Toon posts:

TV op externe hdd met 3 meter usb kabel=vastloper

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung LE37B650 LCD tv met mediafunctie via usb. Nu heb ik mijn externe hardeschijf hierop aangesloten dmv een 3 meter lange usb kabel. Nu is deze kabel niet de hoogste kwaliteit.

In principe kan ik divx films kijken en foto's die op de hdd staan bekijken. Echter, zodra ik vooruit ga spoelen of even snel ga bladeren door de bestanden dan loopt de HDD vast. Het beeld blijft stilstaan en hij moet gereset worden.

Valt dit op te lossen met een duurdere 3 meter lange usb kabel?Ik heb ook gedacht aan een actieve verlengkabel maar die beginnen pas bij 5 meter. Zoveel meter heb ik helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Probeer het eens met een kortere kabel dan 3 meter. Of met een ander USB apparaat, dan kun je de TV in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
Je zou als de oplossing van LieveNiels met een kortere kabel of een USB-stick niet werkt de Firmware van je TV kunnen flashen/updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Ik draag niet echt een oplossing aan, maar je moet bij troubleshooting altijd met het makkelijkste beginnen. Dus eerst dingen uit gaan sluiten. Eerst even zeker weten of die tv van je niet het probleem is.

Ik neem aan dat je gewoon vrolijk door je filmpjes heen kunt skippen als je de hd aan je pc hangt? In dat geval heb je de hd ook uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er misschien even bij moeten zetten dat een fotoserie of een divxfilm via een usbstick prima werkt. Ik vond dat zo relax werken dat ik dacht mijn complete collectie aan te sluiten op de tv. Echter, de kabel van drie meter lijkt nu roet in het eten te gooien. Die kabel kan niet korter overigens.

Maar dan toch weer de vraag: zal een duurdere kabel het probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Wat is de reden dat er zo'n lange kabel aan moet? Kun je de hardeschijf niet dichter bij zetten?

En je hebt ook signaalversterkers voor USB, wel prijzig, maar als het echt niet anders kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Drie meter zou in principe moeten kunnen, ik heb wel eens succesvol langere gebruikt die ook van slecht ogende kwaliteit waren. Wat voor usb kabel zit er tussen de tv en de hd? In mijn geval is het zo'n zelfde als tussen mijn printer en pc, misschien heb je er een in huis en zou je die even kunnen proberen?

Tja, wat kan het verder nog zijn. Zijn die usb-stick en je hd op de zelfde manier geformatteerd? Staat er toevallig in je map waarop hij vastloopt een extreem hoge resolutie foto of een bestand groter dan 4GB die niet op die usb stick staat. Je TV zou wel eens vast kunnen lopen als hij een thumbnail moet maken van iets wat gewoon te groot/niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:48:
Wat is de reden dat er zo'n lange kabel aan moet? Kun je de hardeschijf niet dichter bij zetten?

En je hebt ook signaalversterkers voor USB, wel prijzig, maar als het echt niet anders kan....
PC heeft die HDD ook nodig af en toe.

Het is overigens niet de TV die vastloopt maar de externe HD. Het is een Toshiba 750G. Normaal geeft die een helder blauw lampje. Maar zodra de divx niet meer reageert, blijft dat lampje rood.

Ik zal het morgen even proberen met een kortere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Rood lampje op je hd wil nog niet zeggen dat de tv niet de reden is van de vastloper. Als mijn pc vastloopt tijdens een schrijfactie naar mijn externe hd (Toevallig net gebeurd 8)7 ) dan branden hier beide lampjes. PC zorgt ervoor dat de hd niet meer weet wat hij moet. Maargoed, je gaat eerst een korte kabel proberen, we wachten in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor computerhardwarezaken die niet in andere subfora aan bod komen. Televisies horen in LCD, Plasma & Projectie

Move OH -> LPP

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31
Is het een hd die zijn voeding verkrijgt uit de usb?
Dan is het logisch dat het niet gaat.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken, maar het lag niet aan de lengte van de kabel. Ik had de HDD middels een USB sharing switch gekoppeld aan zowel de TV als de PC. Dit werkt allemaal prima totdat ik dus filmpjes vooruit ging spoelen. Ik ga er dus vanuit dat deze switch de boosdoener is (aangezien het zonder dit apparaatje wel prima werkt).

Info switch: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7409

Ik had daarom beter een switch met externe voeding kunnen aanschaffen.
Pagina: 1