Newbie vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 09:34
Ik denk eraan een Macbook te kopen, mijn eerste Mac ooit.

Vraag: welke Mac je ook koopt zit op elke precies hetzelfde Mac OS X operating system?
Ik weet bijvoorbeeld dat je bij Windows gecrippelde versies hebt zoals Windows 7 Basic die voor netbooks bedoeld zijn. Als ik nu die goedkoopste Mac koop krijg ik dan een afgeslankte Mac OS X erbij of gewoon een volledige versie identiek aan die op de duurste Mac?

Verwijderd

Gewoon een volledige versie identiek aan die op de duurste Mac. ;)

• SAICRJMPM
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:10:
Gewoon een volledige versie identiek aan die op de duurste Mac. ;)
Ok, bedankt. Dat is bij Windows dus niet zo altijd. Daar kun je dus een notebook kopen en er thuis achter komen dat de leuke Aero interface er helemaal niet opzit bijvoorbeeld.

Verwijderd

De goedkoopste Mac is volgens mij krachtig genoeg om alles soepel te draaien. Het beste is om jezelf 100% te overtuigen met de Mac die je wilt kopen, door deze uit te proberen in een AppleStore.

• SAICRJMPM
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:17:
De goedkoopste Mac is volgens mij krachtig genoeg om alles soepel te draaien. Het beste is om jezelf 100% te overtuigen met de Mac die je wilt kopen, door deze uit te proberen in een AppleStore.
Nog iets: ik neem aan dat ik in Nederland ook een Engelstalig Mac OS X kan krijgen op de netbook? Ik werk liever met Engelstalige software namelijk.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 18:54
SAICRJMPM schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:20:
[...]

Nog iets: ik neem aan dat ik in Nederland ook een Engelstalig Mac OS X kan krijgen op de netbook? Ik werk liever met Engelstalige software namelijk.
Als je een Mac koopt dan zijn alle beschikbare talen al geïnstalleerd. Dus dan kun je zelf kiezen welke taal je gebruikt. Of bij de eerste setup, maar later kun je keuze nog wijzigen via Systeemvoorkeuren / Taal en tekst. :)

Overigens is er geen Apple netbook. Apple schijnt niet de bedoeling te hebben om er één te maken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 03-11-2009 20:24 ]

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Je kunt Mac OS X alleen op Apple hardware draaien.

Maar ehh? Dit kun je toch gewoon op www.apple.nl vinden? Beetje het gevoel alsof je een vraag op vraag op vraag stelt terwijl dit gewoon op de site van Apple zelf staat.

Ook betreffende OS talen, welke versies etc etc etc
zo ook de verschillen tussen de hardware varianten.

[ Voor 73% gewijzigd door Remko.me op 03-11-2009 20:25 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

• SAICRJMPM
Ik bedoelde "Macbook" maar mijn onderbewuste moet door de klankgelijkheid "netbook" geschreven hebben. :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Newbie vragen zijn opzich niets mis mee, maar we verwachten wel wat eigen inzet. Dat houd o.a. dat je de productpagina's van Apple bekijkt, waar precies de antwoorden staan op je vragen. Dit topic gaat daarom op slot.

Als je nog vragen hebt en je komt na wat zoeken niet uit, dan mag je een nieuw topic openen. Vermeld dan wel duidelijk wat je vraag is, wat je hebt gevonden en waarom het antwoord niet voldeed :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.