• general.failure
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 21:48
Ik wil het beeld dat op mijn TV is, ook op een TV in een andere kamer zien.
Ik heb een schotel en een CD kaartje, dus een simpele antenne-splitter is niet mogelijk.
Het is geen probleem dat ik op beide TV's het zelfde beld heb en ook niet dat ik moet lopen om een andere zender te selecteren.
Afstand: 6 m. kabellengte: ongeveer 10m

Daar bestaan apparaatjes voor, maar die zijn allemaal draadloos, met zeer matige kwailiteit. Wifi en magnetron storen dit signaal behoorlijk.

Is er een andere (bekabelde) oplossing hiervoor?
Ik heb door het hele huis UTP, dus via netwerk is ook OK.

Ik heb al gegoogeld en op GoT gezocht, maar niets gevonden.
ja, nog een dreambox, een dual LNB en nog een CD kaartje (cardsharing is iligaal :+ ) maar dat gaat wel erg in de papieren lopen

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 16:41
Hoe zit de satellietontvanger aangesloten op de tv? Via scart, denk ik. Je zou kunnen zoeken naar een scart-splitter, waardoor je twee tv's op je satellietontvanger kan aansluiten.

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Sommige schotelontvangers hebben zelfs 2 scart uitgangen. Anders zou ik proberen je scart te delen. En dat over UTP, op ons werk gebruiken we een UTP systeem om +/- 75 LCD en Plasma schermen op één ontvanger aan te sluiten, alleen denk dat zelf voor één enkel systeem zoals jij het wilt gebruiken deze manier vele malen duurder is dan een Duo LNB + ontvanger + CD. Weet zo niet meer wat dat grapje bij ons gekost heeft, maar dat was niet goed koop.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• general.failure
ik gebruik op dit moment al zo'n draadloze oplossing, met scart ingang/uitgang, maar die is heel storingsgevoelig. Dikke muren en een hoop aparaten die er op storen.

Ik heb dus al aan beide zijden een scart aansluiting beschikbaar, maar de afstand is te lang om gewoon een scart kabel te trekken.

En een Lnb met 2 uitgangten heb ik ook, maar dan zou ik opbeide laatsen een ontvanger moeten hebben (en een CD kaartje) en dat wil ik eigenlijk niet

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat in dit geval prima werkt is een oude videorecorder er tussen zetten. Scart aan de ene kant, antennesignaal naar de remote TV en gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
als je een nietgebruikte kabel heb liggen tussen de 2 locaties kan je hdmi doen over die kabel

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Wat jij zoekt is een modulator.
Deze zet een videosignaal (scart, composiet) om naar een antennesignaal. Dit kun je vervolgens middels een antennekabel naar een of meerdere tv's brengen.

Wat The Eagle noemt is ook een mogelijkheid gezien een videorecorder ook over een modulator beschikt.

Het enige nadeel is dat je dan niet kan zappen. Dit geldt voor de meeste simpele modulators, die hebben geen mogelijkheid om een infraroodsignaal (van je afstandsbediening) mee te sturen.

Dit apparaat van Marmitek is wel een erg mooie; deze kan namelijk wél je afstandsbedieningssignaal doorsturen waardoor je ook kan zappen op je tweede tv:
http://elektronicadirect....d=10000006&aid=51&lang=NL
Helaas is die wel wat duurder..

/edit: Overigens is een scart-kabel van 10 meter ook prima mogelijk hoor. Met een iets betere kwaliteit kabel heb je echt geen kwaliteitsverlies.

[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 03-11-2009 21:48 ]

• general.failure
Die modulator lijkt me een mooie oplossing, vooral vanwege de afstandsbediening.

die 10m lengrte voor de kabel bleek wat optimistisch. waarschijnlijk >15m. misschien dat ik dat nog probeer, afhankelijk van de prijs van de kabel (0ngeveer 2,50 per meter)

Mijn TV heeft ook svideo uitgang dus misschien is dit ook nog een optie:

http://www.lektropacks.co...oduct=163&sub1=23&show=23

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
mischien is dit wat?
http://www.1dayfly.nl/index.asp

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• general.failure
Dat is in weze gewoon een luxe versie van de wireless scart extender die ik nu heb. (storing, slecht beeld) dan heb ik meer vertrouwen in de bekabelde varianten.

Evengoed bedankt voor de moeite!
Pagina: 1