Resolutie via dockingstation op 24" monitor

Pagina: 1
Acties:

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 22:37
Op het bedrijf waar ik werk hebben we twee Dell laptops i.c.m. een dockingstation en een 24" scherm.
De laptop ondersteund een resolutie tot 1280*800, terwijl de 24" monitor een resolutie ondersteund tot 1920*1080... :> Wanneer we de laptop aansluiten op de docking wordt er op de 24" monitor dezelfde resolutie weer gegeven als op de laptop namelijk 1280*800... Handmatig kunnen we dit aanpassen naar 1920*1200.
en op het laptop scherm wordt dan ook de resolutie dan ook weergegeven op 1920*1200 (uitgerekte modus, jullie weten vast wel wat ik hiermee bedoel... :P )

Op het moment dat we de laptop eraf halen wordt deze resolutie keurig netjes terug gezet naar de maximale ondersteunde resolutie (1280*800). Mijn vraag is als volgt: is het mogelijk dat je de laptop zo instelt dat als je de laptop plaatst op het dockingstation het scherm automatisch de hoogste resolutie pakt? :X
(zo ja is het ook mogelijk dat de resolutie van de laptop 1280*800 is en die van de monitor 1920*1200)
- Heb al geprobeerd om met de primaire/secondaire instellingen van de monitor(en) te spelen.
- en Heb al geprobeerd om via de Intel video chipset software instellingen na te lopen, helaas tevergeefs
kom ik hier niet uit.
Het betreft hier trouwns een clone van wat je op het laptop-scherm ziet, maar dan wel op de meest strakke resolutie (in dit geval 1920*1200).

Het systeem is een Dell E4300 met Dell 24" monitor en een bijhorend dockingstation. :9

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Moet het verplicht een clone van het andere scherm zijn? Mijn ervaringen daarmee zijn niet al te best.
Ik zou gewoon - zoals 99% van de mensen met dual monitors het doet - je laptop als secondary instellen als je beeldscherm aangesloten is. Dat werkt prima voor mij, onder XP (Intel drivers / utility), XP native, OS X en Ubuntu :)

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 22:37
r0b schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:34:
Moet het verplicht een clone van het andere scherm zijn? Mijn ervaringen daarmee zijn niet al te best.
Ik zou gewoon - zoals 99% van de mensen met dual monitors het doet - je laptop als secondary instellen als je beeldscherm aangesloten is. Dat werkt prima voor mij, onder XP (Intel drivers / utility), XP native, OS X en Ubuntu :)
Ja de gebruikers willen een clone van wat er op de laptop te zien is... :/
En willen niet elke ochtend hun resolutie handmatig aanpassen... |:( O-)
Ik kan dit simpelweg wel oplossen door een ResSwitch.exe op het bureaublad te plaatsen
maar vroeg me af of dit ook automatisch kan zonder de gebruiker zelf een interactie moet maken... ;)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:53

SeatRider

Hips don't lie

b00ster schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:42:
[...]

Ja de gebruikers willen een clone van wat er op de laptop te zien is... :/
Dat kan dus niet, als je twee schermen hebt met een verschillende resolutie...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nogal duidelijk ja (en IMHO een redelijke no-brainer trouwens) - "clone" doet exact dat, exact hetzelfde op beide schermen weergeven - dezelfde hoeveelheid pixels dus.

Oslik blyat! Oslik!