Toon posts:

En toen kon je niet meer gamen, help plz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

sinds 2 week draai ik windows 7 ultimate, (legaal ja).

en eigenlijk sinds 2 dagen had ik nooit problemen, behalve dat ik mijn GC niet kan overklokken omdat hij tijdens het proces vastloopt. het probleem is nu sinds 2 dagen als ik een spel opstart doet hij het voor 20 sec en dan krijg ik glitches of loopt hij gewoon vast. ik heb dit bij letterlijk ieder spel. zelfs bij de oldschool low graphic intense games. nu heb ik Dragonage gepreordered en wil ik het zo snel mogelijk spelen maar als ik niet eens de character creator kan runnen wordt het wel heel lastig.

system spex:

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: X48T-DQ6
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (2 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 1393MB used, 6793MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11

Edit:
oh en mijn videokaar tis een sapphire radeon 4890

Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x9460)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_9460&SUBSYS_05021002&REV_00
Display Memory: 2809 MB
Dedicated Memory: 1018 MB
Shared Memory: 1791 MB
:edit:

mjah volgens dxdiag nergens een probleem te bekennen... k zou dus zelf ook neit wetenw aar mijn probleem ligt aangezien ik geen foutmeldignen krigj omdat mijn systeem gwn een grijs/blank, of zwart scherm geeft. en ik moet coldrebooten.

dus bij deze graag dringend hulp verzocht.

bij voorbaat dank,

Jorik van de Pol

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 16:53 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:25

M2M

medicijnman

dus je videokaart ben je aan het overklokken en nu doen spelletjes het niet meer?
wat voor een videokaart heb je, en doen de spelletjes het wel als je de videokaart niet overklokt?

offtopic:
op en aanmerkingen van je startpost:
specs opsommen is goed, uitdraai is minder. je pagefile, windows dir, en Award versie zijn niet interessant. type hardware (kort en bondig), bios versie, driver versie en de kloksnelheden waar je op draait, als het niet op stock draait zijn wel interessant.

groeten hoeft niet.

wat wel goed is, is de taal van je OS weergeven. Als we dan advies geven, dan weten we ook of we de instellingen in het engels, Frans Duits of Nederlands moeten geven.

edit 2: gebruik de edit knop als je je reactie wilt wijzigen, of binnen 24 uur een reactie wilt toevoegen.

[ Voor 66% gewijzigd door M2M op 03-11-2009 16:59 ]

-_-

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:35

F.West98

Alweer 17 jaar hier

als microsoft-games niet lukken, probeer eens.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben niet aan het overklokken heb het ook nooit gedaan, er was wel een autotune functie in de ATI catalyst center maar zoals ik al zij maakte hij het process niet af en zijn de waarden onveranderd aan hoe hij gekocht is.

Verwijderd

Topicstarter
de standaark microsoft games en internet flashspelletjes werken wel, maar het gaat mijn om het echte 3d werk en geen enkel spel da tik in huis heb, en sorry ik ben een rpg/rts fanaat, morrowind, oblivion, warcraft 1 t/m3, nwn 1 en 2, fallout 3 en de de Dragon Age origins character creator doen het allemaal niet

Verwijderd

Doe eens memtest, pifast etc om te kijken of de hardware in orde is. En redelijk belangrijk, wat voor voeding heb je, en blijven de spanningen stabiel als je de grafische kaart stressed?

Loop gewoon eens door de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 16:58 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:35

F.West98

Alweer 17 jaar hier

test-versie van roolercoaster tycoon 3? die is meer 3D, als die niet lukt is je grafische kaart zie kapot. (denk ik)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

F.West98 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:59:
test-versie van roolercoaster tycoon 3? die is meer 3D, als die niet lukt is je grafische kaart zie kapot. (denk ik)
Beetje snelle conclusie, denk je niet? Het lijkt me eigenlijk héél sterk dat de grafische kaart kapot is, want dat veroorzaakt over het algemeen artifacts op het scherm en geen vastlopers. Vastlopers hebben meestal te maken met slecht geheugen, of instabiele voltages van de voeding, of een softwareprobleem, dus daar zou ik eerst naar kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
mjah ik heb een 500 wat voeding van coolermaster, en ik gebruik in idle 300 wat en odner sware druk 425 zoiets denk ik nog nooit problemen er mee gehad, de kabel zitten er goed in en memory werkt prima. het rare is ook om even trug te komen op het overklok gebeuren da tik na die tests gwn nog uren heb gegamed, het is pas fout gegaan toen ik in oblivion de .ini settings heb herschreven naar acceptabele waarden *niets extreems*. toen crashte oblivion na 30 sec of bij een new script event in de tutorial bijv. nu heb ik neit bijster veel verstand van software/hardware relatie maar dat lijkt mij moeilijk iets waardoor mijn Gc kapot kan gaan. maar sinds die crash heb ik oblivion verweiderd opnieuw geinstalleerd en het loopt nog steeds niet en dus nu ineens ook alle andere spellen.

het geheugen is ook prima tenminste ik krijg geen foutmeldingen

ik zelf denk een software probleem omdat toen ik windows vista draaide ik rustig heb overgeklokt zonder ooit problemen te hebben *ben geen extreme overklokker* en het dus eigenlijk pas sinds windows 7 is op komen dagen. helaas heb ik geen windows vista of XP meer om naar terug te vallen om t ekijken of het daar ana ligt dus drom dit topic

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 17:08 ]

Verwijderd

Memtest / pifast etc. laat je een paar uur draaien voordat er (betrouwbare) resultaten uit komen, en geen 5 minuten.

Voeding wattage zegt ook niet zoveel. Je kunt een 1000watt voeding hebben van Q-Tec en toch kan de pc instabiel zijn. Daarnaast zitten er een aantal 'rails' op de voeding, die maar een bepaald amperage aan kunnen. Meestal zitten op de videokaart meerdere voeding stekkers, en het is belangrijk om die te verdelen over de verschillende uitgangen op de voeding.
Als je 425Watt gebruikt, en je hebt een 500watt voeding, zit je al wel heel erg op het randje, want die 500Watt is meestal echt het maximale wat de voeding (voor korte tijd) trekt.
Maar 425 watt klinkt wel heel veel, hoe heb je dat gemeten?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 17:12 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:55:
nee ik ben niet aan het overklokken heb het ook nooit gedaan, er was wel een autotune functie in de ATI catalyst center maar zoals ik al zij maakte hij het process niet af en zijn de waarden onveranderd aan hoe hij gekocht is.
Gooi eerst je ati catalyst drivers eens van je pc af, rebooten, nietuwe drivers installeren, en probeer het nog eens.
In het uiterste geval kan je met overklokken je kaart mollen, maar dat is dus het uiterste geval.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 19:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wellicht zijn het de drivers van je videokaart.
Uninstall alles wat daarmee te maken heeft (ook CCC), gebruik een driver cleaner (Driver Cleaner.NET vind ik persoonlijk goed werken) om alles wat met ATI te maken heeft goed schoon te vegen en installeer de nieuwste drivers daarna opnieuw.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:41
Je zegt dat je voor +/- 20 seconden kunt gamen en dat je daarna glitches krijgt of hij loopt gewoon vast. Misschien dat je kaart te warm wordt? Daar al eens naar gekeken?

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
@ thrackan, bedankt voor die driversweeper, het kwam er op neer dat windows 7 uit zichzelf een nvidia physyx driver en een graphics driver heeft geinstalleerd en die dus op de achtergrond werkten zonder in systemtray, taskmanager etc te showen, ik heb geen idee hoe ze er op kwamen ma na het verweideren van alle graphic drivers en het opnieuw instalren van catalyst lijkt alles het weer te doen, heel erg bedankt voor jullie hulp.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:29

Aganim

I have a cunning plan..

het kwam er op neer dat windows 7 uit zichzelf een nvidia physyx driver en een graphics driver heeft geinstalleerd en die dus op de achtergrond werkten zonder in systemtray, taskmanager etc te showen, ik heb geen idee hoe ze er op kwamen
De PhysX driver komt waarschijnlijk van Dragon Age. Ieder spel dat PhysX ondersteuning heeft, zal deze installeren ongeacht of je wel of geen PhysX-compatible videokaart hebt.

Windows 7 zal deze in ieder geval niet uit zichzelf installeren, zeker niet zonder PhysX-compatible apparatuur aan boord.

[ Voor 12% gewijzigd door Aganim op 03-11-2009 18:22 ]

Pagina: 1