Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-Execto
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2020
Hallo beste mensen,

Het is mijn eerste forum post op zich, maar laat ik dan meteen even heel duidelijk zijn.

Ik heb vorige week eindelijk mijn nieuwe pc binnen gekregen, daarbij zat ook het moederbord Crosshair III Formula; waarbij de SupremeFX X-Fi riser card zit (audio kaartje die in een pci* slot geprikt moet worden)
Heb ondanks dat ik mijn Msdn account niet kon bereiken voor Windows 7, maar even xp pro op gemikt tot die tijd dat ik W7 erop kan zetten.

Nou is mijn probleem het volgende: zodra ik mijn pc opstart, en drivers begin te installeren zegt hij bij het installeren van de soundmax audio driver direct dat hij geen audio apparaat kan vinden.** Ook de xf-i utility die erbij zit geeft deze melding direct. Nou ben ik inmiddels al 3 dagen aan het klooien (en dan bedoel ik ook echt NON-stop).

* Ja, ik heb ze in zwart, wit, en nogmaals wit gehad; om alles vervolgens opnieuw te proberen.
**Eveneens het zelfde gezeur als met de drivers van de website; om dit voorstel te doen heeft geen nut. Ben hier overigens al 3 dagen mee bezig.

Zit ik op internet rond te koekeloeren, zeggen veel mensen dat de bios-settings voor PnP aan moeten staan en de front hda uit, zo gezegd zo gedaan. Reboot; zelfde probleem.
Stekker eruit, cmos clear, reboot zonder x-fi kaart, drivers checken (crap drivers uninstallen), uitzetten, x-fi kaart erin, nogmaals booten > levert mij nogmaals het zelfde probleem op.

Nou heb ik eigenlijk al het denkbare geprobeerd d.m.v. t&e, verbazingwekkend genoeg is het mij een keer gelukt om zo ver te komen dat de utility er wel op komt (en kon openen :o ). Maar hierbij geen geluid

Kijk het makkelijkste zou nu zijn; dat zich iemand meld die hetzelfde moederbord heeft, hetzelfde probleem had, maar het uiteindelijk toch volledig functioneel heeft gekregen

Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen, daar wordt ik namelijk heel erg blij van. :D

Roy

PS: Ik heb een clean restore point gemaakt, dus ehm, elk wat-eventueel-zou-werken voorstel is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 12:47
1.heb je de kaart wel in de bovenste pci-e 1x slot gedaan ?
2. eerst alle updates binnen halen voordat je de kaart installeert.
3. load setup defaults in de bios
4. kun je de kaart testen in een andere computer.

Ik heb zelf een RIIE moederbord zit dezelfde kaart bij. Onder windows 7 wordt bij mij de kaart direkt herkend.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-Execto
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2020
Bedankt voor je reply Danield, je post heeft me niet helemaal uit de brand geholpen, maar heeft me zeker op ideeën gebracht!

Heb Windows 7 erop staan nu. Heb alles up 'n running :'( Eindelijk!

Goed, kleine uitleg voor deze kaart op een crosshair III formula mobo met windows 7:

1: Bios: PnP op OS, HDA front panel, aan en enabled.
2: Windows 7 zal automatisch een crap hda driver installeren voor deze hardware.
3: Zorg er overigens voor dat deze crap hda driver vervangen wordt met de latest hda driver van soundmax.
4: Installeer je x-fi overlay utility.

De utility ligt dus over de driver van de producent heen, dat dat duidelijk is.

Had eigenlijk meer problemen verwacht, maar had het binnen 2 uur gefikst. (In tegenstelling met het feit dat ik er op WinXP Pro ruim 4 dagen mee heb gekloot).

Oh & btw, kan natuurlijk ook werken voor XP Pro, heb overigens niet verder getest met xp sinds mijn Windows 7 klaar was met downloaden. (Die install from usb utility is trouwens rete-stoer) _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door L-Execto op 05-11-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephandijkhuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Hey,

Ik heb ook dit mobo en soundscard, alleen ik kom er echt niet uit onder win7 64bit.
Ik krijg de geluidskaart maar niet aan de praat in zovere dat ik hem niet kan gebruiken omdat ik steeds de melding krijg dat hij de kaart niet kan vinden.

nou zeg jij dat PnP op OS moet staan, en HDA front aan en enable.

kan je misschien een print screen maken zodat ik dat kan veranderen want ik kan het niet vinden.

gr

stephan