informeren of de school aangesloten is op Slim (SLB diensten) of Surfspot of iets dergelijks. De meeste scholen maken van deze instanties gebruik. Deze hebben goedkope licenties voor medewerkers een leerlingen, hiermee kan je aardig wat geld besparen.
In mijn geval, kan ik gebruik maken van de slim licentie:
Studenten/leerlingen
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) NL € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) UK € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) NL € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) UK € 69,75
Medewerkers
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) NL € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) UK € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) NL € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) UK € 17,00
Studeer je nog, of iemand in je omgeving? Als dit zo is zou je kunnen informeren of de school aangesloten is op Slim (SLB diensten) of Surfspot of iets dergelijks. De meeste scholen maken van deze instanties gebruik. Deze hebben goedkope licenties voor medewerkers een leerlingen, hiermee kan je aardig wat geld besparen.
In mijn geval, kan ik gebruik maken van de slim licentie:
Studenten/leerlingen
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) NL € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) UK € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) NL € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) UK € 69,75
Medewerkers
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) NL € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) UK € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) NL € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) UK € 17,00
met de anytime upgrade hoef je niets opnieuw te installeren, iedere installatie van windows 7 is namelijk al een full install met de extra features uitgeschakeld. hoogstens vraagt hij om de windows cd om wat extra bestanden te kopieren.
Pagina: 1