HTPC problemen crc errors, geheugen fouten

Pagina: 1
Acties:

• mrBV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02 19:46
Het volgende probleem doet zich voor:
Als ik rar bestanden wil uitpakken dan geeft hij CRC errors aan. Echter als ik de zelfde bestanden op mijn vast pc uitpak zijn die problemen er niet.
Daarnaast gebeurd er tijdens het installeren van windows het volgende. Na het laden van de bestanden krijg je altijd het scherm windows installeren. Echter dat scherm verschijnt pas na ongeveer 10 min! Als ik dan ga installeren gebeurt het in 9 van de 10 gevallen dat hij errors aangeeft tijdens het uitpakken van de windows bestanden.

Het volgende heb ik gedaan.

Harde schijf getest op fouten (e tools 3) geen fouten geconstateerd.

Geheugen getest. Met de test op de probleem machine geeft hij aan “unexpected halting” op een andere pc test hij het geheugen en gebeurt het volgende zie foto. Veel fouten in memory 1

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/5830/dsc0002ie.jpg

Geheugen vervangen met hetzelfde dd3 1066 geheugen maar dan van een andere merk. (geheugen geeft geen problemen met memtest86) Maar ook hier lange vertraging bij de installatie.
Bios update gedaan.
Timing verlaagt van het geheugen.

Maar telkens blijven de problemen.

Ik ben wel een beetje ten einde raad. Hieronder zijn mijn specificaties:

AMD X2 II250 AM3 3000
Corsair CMPSU-450HX 450W
GigaByte MA785GMT-UD2H 785G
D3 4GB 1066-777
Samsung Sata 2 750 GB hardeschijf

Kan iemand mij uit de brand helpen en vertellen of het geheugen nu wel of niet goed is en waar het mogelijk aan kan liggen?

PS. Een van mijn eerste spots (meestal los ik het zelf op) dus graag mild met commentaar.

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 22:44

l3p

www.^.nl

Dezelfde fouten krijg ik met een corsair ddr3 tripple channel kit, ga ik overmorgen opsturen.
Leek mij dat het dan aan het geheugen ligt, hoe het kan dat jij met een andere kit dezelfde problemen hebt weet ik niet

L3p - MK - PV - WP

• mrBV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02 19:46
Welk probleem bedoel je? Jij krijgt de zelfde uitslagen met memtest of het windows installeren probleem?

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 22:44

l3p

www.^.nl

Op dit moment heb ik ongeveer dezelfde berichten in memtest, alleen dan pas na een paar uur testen.
Windows 7 is geinstalled dat het nog niet kapot was.

Ik heb ook wel problemen gehad met windows installeren, windows xp, vista en windows 7 willen inderdaad niet installeren als je kapot geheugen hebt of een brakke schijf.

Laatst ook nog meegemaakt dat windows 7 niet wil installeren op een ge-OC-de core i7.
Terug geclocked, geinstalled en weer oced loste dit op :) ( Rolco moet geloof ik een paar cores uitzetten om windows 7 te kunnen installen op een i9 systeem)

[ Voor 4% gewijzigd door l3p op 03-11-2009 21:24 ]

L3p - MK - PV - WP